فرماندار ویژه شهرستان آبادان از عدم وجود سازوکار مناسب برای قرنطینه بیماران کرونایی به عنوان حلقه ی مفقوده ی افزایش مبتلایان به این بیماری نام برد.

 

آبادان نیوز : فرماندار ویژه شهرستان آبادان در نشست شورای تامین این شهرستان  که لحظاتی پیش در محل این فرمانداری با حضور دکتر مریم حضرتی معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ریاست دانشکده علوم پزشکی شهرستان آبادان و همچنین اعضای شورای تامین برگزارشد از عدم وجود سازوکار مناسب برای قرنطینه بیماران کرونایی به عنوان حلقه ی مفقوده ی افزایش مبتلایان به این بیماری نام برد. وی هم چنین بر نیاز مبرم ستاد مبارزه با کرونای شهرستان آبادان به تشکیل پلیس سلامت مبنی بر کنترل وضعیت این بیماران از منظر تردد در سطح شهر و اماکن عمومی خبر داد. 

به گزارش آبادان خبر ،  سید زین العابدین موسوی در این نشست با تشکر از زحمات مجموعه درمانی دانشکده علوم پزشکی شهرستان  در خصوص مبارزه با ویروس کرونا، گفت: اگر بخواهیم نسبت درصد مرگ و میر  سطح کشور و استان را در نظر بگیریم، در سطح کشور به میزان  ۱۰ درصد و در سطح استان خوزستان ۵ درصد است. ولی میرایی در سطح. شهرستان آبادان ۳.۴۲ درصد است. یعنی وضعیت شهرستان آبادان از حیث مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا نسبت به وضعیت کشور و مرکز استان مناسب تر است.
فرماندار ویژه آبادان اظهار داشت: در آبادان، چند روز ابتدایی شیوع کرونا درصد ابتلا  در برخی از روزها حتی به عدد صفر می‌رسید و ما روزهای متمادی بود که هیچ موردی از ابتلا به کرونا نداشتیم. ولی اکنون این اعداد دو رقمی و حتی سه رقمی می‌شود. موسوی گفت:باید عرض کنم یکی از مهمترین علل افزایش آمار مبتلایان حلقه گمشده ای است که نشان می‌دهد درصد بسیاری از افراد مبتلا به کرونا در سطح شهرستان آبادان و حتی استان با قانون‌گریزی و بدون اینکه ساز و کاری برای کنترل این بیماران و بررسی روند بهبودی آنها وجود داشته باشد در سطح شهر تردد می‌کنند که عامل موثری در ابتلای دیگران به بیماری است. فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد در برخی از موارد دست به اعمال دستورالعمل های قرنطینه و تعطیلی زدیم که موثر بود اما وقتی راه‌ها باز شدند و همه چیز آزاد شد باعث شد که یک مقدار روند ابتلا به بیماری کرونا در سطح شهرستان آبادان رو به فزونی بگذارد.  ما در شرایطی شهر را قرنطینه کردیم و اجازه عبور به هیچ فردی غیر از افراد بومی آبادان ندادیم. در آن لحظات و آن روزها ما جواب کار خود را گرفتیم و شهرستان آبادان در حالی که در صدر جدول مبتلایان به ویروس کرونا در استان خوزستان بود به رده پانزدهم نزول پیدا کرد و همگان دیدند که این کاری که از سوی ستاد کل و شهرستان آبادان انجام گردید کار صحیحی بود. 
وی تصریح کرد: به جهت وجود برخی از بازگشایی ها متاسفانه وضعیت به گونه‌ای شد که درصد ابتلا به ویروس کرونا در سطح شهرستان آبادان بالا رفت.
رئیس شورای تامین شهرستان آبادان خاطرنشان کرد: البته وضعیت مبتلایان و آمار ابتلا به ویروس کرونا در سطح شهرستان آبادان به گونه‌ای است که اکثر بیماران ما سرپایی هستند و نیاز به بستری ندارد، اما این سبب نمی شود که ما از آن بخش از امکانات مورد نیاز به بستری شهرستان آبادان غافل بشویم.  آبادان وضعیت بیمارستان طالقانی را به صورتی می‌بیند که این بیمارستان در حال پر شدن تختهای بستری است.  ما باید قطعاً ساز و کار و پیگیری وضعیت بیماران سرپایی و جلوگیری از تردد آنان را در سطح شهرستان به سمت و سویی ببریم که باعث شویم که زنجیره کرونا قطع شود. تحت هیچ شرایطی نباید اجازه بدهیم که شهرستان به وضعیتی بدتر از این برسد.
موسوی افزود: باید حواسمان باشد که برخی از افرادی که در سطح شهر تردد می‌کنند احتمال دارد بدون علائم، ناقل باشند. این می‌تواند برای شهروندانی که سن بالایی دارند و یا دچار بیماری زمینه‌ای هستند آسیب رسان باشد. 
موسوی ضمن تشریح خطرات احتمالی تردد افراد مبتلا در سطح شهر گفت: به هر حال شما اگر در نظر بگیرید یک فرد مبتلا برای خرید به یک فروشگاه زنجیره‌ای برود و به مدت ۱۵ دقیقه در آن فروشگاه سپری بکنند و به وسایل و طبقه های مختلف یک فروشگاه دست بزند و این فروشگاه را آلوده کند درصد بسیاری از فضای آن فروشگاه را آلوده کرده که می‌تواند بسیار خطر ساز باشد.  وی گفت:قطعاً برای مبتلایان باید فرایند رسیدگی درمانی داشته باشیم و شرایطی ایجاد بکنیم که با تشکیل پلیس سلامت امیدوارم بتوانیم از تردد این افراد در سطح شهر جلوگیری کنیم. از این رو می بایست تمام بیماران کرونا مثبت بدون علائم نیز در مراکز نقاهتی قرنطینه گردند. موسوی بیان کرد:متاسفانه از آبادان به عنوان یکی از شهر های قرمز سطح استان نام برده می شود البته اگر از منظر درصد جمعیتی بخواهیم به این قضیه نگاه کنیم ما جزو شهرهای چهاردهم و پانزدهم هستیم.

 

 

 

 







آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادن،اخبارآبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: