کد خبر: ١٤٤٢٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/04/08-١٢:١٩

صد سهامی که قبل از مردن باید خرید!

 

آبادان نیوز  : صد سهامی که قبل از مردن باید خرید!

وحید حاج سعیدی

آبادان خبر : بورس در دنیا به عنوان یک نهاد اقتصادی پیشرفته با سازو کارها و رویکرده های پیچیده اقتصادی شناخته شده است و اولین گام برای ورود به این عرصه اقتصادی داشتن دانش و آگاهی اقتصادی در کنار بهره مندی از تجارب سایرین است.

بی هیچ تردید ورود به عرصه بورس به واسطه هیجانات موجود در بازار و تحت تاثیر القائات روانی جامعه، نه تنها عایدی و دسمتزدی نصیب افراد نخواهد کرد، بلکه باعث از بین رفتن آنی سرمایه و موجودی نیز خواهد شد.

با این وجود چند صباحی است بورس در کشور ما به اصطلاح روی بورس افتاده است و افراد زیادی در این بازار نسبت به سرمایه گذاری اقدام کرده اند.

ذکر این نکته ضروری است که کسب آگاهی و دانش در گام اول و ورود مرحله به مرحله و تدریجی در گام دوم از ابتدایی ترین شرایط ورود به بورس محسوب می شوند. در این استفاده از مشاوران کاربلد و پرهیز از حدس و گمان یا قرار گرفتن در ظل القائات روانی بازار باید همواره مورد توجه قرار گیرد. داشتن صبر و شکیبایی از دیگران مختصات این فعالیت اقتصادی است و کسانی که سال ها در این عرصه فعال هستند نیک می دانند هر گونه عجله و شتاب در بورس، چیزی جز خسران و ضرر عاید سرمایه گذاران نخواهد کرد.

با این وجود بسیاری هستند که افراد تازه‌کار را از ورود به بورس منع می‌کنند و دلیل اینکار را پرریسک بودن این بازار و امکان مسدود شدن سرمایه برای مدت طولانی می‌دانند، در حالی که همه افراد می‌توانند با کسب دانش و آموزش‌های لازم و تجربیات کافی، مانند افراد حرفه‌ای به شرط رعایت اصول و قوانین این فرایند، در بورس سرمایه‌گذاری‌ پر سودی داشته باشند

مزایای سرمایه‌گذاری در بورس به اندازه ای هستند که افراد را راغب به این سرمایه گذاری کنند. نیاز به سرمایه کم در گام اول، نقد کردن سرمایه در کوتاه ترین زمان ( البته در صورتی که سهام شما قابلیت نقد شوندگی بالایی داشته باند) ، امکان خرید و فروش سهام در همه جا و در هرزمان و کسب درآمد های هنگفت در صورت پیروی از اصول و فراگیری دانش بورس و ...

در ضمن باید اذعان داشت بورس موسسه مالی یا یک بانک نیست که سرمایه خود را به صورت سپرده در آن قرار دهید و در روز و ساعت معین سود سپرده خود را دریافت کنید.

برای سرمایه گذاری در بانک کافی است فرم مربوطه را پرکنید و با سرمایه خود تحویل کارمند بانک بدهید و تمام ... اما در بورس با واریز پول هیچ چیز به پایان نمی رسد و تازه در اول مسیر قرار می گیرد و کسب سود به میزان توانایی شما در شناسایی بورس، ساعاتی که برای این فرایند وفت اختصاص می دهید، دانش اقتصادی شما، میزان مطالعه شما و شناسایی شرکت های سود ده و زیان ده و  نحوه ارتباط گیری شما با کارشناسان مشاوران بورس و ... دارد.

نکته آخر و اصلی ترین نکته اینکه، تفاوت عمده سرمایه گذاری در بانک و موسسات مالی با بورس در نحوه بازپس گیری اصل سرمایه و سود است. چرا که اگر بانک یا موسسات مالی در کشور ما اعلام ورشکستگی کنند، دستکم بانک مرکزی بازپرداخت اصل پول را ضمانت می کند ولی در بورس اگر شاخص ها رو به افول گذاشتند و سرمایه شما از بین رفت نمی توانید از کسی سراغ سرمایه از کف رفته تان را بگیرید

اینجاست که باید برای ورود به بورس تمام شرایط را در نظر گرفت و از ورود هیجانی و شروع با سرمایه بالا یا حتی فروش مسکن و خودرو و ورود به این بازار پرهیز کرد. شروع با سرمایه کم یا حتی سرمایه مازاد یکی از اصلی ترین اصول ورود به این عرصه است چرا که شرایط ناشناخته و متعددی در نوسان این بازار موثر هستند که گاهی اوقات پیش بینی این شرایط حتی برای کارشناسان و استخوان ترکانده های بورس غیر ممکن است! فلذا استفاده از تجارب آگاهان و کارشناسان به شما کمک خواهد کرد تا در کنار صد کتابی که قبل از مردن باید بخوانید و صد فیلمی که باید قبل از مردن ببینید، شرکت های سود ده را زود تر شناسایی و دستکم در تعدادی از آنها یا همه آن صد شرکت سرمایه گذاری کنید!

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 



آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: