کد خبر: ٢٢٥٧٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/06/21-١١:٣٥

گیاهان آپارتمانی بزرگ و پهن برگ بسیاری در سرتاسر دنیا وجود دارد که می‌توانید آنها را بر اساس فضای خانه و محیط کار و سلیقه‌ای که دارید به دکوراسیون اضافه کنید. این گیاهان هر کدام ویژگی‌ها و شرایط نگهداری خاصی دارند و می‌توانند حال و هوا و شرایط را تغییر دهند.

 

1- برگ انجیری‌های پرطرفدار

آبادان خبر _ گلدان‌های برگ انجیری مونستر یا مانسترا از جمله گیاهان غول پیکر و زیبایی هستند که در بیشتر مناطق دنیا آن‌را به‌خاطر حفره‌های روی برگ‌هایش به‌نام SWISS CHEESE PLANT می‌شناسند. این گیاه آپارتمانی زیبا و شگفت‌انگیز با برگ‌های غول پیکر و نیازهای کم، از جمله بهترین و زیباترین گیاهانی است که می‌توانید آن‌را به خانه ببرید. برگ انجیری به‌صورت طبیعی به تجهیزاتی مجهز شده که بتواند از خودش در برابر حوادث و مشکلات مراقبت کنه. مثلا روزنه‌ها و حفره‌هایی که روی برگ‌هاست، برای عبور باد هستند و نمی‌گذارد فشار، به برگ‌ها صدمه بزند. از سوی دیگر، این گیاه دارای سم است تا از از او در برابر دشمنان طبیعی‌اش محافظت کند و نگذارد که آسیب ببیند.

خرید گلدان برگ انجیری در بنیس فلاور

 

2- جان سختی به‌نام یوکا

گیاه آپارتمانی یوکا از خانواده خجریان است و با برگ‌های همیشه سبز و نوک تیز، جلوه‌ای متفاوت به محل زندگی و گارتان خواهد آورد. این گلدان آپارتمانی که می‌تواند در محیط‌های اداری و خانه‌ها به راحتی رشد کند، در سرتاسر قاره آمریکا پخش شده و از آنجا به دیگر مناطق جهان رفته است. یوکا گیاهی مقاوم است و هر چه بزرگتر شود، تنه‌‌ای تنومندتر خواهد داشت که به زیبایی و جذابیتش می‌افزاید. یوکا با شرایط آب و هوایی گوناگونی سازگار است و آنها را می‌توان در بیابان‌های بی آب و علف تا چمن‌زارها، کوهستان‌ها و حتی سواحل پیدا کرد. اما چرا؟ یکی از دلایل آن پوست ضخیم یوکا است که می‌تواند از تبخیر آب جلوگیری کند و از سوی دیگر برگ‌های این گیاه، سطح مقطع کمتر و حالتی روغنی دارند که مقاومت بیشتری در برابر شرایط سخت از خود نشان می‌دهند.

گلدان یوکا زیبا و مقاوم

از سوی دیگر ریشه‌های گیاه آپارتمانی یوکا، آب را در خود ذخیره می‌کند و نمی‌گذارد که گیاه برای مدت‌ها به منبع آبی جدید نیاز داشته باشد. در کنار تمام این‌ها، برگ‌های مرده یوکا، خودشان را به سمت ساقه گیاه جمع می‌کنند تا پس از مرگ، از یوکا در برابر تابش آفتاب مراقبت کنند. در نهایت اینکه یوکا از معدود گیاهانی است که پس از آتش سوزی جنگل‌ها دوباره رشد می‌کند و برگ‌های تازه می‌دهد. دوست دارید یک گلدان یوکا داشته باشید یا آن‌را به کسی هدیه کنید؟بنیس فلاور با ارائه انواع گیاهان آپارتمانی کنارتان خواهد بود تا گلدان‌هایی زیبا داشته باشید.

 

3- باشکوه، مثل بابا آدم

یکی از زیباترین گل‌های آپارتمانی، بابا آدم یا آلوکازیا است. گیاهی بزرگ و با شکوه که برگ‌هایی  همیشه سبز دارد و اگر به خوبی از آن مراقبت کنید، با رشد سریع و به دنیا آوردن برگ‌های جدید، حسابی خوشحال‌تان خواهد کرد. گلدان بابا آدم، نگهداری سختی ندارد و خیلی زود با جایگاهی که برایش انتخاب کرده‌‌اید، سازگار می‌شود. این گیاه به‌صورت طبیعی بومی مناطقی از آسیا و استرالیا است و به آب و هوای گرم و مرطوب علاقه دارد. اما در آپارتمان‌ها و فضای شرکت‌ها نیز می‌توانید از آن نگهداری کنید و شاهد زیبایی روزافزونش باشید. اندازه برگ‌های بابا آدم ممکن است به یک متر هم برسد و مثل یک چتر بزرگ بر فراز گلدان‌تان قرار بگیرد. دوست دارید درباره شرایط نگهداری گیاه بابا آدم بیشتر بدانید؟ کلیک کنید!

گیاه بابا آدمگیاه بابا آدم

 

4- لیراتا، زیبا و باشکوه

لیراتا یا انجیر ربابی از جمله گیاهان آپارتمانی پهن برگ و بسیار زیبایی است که آمدنش به خانه‌ها و محل کار جلوه‌ای دیگر می‌بخشد. از آنجا که برگ‌های لیراتا، شبیه ساز ویولن یا رباب هستند، به این گلدان، انجیر ربابی یا گیاه ویولن نیز می‌گویند. لیراتا یا فیکوس آفریقایی از جنگل‌های غرب آفریقا می‌آید و می‌تواند 12 تا 15 متر، قد بکشد. برگ‌های لیراتا نیز می‌توانند تا نیم متر رشد کنند و به صورت دو طرفه در اطراف گیاه می‌رویند و با رگ‌برگ‌های برجسته، گیاهی زیبا و باشکوه را خلق خواهند کرد. این برگ‌ها حالتی چرم گونه دارند و برای آنکه همیشه زیبا و خاص باشد، باید تمیز کردن و غبارپاشی آنها را جدی بگیرید.

گلدان لیراتا یا انجیر ربابی گیاه آپارتمانی زیبا و پهن برگ

برای خرید و نگهداری از گل و گلدان‌های زیبا، نیاز به مرجعی کامل و قابل اعتماد دارید؟ بنیس فلاور کنارتان خواهد بود و زیباترین گیاهان را تقدیم لحظات‌تان خواهد کرد.

 

گیاهان آپارتمانی،گل های آپارتمانی،گیاه برگ انجیری،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:ویرگول

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: