کد خبر: ١٩٦٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/03/06-٠٩:٤١

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم كاهش تعداد تلفات جاده​اي در استان خوزستان گفت: در يك حادثه در برابر كساني كه حادثه را ايجاد مي‌كنند و در برابر كساني كه در آن حادثه دچار مشكلاتي مي​شوند، وظيفه داريم.

 

 

 آبادان نیوز : عبدالحسن مقتدايي در جلسه شوراي هماهنگي حمل و نقل و ترافيك استان که دیروز برگزار شد، اظهار كرد: هميشه عامل ايجاد حادثه، نبود امكانات و محدوديت امكانات نيست بلكه بخش عظيم آن به عدم شناخت و عدم توجه برمي​گردد كه بايد از طريق آموزش به رفع آن توجه شود.

 

وی با اشاره به لزوم آناليز عملكرد مديريتي در جهت کاهش تلفات جاده‌ای عنوان كرد: با توجه به این که خوزستان در سال 93رتبه اول کاهش تعداد تلفات جاده‌ای را به خود اختصاص داده است، بايد ببينيم چه کاری کرده‌ایم که این امر تحقق یافته است و سرمايه بيشتر را به روي آن کار متمركز كنيم. البته بايد به اين نكته هم توجه كنيم كه آمار كشته​ها هيچ وقت به صفر نمي​رسد چراكه بسياري از تصادفات مربوط به اشتباه خود رانندگان و خواب​آلودگي آنان است.

 

مقتدایی با اشاره به حل معضل ترافيك در نقاط پرترافيك استان خوزستان به ويژه شهر اهواز گفت: بايد در مناطق پرترافيك از ظرفيت پاركينگ ادارات، مداس و مكان​هايي كه در زمان‌های غير اداري بلااستفاده هستند، استفاده شود. البته اين طرح خيلي وقت پيش داده شده اما هنوز گزارشی از اجرای آن دريافت نكرده‌ايم و مشخص نشده است كه چقدر این روش توانسته بر ترافيك تاثيرگذار باشد. شهرداری بايد نقاط پرترافيك را شناسايي كند و همچنین اگر از سوي مدارس و ادارات همكاري نشود ما بر اساس مصوبات آن​ها را ملزم به همكاري مي‌كنیم. همچنین در بعضي نقاط بخش خصوصي دارای پاركينگ‌هایی است که در بعضي مواقع خالي هستند و مي‌توان از آن استفاده كرد.

 

استاندار خوزستان درباره موضوع آموزش ترافيك گفت: 1600 مسئول را  آموزش داديم اما فاز بعدي چيست؟ كساني كه مسئول امر ترافيك هستند، آموزش دیده‌اند اما بايد نتيجه اين آموزش در حيطه عمل و فعاليت نيز مشخص شود.

وی درباره چگونگي خارج كردن بار ترافيكي از بعضي نقاط شهر اهواز گفت: متاسفانه سازمان​ها و ادارات ما هيچ وقت از يك نقشه راه معين براي استقرار استفاده نكرده​اند. مشكل ديگر ما مهمانسراهاي ادارات است كه به آفتي براي استان تبديل شده​اند، این مهمانسراها اجازه ساخت هتل را نمي​دهند.

 

مقتدايی ادامه داد: وقتي مهمانسرا وجود دارد به جاي اين كه گردشگر به سمت هتل هدايت شود به  مهمانسرا مي​رود در حالی که انتخاب هتل به صرفه​تر است و هزينه رفتن به مهمانسرا بسيار بيشتر از هتل خواهد بود. متاسفانه براي حل اين مشكل دستگاه​ها مقاومت كردند.

 

وی با اشاره به محل استقرار ادارات در منطقه کیانپارس گفت: جاي هيچ اداره​اي در منطقه كيانپارس نيست. وجود همين ادارات در كيانپارس معضل اصلي ترافیک ما است. برای حل این مشکل بايد يك بررسي جامع صورت بگيرد و نقشه راه مشخص تا از آن تبعيت شود.

 

استاندار خوزستان بيان كرد: مشكل ما اين است كه حتي اگر اداره​اي را از كيانپارس برداريم باز همان نقطه توسط ادارت ديگر اشغال مي​شود. به عنوان مثال زمين سازمان جهاد كشاورزي وقتي در امانيه بود تكه تكه شد و بخش​هاي ديگر به جای آن آمدند. يا مثلا اگر ديوان محاسبات از كيانپارس مي​رود بايد براي جاي قبلي آن طرحي ارايه شود.

 

وی با اشاره به ايجاد طرح​هاي كوتاه​مدت براي حل مشكل ترافيكي گفت: راهنمايي و رانندگي و شهرداري بايد براي اجرای طرحی كوتاه‌مدت مشورت كنند و با روش​هايی مانند افزايش قيمت​هاي پاركينگ​هاي كيانپارس، محدوديت ترافيكي و غيره مشكل ترافيك منطقه را حل كنند. بايد شرایطی فراهم شود که انگيزه مراجعه به اين منطقه كم شود.

 

مقتدایی درباره پزشكاني كه در منطقه کیانپارس مطب دارند و حاضر به جابه‌جایی نیستند، گفت: وجود مطب پزشکان از دلایل مهم ترافیک در کیانپارس است. اگر پزشكان قرار است خدمت كنند بايد با ما همراه شوند. قدرت اجرايي كه در دست ما است نبايد بي​ارزش شود و در این زمینه همه اختيارات در دست ما است.

 

 

 

منبع : ایسنا 

 

 آبادان نیوز ،نیوز آبادان ،خبر خوزستان ،اخبار خوزستان ،  عبدالحسن مقتدايي ،استاندار خوزستان ، کیانپارس اهواز ، منطقه کیانبارس اهواز ،خوزستان ، حادثه ،حوادث

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: