کد خبر: ١٣٠٨٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/12/07-١٩:١٧

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان از راه‌اندازی آزمایشگاه ایمنی صنعتی و ارگونومی این دانشکده خبر داد.

 

آبادان نیوز:معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان از راه‌اندازی آزمایشگاه ایمنی صنعتی و ارگونومی این دانشکده خبر داد.

به گزارش آبادان خبر ، سارا مبارک امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به ضرورت نیازهای آموزشی دانشجویان دانشکده علوم پزشکی آبادان و نظر به پیگیری‌های گروه بهداشت حرفه‌ای این دانشکده، این آزمایشگاه تجهیز و راه‌اندازی شد.

او گفت: احداث و راه‌اندازی، تجهیز و بهره‌برداری از این آزمایشگاه با اعتباری بالغ بر 500 میلیون تومان صورت گرفت که تعدادی از تجهیزات از قبیل دﺳﺘﮕﺎه آﻧﺘﺮوﭘﻮﻣﺘﺮی، اودیومتر، ست ﮐﻮﻟﯿﺲ ﺳﺎده و خط‌کش، ست آنتروپومتر و اسپیرومتر، خریداری شده و به بهره‌برداری رسیده و مابقی دستگاه‌ها نظیر ضربان ﺳﻨﺞ ﻗﻠﺐ، اودیومتر، ارت سنج، ﻣﻮﻟﺘﯽﻣﺘﺮ، اﺳﺘﺎدﯾﻮﻣﺘﺮ، دوچرخه ارگومتر و تابلو حریق در حال خرید و راه‌اندازی هستند.

معاون آموزشی، تحقیقات و فناوری دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: قطعا راه‌اندازی این آزمایشگاه، گام بزرگی در راستای تصویب دایمی رشته بهداشت حرفه‌ای در دانشکده علوم پزشکی آبادان است.

مبارک در پایان بیان کرد: آزمایشگاه ارگونومی و ایمنی صنعتی، علاوه بر بحث آموزش دانشجویان رشته بهداشت حرفه‌ای می‌تواند در رابطه با ایمنی صنعتی و طب کار، سنجش میزان سلامت و توانایی جسمانی، اندازه‌گیری، ارزیابی و کنترل وضعیت ارگونومی در محیط کار و مشاغل مختلف، انجام تحقیقات در زمینه‌های مختلف ارگونومی و ایمنی و همچنین طراحی سیستم های اعلام و اطفاء حریق، خدمات ارایه دهد، لذا از پتانسیل این آزمایشگاه می‌توان برای انجام خدمات و تامین نیازهای صنایع منطقه نیز استفاده کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان خبر

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: