کد خبر: ١٤٧٧٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/05/12-١٩:٢٨

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان به همکاری مردم و سران عشایر در کاهش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان اشاره کرد و گفت: هرچه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم بیشتر باشد به همان میزان شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه کاهش خواهد یافت.

 

آبادان نیوز : معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان به همکاری مردم و سران عشایر در کاهش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان اشاره کرد و گفت: هرچه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم بیشتر باشد به همان میزان شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه کاهش خواهد یافت.

به گزارش آبادان خبر ، سیدزین‌العابدین موسوی یکشنبه در نشست با سران عشایر آبادان در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: با همکاری همه جانبه مردم و ماندن در خانه و رعایت نکات بهداشتی آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در شهرستان آبادان سیر نزولی به خود گرفت و این شهر از وضعیت قرمز خارج شد.

وی افزود: برای ادامه این مسیر و کاهش تعداد مبتلایان نیازمند همکاری و همراهی بهتر و بیشتر مردم بخصوص سران عشایر برای آگاهی بخشی به مردم برای  رعایت توصیه‌های بهداشتی هستیم.

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه استان‌های کشور از نظر ابتلا به کرونا به وضعیت‌های سفید، زرد و قرمز نامگذاری شده‌اند، گفت: این رنگ‌هایی که اعلام می‌شود هیچ کدام دایمی نیست یعنی اگر ما در آبادان سیر نزولی را سپری می‌کنیم هیچ تضمینی نیست که در هفته‌های آینده این سیر ادامه یابد زیرا این مردم هستند که با رعایت توصیه‌های بهداشتی وضعیت رنگ‌ها را مشخص می‌کنند.

موسوی به نقش سران و شیوخ آبادان در کاهش آمار مبتلایان این شهرستان به بیماری کویید ۱۹ اشاره کرد و افزود: خوشبختانه سران عشایر با همکاری و برگزار نکردن مراسم‌ عروسی و عزاداری نقش پررنگی در کاهش آمار مبتلایان به این بیماری داشته اند و امیدواریم این همکاری همچنان ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد: در پاییز احتمال دارد با توجه به سرما و شیوع آنفلوانزا با پیک دوم بیماری کووید ۱۹ مواجه شویم که انتظار می‌رود سران عشایر  و مردم فهیم آبادان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی این پیک را به سلامت بگذرانند.

فرماندار ویژه آبادان اظهار داشت: آبادان در ماه‌های گذشته به لحاظ آماری در صدر جدول استان خوزستان بود و شرایط قرمز را داشت ولی با اقدامات انجام شده از جمله قرنطینه و فعالیت تشکیل‌های مردمی از این شرایط خارج شد.

موسوی ادامه داد: آمار فوت شدگان مبتلا به بیماری کویید ۱۹ در آبادان روزانه بیش از ۱۰ نفر بود ولی اکنون به شکرانه خدا این آمار بسیار کاهش یافته و تعداد مرگ و میرها در این زمینه به کمترین آمار ممکن رسیده است، همچنین تعداد بستری شدگان نیز سیر نزولی به خود گرفته است.

وی افزود: در صورت رعایت مردم و ادامه روند فعلی در عمل به توصیه‌های بهداشتی، سیر ابتلا به کرونا در آبادان همچنان نزولی خواهد بود.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به برگزاری مراسم ماه محرم گفت: برگزاری هرگونه مراسم مذهبی و تجمع‌ هیات‌ها در شهرستان آبادان براساس تصمیم‌ ستاد ملی کرونا خواهد بود و برنامه‌های مذهبی نیز کاملا تابع تصمیم ستاد ملی کرونا است.

در این نشست تعدادی از شیوخ و سران عشایر آبادان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم مذهبی ، جشن و عزاداری تاکید کردند.

خوزستان بیش از ۲ ماه در وضعیت قرمز کرونا قرار داشت که به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی خوزستان ، این استان در حال عبور از وضعیت قرمز و نارنجی کرونا است و در حال حرکت به سمت مرحله سفید و سبز است.

 

 

 

منبع:ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: