کد خبر: ٣٠١٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/07/12-١٢:٤٤

دبیر کل جمعیت صنفی هنرمندان آبادان گفت: آبادان زمانی 35 سینما داشت اما اکنون فقط سینما نفت را دارد که چون متعلق به پالایشگاه است فیلم اکران نمی‌کند.

 

آبادان نیوز :دبیر کل جمعیت صنفی هنرمندان آباداندر گفت‌وگو باخبرگزاری ایسنا گفت: آبادان زمانی 35 سینما داشت اما اکنون فقط سینما نفت را دارد که چون متعلق به پالایشگاه است فیلم اکران نمی‌کند. 

 احمد امیری عنوان کرد: آیا سهم مردم آبادان از پالایشگاه نفت آبادان فقط آلودگی آن است؟ آیا این پالایشگاه نباید خدماتی به مردم آبادان بدهد؟ خدمات پالایشگاه فقط برای پرسنل آن است. پرسنل پالایشگاه 2 تا سه هزار نفر است. پس 50 تا 60 هزار نفر جمعیت آبادان چه؟ بقیه مردم آبادان نباید سهمی داشته باشند؟

وی افزود: با این که تمام سینماهای آبادان تعطیل شده‌اند برای پالایشگاه نفت آبادان سخت است که 2 هفته‌ای یک بار در سینمای خود فیلم اکران کند. پالایشگاه آن قدر نیازمند است که سینما نفت را کرایه می‌دهد. ارگان به این بزرگی به دلیل نیازمند بودن و کرایه دادن سینما نفت فیلم اکران نمی‌کند.

او ادامه داد: آبادان زمانی 35 سینما داشت و هنرمندان بزرگی را به سینمای ایران معرفی کرد اما اکنون حق مردم آن یک سینما هم نیست. پالایشگاه آبادان به چه چیزی فکر می‌کند؟ سینما نفت که نماد شهر آبادان است فیلمی را اکران نمی‌کند اما آن را برای برگزاری این کنفرانس و آن سمینار و فلان همایش کرایه می‌دهند. این در حالی است که سینما نفت دولتی است. اگر خصوصی بود حرفی نبود و می‌گفتیم نیازمند درآمد است.

دبیر کل جمعیت صنفی هنرمندان آبادان با اشاره به این که صنعت نفت به مردم آبادان مدیون است تصریح کرد: چرا مردم آبادان را از سینما نفت محروم می‌کنند؟ این مشکل بزرگی است اما متاسفانه مسوولان فرهنگی استان سکوت کرده‌اند. چند وقت پیش یک مهد کودک می‌خواست کودکانش را به دیدن یک فیلم کودکانه ببرد اما سینمایی در کار نبود. جای تاسف است که شهری مانند آبادان با این همه شهرت که زمانی فاصله سینماهایش به 100 متر نمی‌رسید اکنون تنها یک سینما دارد که آن هم صنعت نفت برای درآمد‌زایی آن را به برنامه‌های مختلف کرایه می‌دهد.

امیری با اشاره به این که در کشورهای دیگر با سینما اشتغال‌زایی می‌کنند تاکید کرد: این دلیل خوبی برای تعطیلی سینما نیست. سینما اگر مخاطب هم نداشته باشد باید باز باشد. سینما کیهان آبادان با هزینه‌های زیادی بازسازی شد اما بعد از آتش‌سوزی راه‌اندازی نشد. در حالی که این سینما در چهارراه احمدآباد و در بهترین نقطه شهر قرار دارد. گاهی حوزه هنری آبادان ساختمان سینما کیهان را به کتابفروشی‌های سیار می‌دهد ولی در بیشتر مواقع بی‌استفاده است.

وی با اشاره به این که در آبادان فرهنگسرا نیز وجود ندارد افزود: در آبادان حتی یک سالن با ظرفیت بالای 400 نفر هم نداریم. در حالی که ما منطقه آزاد اروند را داریم آن هم با این همه تبلیغ. منطقه آزاد به قطب گردشگری و تجاری کشور تبدیل شده که باید برای کل استان مفید باشد اما کل استان که هیچ به درد آبادان هم نخورده‌ است.

 

 

 

دبیر کل جمعیت صنفی هنرمندان آبادان،احمد امیری،پالایشگاه نفت آبادان،پالایشگاه آبادان،سینما نفت آبادان،آبادان نیوز ،منطقه آزاد اروند،منطقه اروند 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: