کد خبر: ١١٢٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1393/11/09-١٧:٥٤

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات خوزستان گفت:صید بی رویه و آلودگی آب دریا، کاهش صید را به همراه داشته است.

 

به گزارش آبادان نیوز : معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات خوزستان گفت:صید بی رویه و آلودگی آب دریا، کاهش صید را به همراه داشته است.

محمد حسن زاده افزود: صید بی رویه و استفاده از ادوات صید غیر مجاز، آلودگی آب و ورود پساب صنعتی و شهری به دریا، کاهش نزولات آسمانی و کاهش دبی رودخانه ها، از عوامل موثر در کاهش ماهیان دریایی شده است.

وی بالا رفتن شوری آب رودخانه های اروند، بهمنشیر و زهره هندیجان که چراگاه ماهیان بوده است را از دیگر عوامل موثر بر کاهش ماهیانی نظیر صبور عنوان کرد.

حسن زاده ادامه داد:برای جلوگیری از صید بی رویه، یگان حفاظت منابع طبیعی در فرماندهی بندر امام خمینی(ره) و پایگاه های شهرستان ها، مستقر شده و بر روند حسن اجرای امور نظارت می کنند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات خوزستان وضع قوانین و انواع محرومیت ها و ممنوعیت های صید در زمان تخم ریزی ماهیان را اصلی مهم برای کاهش صید غیرمجاز خواند و افزود:زمان تخم ریزی گونه های خاص نظیر ماهی حلوا سفید، میگو، صبور و شوریده ماموریت ها و گشت های دریایی نیز تشدید می شود.

وی همچنین با بیان کاهش روند صید غیر مجاز طی دو سال گذشته، افزود:افزایش تعداد برخی از گونه ها نظیر راشگو و حلوا نسبت به سال های گذشته مطلوب بوده است، ولی گونه هایی نظیر صبور، کاهش یافته است.

600 لنج صیادی، یک هزار و 120 قایق موتور صیادی با 15 هزار صیاد در استان خوزستان فعالیت دارند.

خبرخوزستان ،اخبار خوزستان ،

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: