کد خبر: ٥٨٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1393/09/26-٠٩:٢٩

فرماندار ویژه آبادان گفت: موضوع احداث فاز دوم بیمارستان نفت و بیمارستان اروندکنار نیز در حال پیگیری است

 

به گزارش آبادان نیوز،دکتر عزیزالله شهبازی در نخستین جلسه شورای اداری منطقه آزاد اروند در محل این سازمان اظهار کرد: برگزاری این جلسه سبب تعامل بیشتر و بهتر شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با سازمان منطقه آزاد اروند که ماموریت بسیار سنگینی را در سطح ملی و فراملی و با اولویت استان خوزستان و به‌ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر دارد، می‌شود.

وی با بیان اینکه این جلسه، جلسه‌ای در زمینه تعامل بیشتر است عنوان کرد: در طول مدت روی کار آمدن دولت یازدهم و روی کار آمدن مقتدایی به عنوان استاندار خوزستان، کارهایی را که بر اساس نقشه راه به نمایندگان خود در شهرستان‌ها ابلاغ کرده‌، آغاز کرده‌ایم.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: برای نخستین‌بار در استان خوزستان، برنامه راهبردی و استراتزیک برای شهرهای مختلف خوزستان طراحی شد و خوشبختانه نخستین شهرستان‌هایی که برنامه‌هایشان را به استان ارائه کردند آبادان و خرمشهر بودند.

دکتر شهبازی گفت: بر همین اساس، حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت بر اساس نقشه راه و استفاده از مزیت‌های نسبی در هر شهرستان آغاز شد.

معاون استاندار خوزستان اضافه کرد: در دو بخش کار و اشتغال و نشاط اجتماعی در شهرستان، حرکت‌های بسیار باارزشی توسط مجموعه‌های اداری شهرستان آبادان انجام شده که از جمله آن می‌توان به برداشتن دایک مرزی آبادان از سمت بازارچه ماهی‌فروشان به اروندکنار اشاره کرد.

وی ادامه داد: برای انجام این کار، مجموعه استانداری و شهرستان، مکاتبات و پیگیری‌هایی را با ستاد فرماندهی کل قوا انجام داده که منجر به کسب مجوز و برداشت دایک مرزی شد.

دکتر شهبازی افزود: در زمان حاضر، موافقتنامه کار احداث جزیره شادمان به مساحت 48هکتار و پیش‌بینی اعتبار اولیه به مبلغ 130 میلیارد تومان را در میانه رودخانه بهمنشیر به امضا رسانده‌ایم و پیمانکار نیز آغاز به تجهیز کارگاه کرده است.

فرماندار ویژه آبادان بیان کرد: کار دریافت مجوزهای لازم و مکان‌یابی ساخت بازارچه مرزی اروندکنار با محوریت ایجاد زمینه اشتغال به انجام رسیده و به زودی با حضور استاندار خوزستان کلنگ آغاز به‌کار آن به زمین زده خواهد شد.

وی تصریح کرد: در بحث بازارچه کالای همراه مسافر نیز با انعقاد تفاهمنامه و همراهی منطقه آزاد اروند، این بازارچه راه‌اندازی شد و هم‌اکنون 50 غرفه در این بازارچه فعال هستند.

معاون استاندار خوزستان با اشاره به سایت پرورش میگو، از آن به عنوان بزرگترین سایت پرورش میگو خاورمیانه نام برد و افزود: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان مرتبط در تهران و استان مقرر شد تا برای فصل آینده یک‌هزار و 200 هکتار از این سایت به زیر کشت میگو برود.

فرماندار ویژه آبادان در بحث ترخیص خودروهای پلاک اروند نیز گفت: تا به حال کار ترخیص کالا تنها در خرمشهر انجام می‌شد اما بر اساس موافقتی که با مجموعه مسئولان منطقه آزاد اروند و فرماندار خرمشهر داشتیم، مقرر شد تا موضوع ترخیص خودرو در آبادان نیز انجام گیرد تا بدین ترتیب علاوه بر کاهش حجم خودروهای معطل مانده در گمرک خرمشهر، یک فرصت شغلی نیز در آبادان ایجاد شود.

دکتر شهبازی با اشاره به تاکید استاندار خوزستان مبنی بر خرید اقلام مورد نیاز شرکت‌ها و اداره‌های خوزستان، از شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی داخل استان، افزود: در شهرستان آبادان سه تا چهار شرکت عمده و بزرگ داریم که بر اساس گزارش‌های ارائه شده، تمام اقلام مورد نیاز خود را از بازارهای آبادان تامین کرده‌اند.

وی اضافه کرد: نخستین همایش اجلاس سراسری نماز را طبق دستور استاندار خوزستان مبنی بر اجرای همایش جانبی اجلاس سراسری نماز در اهواز را در آبادان و با همکاری منطقه آزاد اروند برگزار کردیم که خوشبختانه در استان خوزستان توانستیم رتبه برتر را در برپایی مطلوب همایش به دست آوریم.

فرماندار ویژه آبادان در ادامه از همایش تجلیل از نمایندگان ادوار مجلس با کمک اعضای شورای اداری آبادان به عنوان نخستین شهرستان برگزار کننده این نوع همایش در کشور نام برد و تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن و تواشیح نیز با همکاری و همراهی امام جمعه آبادان به نحو مطلوبی به انجام رسید.

دکتر شهبازی عنوان کرد: در حوزه فرهنگی نیز مسابقات کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان چندی پیش در شهرستان آبادان برگزار شد، کار بسیار بزرگی بود، مشابه این مسابقات اما در کشتی آزاد در شهرستان جویبار و با کمک و همراهی چهار شهرستان همجوار این شهر و حتی مرکز یعنی مازندران به عنوان معین شهرستان جویبار برگزار شد، ضمن آنکه وزیر ورزش نیز خود پیگیر موضوع بودند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با همراهی استانداری خوزستان و کمک سازمان منطقه آزاد اروند توانستیم در نقطه صفر مرزی این مسابقه را با امنیت و آرامش کامل برگزار کنیم.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به اجرای طرح آبرسانی الغدیر تصریح کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده به طور عملی حدود 30 هزار مترمکعب به بهره‌وری آب آبادان اضافه شد و یک واحد آب شیرین‌کن نیز به ظرفیت 50 هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز بر این ظرفیت افزود.

دکتر شهبازی افزود: موضوع تکمیل طرح فاضلاب آبادان با پیش‌بینی اعتباری معادل 40 میلیارد تومان در لیست برنامه‌های شرکت آبفای خوزستان قرار گرفت.

معاون استاندار خوزستان با بیان اینکه آبادان زمانی پایخت خرمای ایران به شمار می‌رفت، اظهار کرد: چندین جلسه با حضور معاون جهاد کشاورزی برای اجرای بزرگترین طرح آبرسانی در آبادان تحت عنوان طرح آبیاری و زهکشی برگزار شد که بر اساس آن مقرر شد تا در مرحله نخست حدود 135 هزار هکتار از زمین‌های آبادان، تجهیز و نوسازی و زیرپوشش شبکه زهکشی برود.

وی خاطر نشان کرد: در این میان از سلامت شهروندان نیز غافل نماندیم، بیمارستان تامین اجتماعی با 166 تختخواب در حال انجام است، و به لحاظ فیزیکی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

دکترشهبازی ادامه داد: موضوع احداث فاز دوم بیمارستان نفت و بیمارستان اروندکنار نیز در حال پیگیری است به نحوی که بر اساس دستور وزیر بهداشت و درمان که نمایندگان آبادان آن را دریافت کردند، مقرر شد تا هیئتی از این وزارت خانه به‌منظور بررسی و تخصیص اعتباری معادل 5 میلیارد تومان برای انجام و تکمیل در اختیار شهرستان قرار گیرد.

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی انجام شده، سهم آبادان از مسکن مهر حدود 6 هزار و 142 واحد بوده است گفت: در زمان حاضر حدود 2 هزار واحد آن آماده بهره‌برداری شده است.

معاون استاندار خوزستان با اشاره به تعطیلی 74 واحد صنعتی در شهرک صنعتی آبادان افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته لوازم، وسایل و امکانات مورد نیاز برای احداث کارخانجات فسفات کارون و پترو آذر کاسپین از طریق منطقه آزاد اروند و سرمایه‌گذار ترکیه‌ای فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید همه ما، ید واحده هستیم و باید از رفتن به حواشی در حوزه ماموریت و مسئولیت‌ها خودداری کنیم، عنوان کرد: به عنوان نمایندگان دولت در منطقه و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی ضمن همکاری و همراهی با سازمان منطقه آزاد اروند در راستای توسعه و عمران و آبادی این منطقه گام‌هایی مؤثری بر خواهیم داشت.

دکترشهبازی در پایان با تاکید بر اینکه اعضای هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند همگی از مفاخر استان خوزستان و نخبگان هستند که در زمان‌های مختلف سبب‌ساز توفیقات برای کشور بوده‌اند، گفت: مناطق آزاد یک ماموریت فراملی دارند که انتظار می‌رود این سازمان ماموریت‌های خود را به صورت راهبردی و به صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت به انجام برساند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: