کد خبر: ٢٥٠٤٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/02/22-١٣:١١

خاک گلدان مهم‌ترین عامل برای رشد یک گیاه به‌ شمار می‌رود. در نتیجه هر چند وقت یکبار باید به آن رسیدگی یا خاک گیاه را تعویض کرد.

 

به گزارش آبادان خبر، خاک گلدان مهم‌ترین عامل برای رشد یک گیاه به‌شمار می‌رود. خاک‌های داخل گلدان‌ها دارای مجموعه‌ای از مواد معدنی هستند که بعد از مدتی به‌ صورت‌های مختلفی خاک از این مواد فقیر خواهند شد. گیاه بعد از تعویض خاک گلدان به نور زیادی برای بهبود خود نیاز پیدا خواهد کرد. اواخر فصل بهار و تابستان زمان بسیار مناسبی برای تعویض خاک گلدان گیاهان و گل‌های آپارتمانی است.

گل یا گیاه را باید با احتیاط و با دقت در گلدان جدید قرار دهید. گیاه را وسط گلدان تثبیت کنید. درحالی‌که گیاه را با دست ثابت نگه داشته‌اید، خاک از قبل آماده شده را کم‌کم اضافه کنید. خاک نباید زیاد فشرده شود تا زهکشی آب خوب صورت گیرد. سطح خاک گلدان را صاف کرده و با انگشتان دست روی خاک را فشار دهید و آبیاری مفصلی انجام دهید به‌طوری که آب از زهکش زیرگلدان خارج شود.

منبع:همشهری آنلاین 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: