کد خبر: ١١٠٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1393/11/08-٠٩:٣٣

خائیز: انجام این ممیزی در راستای اجرای ماده 54 قانون اصلاح الگوی مصرف ، بهبود صرفه‌جویی در مصرف انرژی و نیز صیانت از محیط ‌زیست انجام شد.

 

 

آبادان نیوز :مدیرروابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان از انجام ممیزی جامع فنی سیستمی انرژی در این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش آبادان نیوز :،فرشید خائیز اظهار کرد : انجام ممیزی جامع فنی سیستمی انرژی در این پالایشگاه در راستای اجرای ماده 54 قانون اصلاح الگوی مصرف و به منظور شناسایی و شکار فرصت‌های بهبود جهت صرفه‌جویی در مصرف انرژی و نیز صیانت از محیط ‌زیست انجام شد.

وی افزود: تیم تخصصی 17 نفره ممیزی کارگروه اصلی مدیریت انرژی پالایشگاه‌های کشور با همراهی بیش از 20 کارشناس منتخب شرکت پالایش نفت آبادان کار ممیزی جامع فنی‌سیستمی انرژی را به انجام رساندند.

خائیز اظهار کرد: تیم مذکور در قالب چهار گروه فرآیندی، آب و بخار، برق، ساختمان و سیستمی از 13 تا 17 دیماه امسال با بیش از یک هزار نفر ساعت‌ کار، تمامی واحدهای اصلی شامل بهره‌برداری، نیروگاهی، دیگ‌های بخار، کوره‌ها، کمپرسورهای هوای فشرده و برج‌های خنک‌کننده و غیره را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

وی با بیان اینکه طبق روال گذشته، تهیه گزارش نهایی این دسته از ممیزی‌ها بین 6 تا 8 به طول می انجامد، تصریح کرد: در طول سه سال گذشته، این دومین ممیزی جامع فنی‌سیستمی انرژی است که در پالایشگاه آبادان انجام می شود.

مدیر روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان از مهم‌ترین دستاوردهای انجام نخستین ممیزی، به تدوین نقشه راه مدیریت انرژی اشاره کرد و گفت: در آن ممیزی تعریف، بررسی فنی و اقتصادی بیش از 20 پروژه مهم، انجام شده که در صورت تعیین اعتبار و اجرای آنها پیش‌بینی می شود مصرف انرژی پالایشگاه آبادان به شکل چشمگیری کاهش یابد.

خائیز افزود: بر اساس ماده 54 قانون اصلاح الگوی مصرف، تمامی واحدهای نیروگاهی، پالایشگاهی و پتروشیمی آبادان را موظف‌ نموده در چارچوب بودجه سالانه خود نسبت به انجام ممیزی انرژی اقدام نمایند.

خبر آبادان ،اخبار آبادان

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: