کد خبر: ١٣٢٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1393/11/29-١٧:١٧

دبیر کانون جهانگردی آبادان معتقد است: هنوز کار اساسی در زمینه گردشگری در آبادان صورت نگرفته است.

 

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از ایسنا ،دبیر کانون جهانگردی آبادان معتقد است: هنوز کار اساسی در زمینه گردشگری در آبادان صورت نگرفته است.

احمد امیری در گفت‌وگو با  خبرگزاری (ایسنا)  خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، منطقه آزاد اروند و دیگر ارگان​‌ها حرکت​هایی را در زمینه گردشگری آغاز کرده‌اند اما جدی و چشمگیر نیستند، چراکه حرکت​ها باید ملموس باشد. در حال حاضر فقط زمان از دست می‌رود و از دست دادن زمان در اقتصاد بسیار موثر است.

وی با بیان این که کسبه، مردم و همه کسانی که از بازار ارتزاق می​کنند منتظر عید نوروز هستند و فرصت چندانی تا نوروز باقی نمانده اظهار کرد: تمام ارگان​ها و نهادهای مسؤول باید در جهت ایجاد زیرساخت​ها و امکانات لازم وارد عمل شوند. نباید کاری کنیم که در این ایام مشکلی برای حضور گردشگران در استان ایجاد شود.

او بیان کرد:​ امسال نسبت به سال گذشته فضای سبز آبادان افزایش پیدا کرده اما کافی نیست. منطقه آزاد اروند هم باید در زمینه گردشگری و جذب گردشگر ورود پیدا کند و شروع به برنامه‌ریزی کند تا بتوانیم استقبال خوبی از مهمانان نوروزی داشته باشیم.

امیری خاطرنشان کرد: با توجه به اوضاع اقتصادی کشور افراد بسیاری منتظر آمدن عید نوروز و مهمانان نوروزی هستند. از همین رو بهره​برداری از ایام نوروز به اقتصاد مردم خیلی می‌تواند کمک کند.

وی با اشاره به این که همه ارگان‌ها باید با توجه به بضاعت‌شان وارد گود شوند، تصریح کرد: مسؤولان باید نگاه جدی به مساله گردشگری داشته باشند و برای این مساله کارگروه تشکیل دهند و برنامه‌ریزی کنند.

دبیر کانون جهانگردی آبادن اظهار کرد: با توجه به پیش​بینی وضع هوا احتمالاً در ایام نوروز با تعداد زیادی از گردشگران روبه‌رو هستیم. از همین رو فقط نباید گردشگران را به شهر بکشانیم بلکه باید بتوانیم آن‌ها را در شهر نگه داریم.

او افزود: ​امیدوارم منطقه آزاد اروند همچون سال گذشته نمایشگاهش را خوابگاه مهمانان نوروزی نکند، بلکه جشنواره، برنامه یا کاری اقتصادی در آن جا برپا کند. مکان نمایشگاه منطقه آزاد اروند باید محلی برای انجام فعالیت​های اقتصادی باشد و بازارهای خرید را در آن جا برای مهمانان نوروزی ایجاد کند.

امیری اضافه کرد: گردش پول در هر قسمتی می​تواند آرامش‌بخش باشد. بنابراین ما باید بازار آبادان را تقسیم کنیم تا تنها بازار امام و ته‌لنجی​ها نقطه تمرکز مهمانان نوروزی نشوند.

وی توضیح داد:​ پروژه​های گردشگری ما هنوز ناتمام هستند و به سرانجام نرسیده​اند و ساحل اروند هنوز ساحل نشده است.

دبیر کانون جهانگردی آبادان یادآوری کرد: ​گردشگری بخش بزرگی در اقتصاد دنیاست، اما ما فصل زمستان را که بهترین زمان برای جذب گردشگر است راحت از دست می​دهیم.

امیری با بیان این که تنها نباید به اشتغال‌زایی دولتی فکر کرد، گفت: اقتصاد آبادان، خرمشهر و استان خوزستان می‌تواند با توریسم زمستانی و بهاری منتفع شود. مسؤولان باید این موضوع را جدی بگیرند.

 

خبر آبادان ،اخبار آبادان 
،خبرهای آبادان 

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: