کد خبر: ١٣٠٥٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/12/03-١٠:٥٨

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: امسال علی‌رغم وجود فضای تحریمی و تهدیدات تحریم، درمجموع سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی قابل‌قبول بود و صادرات منطقه آزاد اروند چیزی در حدود یک میلیارد دلار بود که از این میزان، ۲۰۰ میلیون دلار سهم صادرات از محصولات تولیدشده در منطقه آزاد اروند بوده است.

 

آبادان نیوز : مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: امسال علی‌رغم وجود فضای تحریمی و تهدیدات تحریم، درمجموع سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی قابل‌قبول بود و صادرات منطقه آزاد اروند چیزی در حدود یک میلیارد دلار بود که از این میزان، ۲۰۰ میلیون دلار سهم صادرات از محصولات تولیدشده در منطقه آزاد اروند بوده است.

به گزارش آبادان خبر ، از ابتدای امسال منطقه آزاد اروند پروژه‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی بسیاری را پیگیری و به سرانجام رسانده است. علاوه بر شروع پروژه‌های جدید، پروژه‌هایی که غیرفعال و راکد شده بودند نیز مجدد شروع به فعالیت کرده‌اند.

طی هفته‌های گذشته و مصادف با دهه فجر، با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و دیگر مسئولان، پروژه‌های سرمایه‌گذاری با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و سرمایه گذاری خارجی پنج میلیون دلاری به بهره‌برداری رسید، با بهره‌برداری از این تعداد پروژه برای ۱۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

در همین زمان از ۳۵ بسته سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند بر اساس مطالعات بازار و در بخش‌های صنعت، تجارت، خدمات و گردشگری رونمایی شد که مجموعه این اخبار نوید اتفاقات اقتصادی مثبتی را در این منطقه می دهد که با بهره‌برداری از بزرگترین و مجهزترین ایکس ری کشور در مرز شلمچه، تسهیلات بیشتری برای واردات و صادرات منطقه و کشور فراهم خواهد شد.

تسهیلات لازم برای صادرات و واردات در مرز شلمچه فراهم شد

در همین زمینه اسماعیل زمانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: امسال با وجود فضای تحریمی و تهدیدات تحریم، مجموع سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی قابل قبول بود و صادرات منطقه آزاد اروند چیزی در حدود یک میلیارد دلار بود که از این میزان، ۲۰۰ میلیون دلار سهم صادرات از محصولات تولید شده در منطقه آزاد اروند بوده است.

وی افزود: این بیانگر آن است که سرمایه‌گذاری خارجی در تولیدات منطقه دخیل بوده است. از آنجایی که ما در همسایگی عراق هستیم، بازار این کشور یک بازار هدف مهم برای ما محسوب می‌شود و خود عراقی‌ها نیز در بازار ما سرمایه‌گذاری می‌کنند.

زمانی اظهار کرد: علاوه بر سرمایه‌گذارانی از کشور عراق، منطقه آزاد اروند امروز پذیرای سرمایه‌گذارانی از کشور‌های مختلف نیز هست. از گذشته چینی‌ها در منطقه حضور داشته‌اند و همچنان فعالیت اقتصادی دارند. سرمایه گذارانی از ترکیه و آلمان نیز در راستای فعالیت‌های اقتصادی در منطقه حضور دارند.

به گفته وی، سرمایه گذاری‌ها در منطقه آزاد اروند بیشتر در زمینه‌های مواد معدنی، مواد ساختمانی، تولیدات شیمیایی و پتروشیمی است.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند در پاسخ به سوالی در مورد پیش‌بینی سرمایه‌گذاری‌های سال آینده در این منطقه گفت: سال آینده باید منتظر تحولات بین‌المللی بود، اما به نظر می‌رسد در منطقه ما چشم‌انداز مسائل اقتصادی خوب باشد و دچار مشکل نشویم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مناطق آزاد،خبر مناطق آزاد،اخبار مناطق آزاد،آبادان نیوز،منطقه آزاد اروند،خبرمناطق آزاد،اخبارمناطق آزاد،آبادان  نیوز،منطقه آزاد  اروند،آبادان خبر

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: