کد خبر: ٢٤٢٨٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/12/19-١١:٤٢

دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۵۷.۴ درصد افزایش یافت، به گونه ای که حداقل دستمزد ماهانه از ۲ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۹۵۰ تومان به چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و۷۵۰ تومان و حداقل دستمزد روزانه از ۸۸ هزار به ۱۳۹ هزار تومان رسید.

 

آبادان نیوز: براساس این گزارش حداقل دستمزد با مبنای ۳۰ روز ماهیانه چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰  تومان (روزانه ۱۳۹ هزار و ۳۲۵ تومان)، بن کارگری ۸۵۰ هزار تومان، حق مسکن ۶۵۰  هزار تومان، حق اولاد برای هر فرزند ۴۱۷ هزار و ۹۷۵  تومان، پایه سنوات به شرط داشتن یک سال سابقه کار ماهیانه ۲۱۰ هزار تومان تعیین شد.

بر اساس تصمیم شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال آینده با افزایش ۵۷.۴ درصدی به ۶ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان برای خانواده ۳.۳ نفری رسید.

همچنین حداقل دریافتی ماهانه کارگران با دو فرزند به ۶ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۷۰۰ و حداقل دریافتی ماهانه کارگران با یک فرزند به ۶ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۷۲۵ تومان رسید.

 

دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، ۳۹ درصد افزایش یافت، به گونه ای که حداقل دستمزد ماهانه از یک میلیون و ۸۳۵ به ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان و حداقل دستمزد روزانه ۶۱ هزار به ۸۸ هزار تومان رسید.

جدول جزئیات افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱

 

کارگران بخوانند | جزئیات افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۱

مطابق ماده ٤١ قانون کار، دستمزد کارگران باید بر پایه نرخ تورم و سبد هزینه زندگی خانوار کارگری تعیین شود.

امسال سبد معیشت کارگران هشت میلیون و ۹۷۹ هزار تومانی برای یک خانواده متوسط شهری ۳.۳ نفری برای سال ۱۴۰۱ نرخ‌ گذاری شده است. همچنین بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم سالانه بهمن ماه ١٤٠٠ برای خانوارهای کشور به ٤١,٤ درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ١.٠ واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.


قیمت خودرو از ابتدای اسفند ماه با ثبات همراه بو اما چند روزی است که کاهش قیمت مشاهده می‌شود. کارشناسان معتقدند کاهش قیمت تا پایان سال ادامه دارد.

امروز ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ قیمت خودرو صفر داخلی با توجه به آمارها و قیمت روزانه سایت باما با تغییراتی همراه است.

خودروی پراید ۱۱۱ به نرخ ۱۸۵ میلیون تومان رسید. پراید ۱۳۱ نیز به نرخ ۱۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

خودروی دنا پلاس اتوماتیک مدل  ۱۴۰۰ در قیمت ۴۷۵ میلیون تومان در بازار خودروی کشور موجود است. اما دنا معمولی با سه میلیون کاهش قیمت به ۳۵۹ میلیون تومان رسید.

 

قیمت خودروهای پرطرفدار

نرخ خودرو تیبا هاچ بک پلاس به نرخ ۲۰۸ میلیون تومان رسید.پژو ۲۰۶ تیپ  دو به قیمت ۲۶۵ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج به قیمت ۳۱۹ میلیون تومان رسید.

خودرو پژو پارس اتوماتیک به ۴۳۵ میلیون تومان رسید. تارا اتوماتیک ۱۰ میلیون تومان نسبت به روز گذشته کاهش داشت و به ۵۳۰ میلیون تومان رسید.

 

کاهش قیمت خودرو در بازار | جدیدترین قیمت پراید، دنا و انواع پژو

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، کارشناس خودرو گفت: قیمت خودرو در چند روز اخیر کاهشی شده است. ممکن است این کاهش قیمت تا پایان سال ادامه داشته باشد.

او افزود: اگرهیچ مانعی به وجود نیاید کاهش قیمت تا سال آینده نیز ادامه دارد. مذاکرات وین و واردات خودرو به کشور نیز بر قیمت خودرو در بازار کشور نیز تاثیر دارد. اگر واردات انجام شود قیمت خودروهای داخلی و خارجی کاهش می‌یابد.

پیش از این زاوه، کارشناس خودرو  نیز اظهار کره بود: واردات قیمت خودروهای چینی و وارداتی را به شدت تعدیل می‌کند. اما در بازار خودروی داخلی تاثیری ندارد. البته بازار خودروی دنا پلاس توربو را از رونق می‌اندازد. اما قیمت خودروهای ارزان قیمت تغییری نمی‌کند.

اقتصاد،اقتصادی،خبراقتصادی،اخباراقتصادی،خبر اقتصادی،اخبار اقتصادی،آبادان خبر،آبادان نیوز
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: