کد خبر: ٢٥١٥٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/02/28-١٧:٢٣

نگهداری گل و گیاه در منزل و آپارتمان، درظاهر کار سختی به‌نظر می‌رسد و تنوع گیاهانی که متناسب با شرایط آپارتمان‌ها باشند هم بسیار زیاد است.

 

به گزارش آبادان خبر، گیاهان آپارتمانی به فضای منزل‌تان سبزی و تازگی می‌بخشند و برای تصفیه هوا هم بسیار مفید هستند. پس اگر شما هم نگران رسیدگی به گیاهان آپارتمانی، نور کم یا کمبود جا هستید، اصلا نگران نباشید.

فنستراریا

این گیاه هم از گروه گیاهان آبداری هستند که برگ‌های پرآب و گوشتالو دارند. در زبان لاتین به این گیاه، انگشت‌بچه‌ای می‌گویند که به‌خاطر شباهت برگ‌ها با انگشتان پای کودکان است. به‌خاطر ظاهر جالب و عجیب این گل، توجه همه به این گل جلب می‌شود. فنستراریا به نور مستقیم خورشید نیاز ندارد و خاکش باید مرطوب بماند.

بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم

ساق عروس یا اکوریا

ساق عروس یا اکوریا یکی از انواع معروف و فراوان گیاهانی با برگ‌های آبدار و گوشتالو است. اندازه‌ی کوچک و مراقبت کمی که به آن نیاز دارند، باعث می‌شود که آن‌ها را در دفتر کار یا روی میز تحریر افراد زیادی ببینید. اما اگر به ساق عروس یا اکوریا زیادی آب بدهید، از بین می‌رود. قبل از اینکه به آن‌ها آب بدهید، مطمئن بشوید که خاک‌شان کاملا خشک شده است. برای نگهداری بهتر از گیاهان آپارتمانی به مطلب اشتباهات رایج در نگهداری از گیاهان آپارتمانی سر بزنید.

بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم

سنگ‌رخ یا لیتوپس

علت نام‌گذاری این گیاه (سنگ‌رخ) این است که شباهت زیادی به سنگ‌های کوچک و سنگریزه‌ها دارد. مثل گیاهان آب‌دار با برگ‌های گوشتی، این گیاهان هم در دمای بالا و با آب کم می‌توانند زندگی کنند. ظاهر لیپتوس بسیار زیبا است و قطعا هرکس که به منزل‌ شما بیاید، جذب آن خواهد شد.

سنگ‌رخ یا لیتوپس

شبدر ترشک یا اگزالیس

این نوع از گیاه اُگزالیس که شباهت زیادی به شبدر ایرلندی سه‌برگ دارد، به نور حساس است و گیاهی نورگرا شناخته می‌شود. برگ‌ها و گل‌های آن در پاسخ به نور باز و بسته می‌شوند.

شبدر ترشک یا اگزالیس

گیاه خال‌دار

گیاه‌ خال‌دار هم یکی از گیاهان آپارتمانی رنگارنگ است که به هر محیطی رنگ و نشاط می‌بخشد. رنگ صورتی این گیاهان بسیار زیبا و پرطرفدار است. نور غیرمستقیم برای گیاه خال‌دار مناسب‌تر است اما اگر برگ‌هایش هنوز رنگی نشده است، در طول روز باید کمی درمعرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. البته نباید مدتی طولانی درمعرض نور خورشید قرار بگیرد، زیرا برگ‌هایش می‌سوزد. برای آشنایی بیشتر با گیاهان آپارتمانی ببه مطلب این گیاهان آپارتمانی مخصوص خانه‌های تاریک هستند سر بزنید.

گیاه خال‌دار

گیاه برگ‌ چرمی

یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم  گیاه برگ چرمی است. برگ‌های بزرگ و براق گیاه برگ‌چرمی هم جلوه خاصی به محیط می‌دهد. این گیاه تقریبا تا ۳ متر بلند می‌شود. برای اینکه قد گیاه برگ‌چرمی زیاد بلند نشود، باید به‌صورت مرتب برگ‌ها و شاخه‌های آن را هرس کنید. شاخه‌های جدید باز هم از شاخه‌های هرس‌شده منشعب خواهند شد.

گیاه برگ‌ چرمی

گیاه رشته تسبیحی

گیاه رشته‌ مرواریدی یا رشته تسبیحی، شکل منحصربه‌فرد و زیبایی دارد. برگ‌های این گیاه شبیه دانه‌های تسبیح یا مروارید است و برای منزل‌تان زیبایی به‌ارمغان می‌آورد. این گیاه هم، در خانواده گیاهان برگ‌آبدار قرار می‌گیرد و به‌همین‌خاطر به آب کم و نور زیاد احتیاج دارد.

گیاه رشته تسبیحی

 

منبع:مجله دلتا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: