کد خبر: ١٠١٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1393/11/01-٠٩:٢١

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از واگذاری بخشی از اراضی جزیره مینو به سرمایه‌گذار بخش خصوصی خبر داد.

 

به گزارش آبادان نیوز :مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از واگذاری بخشی از اراضی جزیره مینو به سرمایه‌گذار بخش خصوصی خبر داد.افشین حیدری، جزیره مینو را از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری دریایی استان خوزستان معرفی و اعلام کرد: ساماندهی سواحل این جزیره در دست اقدام است. 

وی گفت: رونق گردشگری در جزیره مینو در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان است. 

حیدری با اشاره به اینکه جزیره مینو به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری کشور به تصویب هیئت دولت رسیده است، گفت: ایجاد زیرساخت‌های اولیه گردشگری در این جزیره با اعتبارات ملی در دست انجام است. 

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور شرکت توسعه و عمران کارون اهواز هم اکنون در حال ایجاد امکانات گردشگری در این جزیره است. 

حیدری یادآور شد: به منظور تبدیل جزیره مینو به منطقه نمونه گردشگری، بخش‌های از اراضی این جزیره به این منظور اختصاص یافته است. 

وی یکی ازمهم‌ترین اقدامات برای توسعه گردشگری دریایی در جزیره مینو را ساخت مجتمع گردشگری و نیز مراکز اقامتی بیان کرد. 

حیدری گفت: جزیره مینو از توابع شهرستان خرمشهر در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند واقع شده و بین اروند کبیر و صغیر است. 

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان تاکید کرد: جزیره مینو با نزدیک بودن به منطقه آزاد اروند و نیز کشورهای همسایه حاشیه جنوبی خلیج فارس، قابلیت تبدیل شدن به منطقه ویژه گردشگری دریایی را دارد. 

وی گفت: امکانات گردشگری در این جزیره مطابق با استانداردهای روز دنیا ایجاد خواهد شد. 

به گفته حیدری، در صورت ایجاد امکانات گردشگری در این جزیره می‌توان گردشگران بسیاری از عراق را جذب کرد و برگزاری تورهای گشت دریایی در منطقه اروند رود و خلیج فارس نیز می‌تواند به رونق هر چه بیشتر گردشگری در این جزیره کمک شایانی کند. 


خبر خوزستان ،اخبار خوزستان ؛خبر آبادان ،اخبار آبادان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: