کد خبر: ٢٤٥٨٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/01/15-١٣:٥٣

خورشت فسنجون یکی از خوشمزه ترین خورشت های ایرانی است که می توانید با این ترفند آن را صد برابر خوشمزه تر کنید.

 

به گزارش آبادان خبر، خورشت فسنجان یکی از خوشمزه ترین و اصیل ترین خورشت های ایرانی است که خاستگاه اصلی آن استان گیلان و مازندران و گلستان است.

برای پخت یک خورشت فسنجان لذیذ و خوشمزه فوت و فن های زیادی وجود دارد که اکثر خانم های اهل شمال کشور این رموز را می‌دانند.

روش، ترفند و راز خوشمزه شدن

فسنجان یکی از خوشمزه ترین و اصیل ترین خورشت های ایرانی است که خاستگاه اصلی آن استان های شمالی ایران یعنی گیلان و مازندران و گلستان است.

برای پخت یک خورشت فسنجان لذیذ و خوشمزه فوت و فن های زیادی وجود دارد که اکثر خانم های اهل شمال کشور این رموز را می‌دانند.

اگر می خواهید خورش فسنجانی خوشمزه بپزید، این بخش از آشپزخانه نمناک کمکتان خواهد کرد.

شگرد کدبانوها برای خوشمزه شدن خورش فسنجان

در پخت فسنجان نکات زیر را رعایت نمایید تا خورشی بی نظیر و خوشمزه داشته باشید.

سرخ کردن گوشت

برای پخت فسنجان می توانید از مرغ یا گوشت استفاده کنید. برای خوشمزه شدن فسنجان و اینکه فسنجان شما طعم و بوی زهمی ندهد، بهتر است قبل از اضافه کردن گوشت یا مرغ آن را سرخ کنید و یا با پیاز مقداری تفت دهید. می‌توانید برای طعم بهتر خورشت فسنجان از دارچین و برگ بو هنگام تفت دادن استفاده کنید.

این کار موجب می‌شود غذا خوشمزه تر شده و هم گوشت ها داخل خورش له نشود و از هم نپاشد و ظاهر بهتری به خورش شما می‌دهد.استفاده از گردوی مرغوببرای پخت یک خورش فسنجان خوشمزه از گردوی مرغوب استفاده نمایید.

مغز گردوی شما باید پرچرب باشد،گردویی که وقتی آن را بین دو انگشت فشار می‌دهید، روغن از آن خارج شود.چرخ کردن گردوبرای اینکه خورش فسنجان شما خوشمزه و لعابدار شود، باید گردو را خیلی خوب چرخ کنید.

برای اینکه خورش بیشتر روغن بیندازد، حتماً گردو‌ها را دو بار چرخ کنید. گردوی میکس شده شما باید حالتی مثل پودر سوخاری داشته باشد. نه خیلی درشت باشد و نه خیلی له شده و چسبیده به هم.

می توانید مقداری مغز پسته را برای طعم بهتر همراه گردو آسیاب کنید.مقدار گردوشما در تهیه خورش فسنجان باید به مقدار گردو توجه نمایید، اگر گردوی خورشت شما کم باشد، خورشت فسنجان حالت آبکی پیدا می‌کند. شما باید تقریباً نصف وزن مرغ یا گوشت خود گردو به خورشت اضافه کنید.

تفت دادن گردو

تفت دادن گردوبرای اینکه خورشت شما لعاب‌دار شود و گردو طعم بهتری به خورشت بدهد، قبل از اضافه کردن گردو به خورشت، بهتر است کمی آن را تفت دهید و سپس به غذا اضافه کنید.

برای تفت دادن گردو از روغن استفاده نکنید، بلکه گردو‌ها را بدون روغن با حرارت ملایم داخل ماهیتابه هم بزنید تا داغ شوند.تفت دادن گردوسپس تفت دهید و سریع دو لیوان آب یخ به گردو اضافه کنید و روش شعله گاز قرار دهید تا گردو با آب به جوش بیاید.

این ترفند خورش فسنجان خوشمزه موجب روغن انداختن گردو می‌شود.رنده کردن پیازبرای اینکه خورش فسنجانتان خوب و خوشمزه شود، پیاز را رنده کنید و سپس تفت دهید. اگر پیاز را خرد کنید، طعم و ظاهر خورش شما خیلی خوب نخواهد شد.

آلو بخارابرای اینکه طعم خورشت فسنجان شما لذیذتر و ملس شود، می توانید از ۴ تا ۵ عدد آلو بخارا در آن استفاده کنید.افزودن زعفرانبرای اینکه طعم فنسجان شما خوب و خوشمزه شود،نیم ساعت پایانی پخت خورش به آن ۱ قاشق غذا خوری زعفران دم کرده را اضافه کنید.افزودن شکربرای خوشمزه و خوش رنگ و لعاب شدن خورش فسنجان مقدار کمی شکر را به آن بیافزایید، لازم نیست بیش از حد شکر اضافه کنید تا طعم خورشت شما تغییر کند.

اضافه کردن یخ

افزودن یخ یک روش برای اینکه خورشت فسنجون شما بیشتر روغن بندازد، این است که به درون آن چند قالب یخ کوچک بریزید تا به گردوها شوک وارد شود و روغن از آن‌ها خارج شود.

استفاده از رببرای اینکه خورش فسنجان شما خوش رنگ لعاب و دارای طعمی خوب شود، می‌توانید در انتهای آماده شدن آن یک قاشق رب گوجه فرنگی را به خورشت اضافه کنید.

افزودن ادویه‌یکی از راز‌های خوشمزه شدن خورشت فسنجان این است که از ادویه‌ها و طعم‌دهنده‌های مناسبی برای این غذا استفاده کنید. برای این غذا می توانید از ترکیب زردچوبه، فلفل سیاه، دارچین و زنجبیل استفاده نمایید.

زمان پختیکی از مهم ترین دلایل خوشمزه شدن خورش فسنجان جا افتادن آن است پس سعی کنید زمان تهیه فسنجان را بین ۴ تا ۵ ساعت تنظیم کنید.

 

 

فسنجان،خورش فسنجان،فسنجون،خورشت فسنجان،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:وقت صبح

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: