کد خبر: ١١١٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1393/11/09-٠٩:١٠

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کودکان و نوجوانان می توانند سفیران سلامت در خانواده ها باشند.

 

به گزارش آبادان نیوز :رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کودکان و نوجوانان می توانند سفیران سلامت در خانواده ها باشند.

اسماعیل ایدنی در شورای آموزش و پرورش استان خوزستان در محل تالار شهید رجایی استانداری خوزستان با اشاره به رونمایی از کتاب سلامت اظهار داشت: این کتاب با همکاری سه ارگان استانداری و آموزش و پرورش و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تدوین شده است چرا که کودکان و نوجوانان با آموزش زندگی سالم می توانند این فرهنگ را در جامعه گسترش دهند.

وی بیان داشت: این کتاب شامل توصیه ها و آموزش های بهداشتی است که طی 12 هفته به مقاطع تحصیلی ابتدایی و دوره اول متوسطه آموزش داده می شود.

ایدنی عنوان کرد: باید در کودکان و نوجوانان به عنوان یک گروه هدف در ترویج زندگی سالم و بهداشت سرمایه گذاری کرد چرا که این قشر توسعه پایدار ملی کشور را برعهده دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: برای فرهنگ سازی سالم زندگی کردن باید در ابتدا نگرش و فرهنگ مردم را نسبت به سلامت تغییر داد که کودکان و نوجوانان در ترویج این فرهنگ بسیار موثر هستند.

همچنین در ادامه جلسه معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان با اشاره به طرح توسعه آموزش و پرورش دراستان گفت: بر اساس این طرح تمامی راهکارها برای آموزش هر چه بهتر دانش آموزان و آموزش نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش استان انجام می شود.

امید حاجتی عنوان کرد: بر اساس این طرح که پنج ساله است و از آبان ماه سال آینده در استان اجرا می شود تمامی کارها و راه حل ها برای داشتن سیستم آموزشی هر چه بهتر در سازمان آموزش و پرورش استان و تربیت دانش آموزان موفق انجام می شود.

وی گفت: در سه ماه تابستان سال آینده عملیات اجرای این طرح به نیروی آموزش و پرورش استان آموزش داده می شود.

معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان تاکید کرد: پژوهش ها و تحقیقات در تمامی بخش ها و به ویژه در حوزه آموزش و پرورش نباید به پژوهش های کتابخانه ای تبدیل شوند

خبر خوزستان ،اخبار خوزستان ،خبر آبادان ،اخبار خوزستان ،

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: