کد خبر: ٥٨٥٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/01/16-١٢:٣٠

گردشگری حلقه مفقوده اروندوبرنامه گردشگری نوروزی منطقه آزاد اروند فقط نصب بنر تبلیغ اپلیکیشن و دیگر هیچ!

 







صنعت گردشگری و لزوم برنامه‌ریزی هدفمند و دقیق برای جلب توجه گردشگر و به تبع آن ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری یکی از بدیهیات یک منطقه آزاد فعال و سرزنده است که در حال حاضر به عنوان حلقه مفقوده منطقه آزاد اروند بشمار می‌آید.

به گزارش آبادان نیوز به نقل از فارس ،آبادان و خرمشهر به دلیل پیشینه روشنی که در جذب توریست و گردشگر دارند هر ساله به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگران نوروزی در نظر گرفته می‌شود و هرساله این دو شهر میزبان صدها هزار مسافر و کاروان‌های راهیان نور هستند.

آنچه که برای حضور گردشگران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور حضور در این دو شهر را جذاب کرده مناطق یادمانی و عمیاتی هشت سال جنگ تحمیلی و بستر زیبای رودخانه‌های اروند و کارون و بهمنشیر است که متاسفانه از بدیهی‌ترین امکانات تفریحی و بسترسازی برای استفاده مطلوب از فضای آنها توسط مردم برخوردار نیستند.

در این باره نقطه نظرات میهمانان نوروزی و مردم در خصوص وضعیت دو شهر آبادان و خرمشهر یا همان منطقه آزاد اروند بسیار تکان دهنده است.

مجید باقری که از استان مرکزی به استان خوزستان سفر کرده در مورد وضعیت شهرهای آبادان و خرمشهر می‌گوید: این دو شهر بسیار دوست‌داشتنی هستند و مردمانی مهربانی دارند اما متاسفانه از کمترین امکانات تفریحی و شهری برخوردار نیستند.

وی افزود: در شهرهای آبادان و خرمشهر حتی یک شهربازی استاندارد و به روزی وجود ندارد و پارکی نیز در این دو شهر نیافتیم.

رضا محمدی که از شیراز به آبادان آمده می‌گوید: در این دو شهر تا چشم کار می‌کند فقط بنر تبلیغی می‌بینیم و فضای سبز و پارک خوبی در شان منطقه آزاد در آنها ندیدیم.

وی گفت: مبلمان شهری آبادان و خرمشهر اصلا به روز نیست و به نظر می‌رسد هنوز این دو شهر در حالت جنگی قرار دارند.

محمدرضا دریس غانم شهروند آبادانی که میزبان بستگان خود از استان بوشهر بود در این باره گفت: منطقه آزاد اروند یک پارک در کنار هتل کاروانسرا از ده سال پیش کلید زد اما حاصل آن دستگیری پیمانکاران و ناظران این پارک بود و عملا الان نیز به محلی تاریک و متروکه تبدیل شده است.

نصرالله همت یکی از شهروندان تهرانی نیز در این باره گفت: به نظر می‌رسد منطقه آزاد اروند فقط به دنبال تبلیغ موجودیت خودش هست و در سطح این دو شهر خبری از سرمایه‌گذاری برای گردشگری و افزایش امکانات تفریحی نیست.

الهه اسکندری نیز گفت: آبادان و خرمشهر می‌توانند به مرکز گردشگری مهم ایران تبدیل شوند اما تا رسیدن به این آرزو سالها زمان نیاز است.

وی که متولی دفتر دکوراسیون و معماری داخلی در تهران است گفت: متاسفانه مینوشهر با وجود بستر رودخانه و جزیره بودن به شکل منطقه ارواح و ترسناک رها شده است در صورتی که بهترین منطقه برای گردشگری آبی می‌تواند باشد.

علی سعیدی شهروند آبادانی ساکن در تهران نیز اظهار داشت: تنها هنر حوزه گردشگری منطقه آزاد اروند امسال معرفی بنری اپلیکیشن گردشگری بود و دیگر هیچ!.

وی افزود: حتی یک برنامه مفرح و شاد و جذابی همچون کیش در اروند ما ندیدیم.


آبادان نیوز ،اخبار آبادان ،خبرهای آبادان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: