کد خبر: ٥٨٣٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1396/01/02-١٣:٠١

کانون بسیج رسانه شهرستان آبادان

اسکان بیش از 100هزار زائر راهیان نور در خوزستان

جانشین سازمان اردویی راهیان نور: امکان اسکان بیش از 100هزار زائر راهیان نور در استان خوزستان فراهم شده است.

 

آبادان نیوز _ سرهنگ علی پوری، جانشین سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج اعلام کرد: امکان اسکان بیش از 100هزار زائر راهیان نور در استان خوزستان فراهم شده است.

سرهنگ پوری بااشاره به تقویت زیرساخت‌ ها برای اسکان زائران راهیان نور در استان خوزستان گفت: از سال 87 تا به امروز، عملا توسعه زیرساخت‌ ها در استان خوزستان و استان‌های میزبان راهیان نور کلید خورده است و ما در ابتدای شروع کارمان در قرارگاه مرکزی راهیان نور برای 11هزار و 200 نفر در استان خوزستان ظرفیت شب‌مانی داشتیم و طی رصدی که انجام دادیم، متوجه شدیم که هزینه زیادی صرف اجاره مدارس و حسینیه‌ها برای اسکان زائران راهیان نور می‌شود و نیاز بود که در این زمینه اقدام جدی انجام می‌دادیم.

او ادامه داد: طی جلسات متعدد در قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، تصمیم گرفتیم که تقویت زیرساخت‌ها در خوزستان را در اولویت قرار دهیم و تا به امروز این روند را ادامه دادیم و اکنون می‌توانیم مدعی شویم که زیرساخت‌های متعددی در استان خوزستان برای اسکان بیش از 100 هزار نفر ایجاد شده و وضعیت اسکان زائران راهیان نور در جنوب خوزستان در شرایط خوبی قرار دارد.

جانشین سازمان اردویی راهیان نور افزود: اردوگاه شهید باکری خرمشهر با ظرفیت 28هزار نفره در اختیار زائران راهیان نور سراسر کشور قرار گرفته است و در این اردوگاه به 14استان، زمین واگذار شده و از این میان، 11 زائر سرا توسط 11 استان به بهره‌برداری رسیده و بقیه زائرسراها در حال ساخت است.

سرهنگ پوری خاطر نشان کرد: محل نمایش فرهنگی بصیرتی ستاردگان زمینی و همچنین سالن جشنواره ملی سرزمین نور و... در اردوگاه شهید باکری خرمشهر ساخته شده است.

وی افزود: در اردوگاه شهید مسعودیان اهواز، 14 سپاه استانی مستقر هستند و ظرفیت این اردوگاه را می‌توان حدود 10 هزار نفر برشمرد و در طول سال‌های اخیر تلاش شده است که امکانات زیرساختی این اردوگاه را توسعه دهیم./ اخبار راهیان نور 

کانون بسیج رسانه شهرستان آبادان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: