کد خبر: ٢٣٦٣٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/25-١١:٤١

فریبرز ناطقی الهی

 

آبادان خبر _ والله نمی خواهم بنویسم. چون نمی شود هر مرتبه که فردی در عالم خیال خبری را اعلام کرد ساعت ها وقت صرف پیش و پس خبر کرد و نکات اصلاحی را نوشت!

اما برخی خبرها آنقدر خارج است که می ترسم اگر نکاتی درباره آن ننویسم، انجام بگیرد و همین توان مالی کشور و دولت های محلی (شهرداری ها در این مورد) هم ضایع و عملا شهر بی کلاه بماند ؟

اول طبق عادت و برای صیانت (کلمه امروزی !) از اصل خبر: نصب دوربین‌های نظارتی روی خودروهای شهربان در پایتخت | روش جدید شهرداری تهران برای کاهش تخلفات ساختمانی
که پاراگراف زیر عینا از آن گرفته شده است:
مجموعه شهربان و حریم بان به واسطه حساسیت وظایف نظارتی و رسالت های صیانتی تعریف شده در اساسنامه این مجموعه و به دلیل آن که نیروهای اجرایی وابسته به این شرکت در سه حوزه شهربان (نظارت بر ساخت و ساز شهری در مناطق ۲۲ گانه)، حریم بان (کمک به صیانت از حریم شهر تهران در ۱۱ منطقه دارای حریم) و معبربان (حفاظت از معابر عمومی و رفع سدمعبر در ۱۲۴ ناحیه شهر تهران) در ارتباط مستقیم، تنگاتنگ و مستمر با شهروندان هستند و ماموریت های این مجموعه دایره وسیع و حساسی از موضوعات شهری را در بر می گیرد، لذا هوشمندسازی فرایندها و ساختار ماموریت های این بخش از مدیریت شهری، یک ضرورت است.

مدت ها بود خبری با چنین الفاظ عجیب و غریب و رویایی و ادبیات غیر واقعی که فقط جنبه ... دارد بر نخورده نکرده بودم !
فرازهایی از این خبر:
-سیستم های مدیریتی فاقد کاربری هوشمند، مستعد تولد و رشد کژی ها، کاستی ها، مفاسد و تخلفات است، ...
-هوشمندسازی شهری یکی از حقوق شهروندان به شمار می رود، افزون بر این، ذائقه و مطالبه شهروندان در گذر زمان و در طولِ رشد تکنولوژی، به این سمت می رود !؟
-شفاف‌سازی، مدیریت زمان (کاهش قابل توجه زمان انجام کار و بوروکراسی اداری)، آسان‌سازی ارتباط میان...

شهربان، حریم بان و معبربان قرار است در شرکتی که یاد شده چه کنند که نیاز به دوربین روی خودرو دارند ؟ مگر تخلفات ساختمانی، حریم های شهری و معبرها، لحظه ای مورد تهاجم، تاخت و تاز دشمن قرار می گیرند که این مقدار هزینه سرسام آور تحمیل شهر شود! دوربینی چند؟ در ضمن اگر تخلفی صورت پذیرد که همانجا می شود اتومبیل محترم این «بانان» عزیز بایستاد و ابلاغ تخلف کند! خودروی متصل به دوربین در پارکینگ !! چه کمکی خواهد کرد !؟ اصلا وظیفه اصلی نواحی در شهرداری ها پس چیست ؟ الله اکبر!
سال بعد هم دوربین ها همه خراب و سیستم پردازش قدیمی و کسی هم دیگر حرفش را نخواهد زد، ولی در این میان بر اساس گفته های عجیب بی ربط با موضوع در بالا « تولد و رشد کژی ها و ذائقه و مطالبه شهروندان در گذر زمان را مدیریت زمان خواهد کرد!» یا الله!

هوشمند سازی شهر معنی دیگری دارد نه نصب تعداد زیادی دوربین روی خودروها !؟ اگر حریم شهر !؟ ده کیلومتر آن طرف تر در حال ربوده شدن بود ! ؟ خودرو شما با دوربین های گران پیشرفته ! فقط توان نشان دادن جمال خود خودرو و لاستیک های خود را خواهد داشت ؟ والسلام.

*استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران در ایران

 

 

 

تهران،هوشمندسازی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:خبرآنلاین

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: