کد خبر: ٢٦٠٧٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/04/27-١٤:٠١

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: عملیات اجرایی طرح انتقال آب از سد دز به شهرهای آبادان و خرمشهر در مرحله آزمایشی است و این طرح تا پایان مردادماه امسال به بهره برداری می‌رسد.

 

آبادان نیوز : محمدرضا کرمی‌نژاد روز یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه عملیات تبدیل ورودی طرح آبرسانی غدیر از سد کرخه به سد دز در مراحل پایانی است افزود: با اجرای این طرح کیفیت آب آشامیدنی آبادان و خرمشهر بهبود می یابد.

وی اظهار داشت: به منظور افزایش کیفیت آب آبادان و خرمشهر بخشی از منبع ورودی آب آشامیدنی این ۲ شهرستان از سد دز تامین می‌شود.

کرمی نژاد خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد آب مورد نیاز آبادان و خرمشهر از طرح آبرسانی غدیر تامین می‌شود و بقیه‌ آن از رودخانه بهمنشیر و سد مارد است که پیش از پیوستن به لوله‌های آب شهری توسط تصفیه خانه‌های مسیر به کیفیت مناسب می‌رسد.

مدیر عامل آبفا خوزستان به اجرای پروژه‌های ماده ۵۶ در خوزستان اشاره کرد و گفت: آبفا خوزستان در اجرای پروژه های فاضلاب استان با استفاده از ماده ۵۶ در کشور پیشتاز است .

کرمی‌ نژاد عنوان کرد: در حال حاضر طرح های فاضلاب در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، شادگان و مسجدسلیمان با اعتبار یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان در حال اجرا است و اجرای پروژه‌های فاینانس فاضلاب گامی مهم در جهت اجرای شبکه فاضلاب و فعالیت‌های زیست محیطی در خوزستان است.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در تماس تلفنی از طرحها و پروژه‌های آب و فاضلاب فعال در این شهرستان  ابراز رضایت کرد و گفت: با تامین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار جبهه های متعدد کاری در بخش فاضلاب در آبادان فعال شده و در صورت ادامه کار با همین کیفیت چشم انداز مثبتی را برای وضعیت فاضلاب متصور هستیم.

جلیل مختار افزود : امیدواریم با اجرای پروژه های فاضلاب شاهد ارتقای شاخص های بهداشتی در شهر آبادان باشیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به عملیات اجرایی طرح های آبرسانی در این شهرستان اشاره و اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرحها پایداری آب از نظر کمی و کیفی در حوزه های شهری و روستایی رقم بخورد.

منبع : ایرنا

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: