کد خبر: ٢٢٥٨٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/06/21-١٦:٢١

فیسبوک در جیب شما، در وب و اگر دستگاه تماس ویدئویی پورتال شرکت را خریداری کرده باشید، حتی در آشپزخانه شما زندگی می‌کند. حالا این شرکت می‌خواهد خانه‌ای هم در چهره شما برای خود پیدا کند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ فیسبوک نخستین «عینک هوشمند» خود را با یک جفت دوربین برای گرفتن عکس و فیلم، میکروفن و بلندگو برای ضبط صدا و گوش دادن به پادکست‌ها و همچنین یک دستیار صوتی که به شما امکان می‌دهد تمام کارها را بدون استفاده از دست انجام دهید، ساخته است.

اگر همه‌‌چیز در این خصوص به‌نظر شما آشناست، به این دلیل است که این عینک مفهومی شباهت زیادی به عینک اسنپ‌چت دارد که اکنون دوران نسل سوم خود را سپری می‌کند. این نخستین‌بار نیست که فیسبوک به‌شدت از یک شرکت جوان‌تر الهام گرفته است. در این میان حتی نام عینک نیز به‌طور حتم نوعی نمک پاشیدن روی زخم محسوب می‌شود. آنها این عینک را Stories نامگذاری کرده‌اند؛ ظاهرا به‌منظور ادای احترام به قالب رسانه‌های اجتماعی که توسط ایوان اشپیگل، مؤسس اسنپ‌چت اختراع شده است؛ موردی که ابتدا روی قالب اینستاگرام تأثیرگذار بود.

البته در این میان یک نکته بسیار مهم نیز وجود دارد. این عینک درواقع ساخت فیسبوک نیست. آنها با همکاری شرکت «ری-بن» (Ray-Ban) این گجت را تولید و با نام همین شرکت روانه بازار کرده‌اند. تنها چیزی که از فیسبوک در این عینک وجود دارد، لوگویی روی جعبه آن است. مونیشا پرکاش از شرکت فیسبوک می‌گوید: «ماموریت ما کمک به ساخت ابزارهایی است که به مردم کمک می‌کند در هر زمان و هر مکان احساس برقراری ارتباط داشته باشند.

ما می‌خواهیم حس حضور اجتماعی را ایجاد کنیم؛ یعنی بدون درنظر گرفتن فاصله فیزیکی با فردی دیگر، شما بتوانید حس فضای‌تان را به او منتقل کنید.» پرکاش گروه محصولات را در بخش آزمایشگاه‌های واقعیت(Reality Labs) فیسبوک هدایت می‌کند که هدف نهایی آنها ساخت عینک‌های واقعیت افزوده (AR) است؛ دستگاه‌هایی که به قول خود عمل خواهند کرد؛ همان قولی که عینک گوگل نتوانست به آن عمل کند؛ یعنی قرار دادن یک لایه دیجیتال روی واقعیت. استوری‌های «ری-بن» هنوز این گونه نیستند.

در عوض، پرکاش می‌گوید: «درست در زمانی که منتظر هستیم، فناوری به اندازه کافی خوب باشد، ما روی آنچه می‌توانیم هم‌اکنون فعالیت کنیم، متمرکز شده‌ایم. ما نخستین عینک هوشمند را ارائه می‌دهیم که فرم و عملکرد را ترکیب می‌کند.» اندرو باسورت، مدیر اجرایی آزمایشگاه‌های واقعیت فیسبوک نیز می‌گوید که این عینک‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که به مردم کمک می‌کنند، در لحظه زندگی کنند و با افرادی که با آنها هستند و افرادی که آرزو می‌کنند با آنها باشند، ارتباط برقرار کنند.

مشارکت «ری-بن» در این کار کم‌رنگ نبوده است و با تعهد بالا و برتری آنها، ما توانستیم هم سبک و هم روش خود را به‌نحوی ارائه دهیم که انتظار از عینک‌های هوشمند، تعریف جدیدی پیدا کند. فیسبوک به‌خوبی این موضوع را می‌داند. عینک‌هایی که اکنون با قیمت 299دلار در بازار به فروش می‌رسند، مشکلاتی را درخصوص حریم خصوصی کاربران ایجاد کرده و می‌کنند؛ به همین دلیل این شرکت اعلام کرده که از ابتدا موضوع حریم خصوصی را مستقیما در طراحی محصول و عملکرد کامل آن قرار داده است.

فیسبوک اعلام کرد: «به‌عنوان مثال، ما دارای محافظ سخت‌افزاری مانند سوئیچ تغذیه برای خاموش کردن دوربین‌ها و میکروفن و همچنین نور ال‌ای‌دی روی دوربین هستیم که هنگام گرفتن عکس یا فیلم، برای اطلاع‌رسانی به سمت افراد حاضر در اطراف، نور سفید می‌تاباند.» این عینک‌ هوشمند در 3مدل Wayfarer، Meteor و Round به بازار خواهد آمد که تمامی این مدل‌ها دارای 2دوربین ۵مگاپیکسلی هستند که قادر است حداکثر ۵۰۰عکس و بیش از 30کلیپ ویدئویی ۳۰ثانیه‌ای را ضبط کند. باتری عینک از طریق پورت USB-C در حدود یک ساعت شارژ می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان خبر،آبادان نیوز،عینک هوشمند،بازار

منبع : اقتصادآنلاین

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: