کد خبر: ١١١٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1393/11/09-١٠:٠٥

رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت:شکارچی غیرمجازی که یکی از محیط بانان آبادانی را مجروح کرده بود، به 9 سال وشش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

 

به گزارش آبادان نیوز :هادی جلالی محیط بان آبادانی 23 تیر امسال حین انجام وظیفه برای حفاظت از محیط زیست تالاب بین المللی شادگان از سوی شکارچیان متخلف مورد اصابت دو گلوله ساچمه ای قرار گرفت و مصدوم شد.

این محیط بان به دلیل اقدام فداکارانه خود در مقابله با شکارچیان غیر مجاز به عنوان کارمند نمونه معرفی و در جشنواره شهید رجایی از سوی دکتر روحانی رییس جمهوری با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

سید احمد موسوی آزاد رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان گفت:متهم به نام(ی.ش) به اتهام شکار یا صید بدون مجوز حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده، تمرد نسبت به ماموران حین انجام وظیفه و ضرب و جرح عمدی محیط بان آبادان از سوی شعبه 101 دادگستری آبادان محکوم شد.

موسوی آزاد افزود:این متهم، هنگام شکار غیرمجاز در سه کمین از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست آبادان شناسایی و دستگیر شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آبادان افزود: پرونده قضایی برای سه متهم دیگر پرونده که هم اکنون متواری هستند نیز در دادگستری آبادان به صورت غیابی در حال رسیدگی است.

وی خواستار برخورد قانونی و قاطع مسوولان انتظامی و قضایی با دیگر عوامل این حادثه و متخلفان صید و شکار شد و از حمایت رییس دادگستری و دادستان شهرستان آبادان از محیط بان اداره حفاطت محیط زیست و ضابطان دادگستری تقدیر کرد. 

وی ابراز امیدواری کرد: رای صادره به حق متهم ، عبرتی برای متخلفین و متعرضین به محیط زیست باشد.

جلالی، محیط بان محیط زیست، حین انجام ماموریت قصد داشت تا شکارچیان را متوجه عمل غیر قانونی خود کند که به وی تیراندازی شد.

86 ساچمه در جریان این تیراندازی به دو پای جلالی اصابت کرد.

تالاب بین المللی و پناهگاه حیات وحش شادگان با وسعت 328 هزار و 926 هکتار در سال 1351 به عنوان پناهگاه حیات وحش اعلام و در فهرست تالاب های بین المللی کنوانسیون رامسر ثبت شد.

این تالاب، زیستگاه انواع اردک، مرغابی، غاز، قره غاز، پلیکان و فلامینگو است که برخی افراد سودجو به صورت غیر قانونی اقدام به شکار این پرندگان می کنند.

خبر های آبادان ،اخبار آبادان ،خبر آبادان

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: