کد خبر: ٢٥١٩٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/02/31-١٠:٤٨

کاکتوس یکی از گیاهان پرطرفدار و بسیار مقاوم در برابر گرما است اما در فصل تابستان این گیاه به مراقبت های خاصی احتیاج دارد تا شادابی و زیبایی آن حفظ شود.

 

آبادان خبر _ قطعا همه شما می‌دانید که کاکتوس ها گیاهان مقاومی هستند و می توانند تقریباً در انواع آب و هوا زنده و سالم بمانند؛ اما نیاز به مراقبت دقیق دارند. مراقبت مناسب در تابستان برای شادابی و سلامت گیاهان کاکتوس حیاتی است. در این قسمت از نمناک توضیح مفصلی در مورد نگهداری کاکتوس در تابستان خواهیم داد.

آبیاری به موقع و به اندازه کافی
کاکتوس ها در برابر خشکی؛ گیاهان مقاومی هستند اما با این حال برخی از تصورات اشتباه در مورد آبیاری آنها وجود دارد؛ رایج ترین آن ها این است که نیازی به آبیاری ندارند و بدون آب هم می توانند زنده بمانند؛ در صورتی که چنین نیست بلکه آن ها به آب کمتری نیاز دارند؛ زیرا برگ های کاکتوس مقدار زیادی آب در خود ذخیره می کنند، به این معنی که حتی در ماه های تابستان هم به آبیاری کمتری نیاز خواهد بود. به طور معمول، کاکتوس ها باید در فضای باز هر دو هفته یک بار و در داخل خانه؛ هر هفته آبیاری شوند.

اما این روال برای کاکتوس هایی که در ظروف یا گلدان های سیاه یا رنگ تیره کاشته می شوند؛ متفاوت خواهد بود زیرا رنگ سیاه گرما را جذب کرده و باعث می شود که رطوبت از خاک تبخیر شود و این بدان معناست که در این صورت گیاه به آبیاری بیشتری نیاز خواهد داشت. بنابراین، اگر نمی‌ توانید گیاه را به ظرفی دیگر منتقل کنید، انگشت خود را به اندازه 3 سانت در خاک فرو کنید و اگر احساس کردید خشک است، زمان آبیاری خواهد بود.

آبیاری کاکتوس

سازگاری گیاه با نور خورشید
در واقع گیاهان کاکتوس در فضای باز و نور خورشید رشد بهتری خواهند داشت؛ اما برای سازگاری آن ها؛ باید ابتدا به یک منطقه سایه منتقل شوند؛ سپس به تدریج شروع به انتقال آنها به مکانی با نور خورشید کنید. در نظر داشته باشید که حتما کاکتوس های تازه کاشته شده یا جوان را برای مدت طولانی تری در سایه نگه دارید. گیاهان بزرگ‌تر با ریشه های قوی تر می توانند قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید را تحمل کنند.

آفتاب صبحگاهی برای شکوفایی کاکتوس ها ایده ‌آل است، به ‌ویژه زمانی که هوا گرم‌ تر می ‌شود.

همه کاکتوس های خود را برای تابستان بیرون ببرید؛ اما مراقب علائم آفتاب سوختگی هم باشید که شایع ترین علائمِ آن؛ شامل سفید شدن یا تغییر رنگ گیاه است.

دور کردن آفات و حشرات
نگهداری گیاهان در فضای باز باعث جذب آفات و حشرات هم خواهد شد که کاکتوس ها را منبع خوبی برای آب در زمان های خشک می‌دانند.

بدین منظور؛ برای جلوگیری از تخریب گیاهان خود، از مواد دفع کننده مناسب برای کنه ها یا حشرات موزی استفاده کنید.

علاوه بر این، می توانید اطراف گیاهان خود را توری بکشید تا از ورود حشرات و حتی جوندگان و پرندگان هم جلوگیری شود.

 منبع:نمناک

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: