کد خبر: ٢١٧٨٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/05/02-١١:٣٠

بسیاری از ما زمانی که سخن از مسافرت به شمال به میان می آید، یاد استان هایی همچون مازندران و گیلان می افتیم، غافل از اینکه در مجاورت همین استان ها، یک استان دیگر با نام گلستان نیز وجود دارد که هر چند جنبه گردشگری و تفریحی در آن کمتر از گیلان و مازندران است، اما آب و هوای مطلوب تر و شرایط مناسب تری جهت گذران اوقات فراغت خواهد داشت. آبشار لوه یکی از مقاصد گردشگری در استان گلستان است که همه ساله جمعیت بسیار زیادی از مسافران شمال کشور ساعات دل نشینی را در فضای سبز کنار این آبشار و حوضچه های آن می گذرانند. همچنین در فواصل نزدیکی از این آبشار شاهد مناطق توریستی دیگری هستیم که می توانید پس از بازدید از آبشار لوه به آن جا رفته و از آن ها بازدید کنید. در ادامه این مقاله شما را با ویژگی های این آبشار بسیار زیبا آشنا می کنیم. پیشنهاد می دهیم پیش از آغاز مسافرت خود از مطالعه چنین مقالاتی غافل نگردید.

 

به گزارش آبادان خبر، آبشارها و فضاهای چشم نواز بسیار زیادی در گرگان و برخی دیگر از شهرستان های استان گلستان وجود دارد، اما آبشار لوه زیباترین و باصفاترین آبشار این منطقه است.

چیزی که باعث شده است این آبشار از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار باشد، دسترسی راحت به آن و همچنین قرار داشتن در کنار یک روستای زیبا با همین نام است.

آبشار لوه در دل جنگل های انبوهی از درختان ممرز، افرا و توسکا قرار دارد. وجود این درختان در اطراف آبشار باعث شده است مناظر بسیار زیبا و آب و هوای مطبوعی در کناره های آبشار لوه مشاهده شود.

این آبشار به صورت طبقاتی است و در سه طبقه کوهستانی منظره فوق العاده ای را ایجاد نموده است، چرا که مسیر آب با سرازیر شدن آبشار در این طبقات به صورت متوالی جریان یافته است.

حوضچه های آبشار لوه

همانگونه که در مبحث قبل بیان کردیم، آبی که از این آبشار سرایز می شود به صورت متوالی از صخره های بالاتر به طبقات پایین تر ریخته می شود و در هر طبقه حوضچه هایی را خلق می کند که قبل از ریختن به طبقه بعدی آب از آن ها گذر می کند.

ارتفاع بلندترین طبقه آبشار لوه ۱۵ متر است و در نهایت ارتفاع مجموع آبشارها به ۷۰ متر می ‌رسد. در واقع آنچه با عنوان آبشار لوه

نامیده می ‌شود مجموعه‌ ای از آبشارهای متصل به یکدیگر است.

دسترسی به آبشار لوه در گلستان

آبشار لوه در گلستان در نزدیکی شهر گالیکش قرار دارد. فاصله بین آبشاره لوه تا مسیر اصلی گلستان به سمت خراسان، به عنوان یک مسیر پرتردد به ویژه برای زائران مشهد محسوب می شود.

این جاده تنها ۵ کیلومتر امتداد دارد و حتی برای مسافرانی که به قصد بازدید از این آبشار نیامده اند نیز یک فضای دل چسب و رویایی است.

برای رفتن به مشهد و همچنین برای بازدید از آبشار لوه می توانید از شاهرود یا از گرگان حرکت کنید؛ تفاوت این دو مسیر در این است که در صورت حرکت از گرگان هوای مطبوع تری را در این مسافرت تجربه خواهید کرد.

فاصله گالیکش و گرگان ۱۰۸ کیلومتر و فاصله آبشار تا گالیکش هم ۲۰ کیلومتر است؛ در واقع برای اینکه از گرگان به مشهد بروید باید به سمت مینودشت حرکت کنید.

بعد از اینکه از مینودشت به گالیکش رسیدید با ۲۰ کیلومتر رانندگی بیشتر به آبشار لوه خواهید رسید. در روزهای خلوت و بدون ترافیک بعد از دو ساعت به مقصد می رسید.


معرفی آبشار لوه گلستان
بهترین زمان سفر به آبشار لوه در گلستان

آبشارها و فضای اطراف آن ها در فصل بهار جلوه زیباتر و آب و هوای مطلوب تری دارند. در شهرهای شمالی نیز چنین قاعده ای وجود دارد، بخصوص اینکه استان گلستان در مقایسه با برخی دیگر از شهرهای شمالی، آب و هوای مطلوب تری نیز دارد.

اگر در فصل بهار موفق به بازدید از این آبشار نشدید، در فصل تابستان و پاییز نیز همچنان از نظر دمایی موقعیت مناسبی جهت بازدید در اختیار خواهید داشت.

در فصل زمستان میزان مسافران به شدت کاهش یافته و آب و هوای سردی در مناطق شمالی حکم فرما می شود. انتخاب بهترین زمان مسافرت به گلستان و بازدید از آبشار لوه با توجه به سلایق افراد مختلف کاملا متفاوت بوده و شما باید شخصا نسبت به انتخاب یک زمان مناسب اقدام کنید. در این خصوص سعی نمایید پیش از آغاز مسافرت از وضعیت جوی و آب و هوای منطقه گالیکش در چند روز آینده مطلع گردید.

لوازمی که باید همراه داشته باشید!

در طبیعت گردی به هر نقطه ای که مد نظر شما باشید، باید وسایل خاصی را به همراه داشته باشید. لباس مناسب، کفش پیاده روی، کوله پشتی، غذاهای سبک و کم حجم، داروهای ضروری، دفترچه بیمه درمان، تلفن همراه، آب آشامیدنی، پاور بانک و مقداری پول نقد در کنار کارت های اعتباری از جمله مهم ترین وسایلی هستند که در زمان مسافرت و بخصوص طبیعت گردی در نقاط مختلف مورد نیاز هستند.

اقامت در آبشار لوه

در این منطقه اقامتگاه خاصی برای مسافران در نظر گرفته نشده است، چرا که بسیاری از تدابیر ملی و بین المللی جهت حفظ محیط زیست، طراحی و احداث اقامتگاه ها، کافه ها و رستوران ها در اطراف نقاط گردشگری با وجهه طبیعی را ممنوع اعلام کرده اند.

برخی از افراد و بخصوص جوانان در این خصوص مبادرت به چادر زدن در فضاهای سرسبز اطراف آبشار می کنند، با این حال اغلب آنان در شب هنگام با برودت هوا و یا بارش باران مواجه می شوند.

اگر می خواهید علاوه بر استراحت کامل از هرگونه خطری که در مسافرت افراد را تهدید می کند ایمن باشید، می توانید به هتل‌ های گرگان، علی ‌آباد، کردکوی و مینودشت یا اقامت ‌گاه‌ های بوم‌ گردی روستاهای دیگر مراجعه نموده و شب را آنجا بمانید.

جاذبه های اطراف آبشار لوه

اگر از آبشار لوه دیدن کردید، بهتر است بار و بندیل سفر را بسته و سری هم به گنبد کاووس بزنید. گنبد کاووس در نزدیکی منطقه لوه قرار دارد و اغلب کسانی که به گلستان سفر می کنند، بازدید از این منطقه را نیز در برنامه خود قرار می دهند.

از زمانی که به گنبد کاووس می ‌رسید تا برج گنبد قابوس، فقط ۱۰ دقیقه رانندگی لازم است. گنبدی که در این شهر وجود دارد، بلندترین برج آجری در جهان است که ارتفاع آن به ۱۸ متر می رسد. آجرهای این برج از خاک دامنه کوه های مینودشت تامین شده است.

آبشار لوه در نزدیکی آبشار کوه سنگی قرار دارد که آن هم یکی دیگر از جاذبه های بسیار زیبای گلستان است. از این آبشار تا آبشار کوه سنگی کمتر از بیست دقیقه فاصله است و حیف است اگر پس از بازدید از آبشار لوه از این منطقه زیبا و جنگل های انبوه کنار آن هم دیدن نکنید.

 

گلستان،آبشار،آبشار لوه،آبشار کوه سنگی،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:الی گشت

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: