کد خبر: ٢١٩١٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/05/10-١١:١١

زینک یا روی یکی از تأثیرگذارترین املاح معدنی در بدن است. پس از آهن بیشترین تراکم را در بدن انسان دارد. همچنین روی از ضروری ترین مکمل هایی است که سلامتی بدن به آن وابسته می باشد.

 

به گزارش آبادان خبر، بنابر اعلام باهمانه، امروزه خرید انواع قرص حاوی زینک تحت عنوان قرص زینک پلاس، شربت زینک پلاس، قرص یونی زینک و مکمل های زینک ساده را می توانید در انواع داروخانه های حضوری و آنلاین مشاهده کنید. در این میان انتخاب داروخانه آنلاین همراه با مزایایی نظیر ارسال رایگان، خدمات پس از فروش، امکان پرداخت وجه پس از دریافت محصول و همچنین امکان عودت محصول در صورت عدم رضایت است. داروخانه آنلاین باهمانه ازجمله بهترین داروخانه های تهران است که با ارسال رایگان انواع دارو و مکمل های تقویتی و تخصصی به سرتاسر کشور، امکان دسترسی تمام نقاط ایران را به انواع محصولات دارویی فراهم ساخته است.

استفاده از مکمل های حاوی زینک در قالب قرص، کپسول و شربت امروزه بسیار متداول شده است. بسیاری از افراد تمایل دارند در کنار رسیدگی به تغذیه برای اطمینان از اینکه ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن را تأمین کنند، از مکمل های تقویتی نیز استفاده کنند. زینک اثرات مثبت زیادی روی سیستم ایمنی بدن، سلامت پوست، مو و ناخن، بهبود رشد بدن دارد. تقویت استخوان و مفاصل و همچنین استحکام دندان ها نیز از مزایایی است که این عنصر برای بدن خواهد داشت.

چرا استفاده از مکمل زینک پلاس ضروری است؟
وجود زینک در بدن باعث بهبود روند سوخت و ساز می شود. پروتئین ها و کربوهیدرات ها با وجود زینک با سایر آنزیم های مفید ترکیب می شود که در بهبود سیستم ایمنی بدن بسیار مؤثر هستند. بدن در دوران رشد دو برابر حالت عادی نیاز به زینک دارد. زینک پلاس با وجود ویتامین های ب و ث باعث تقویت موها می شود. شما می توانید از میزان شادابی پوست، سلامت ناخن ها و همچنین وضعیت ریزش موهایتان پی ببرید که بدنتان به زینک پلاس نیاز دارد یا خیر.

خرید انواع مکمل زینک پلاس
خرید مکمل زینک پلاس در بین بانوان و آقایان دلایل متعددی دارد. بسیاری از بانوان که از مشکل ناباروری رنج می برند با استفاده از مکمل های حاوی زینک توانسته اند قدرت باروری خود را به دست آورند. به همین خاطر مکمل زینک پلاس و یا مکمل های حاوی زینک جزء داروهای تقویتی زنان پیش از دوران بارداری و حین بارداری شناخته شده است.

همچنین استفاده از مکمل های کودکان حاوی زینک و یا شربت زینک پلاس برای کودکان در سنین رشد بسیار مهم است. خرید مکمل زینک پلاس برای بهبود رشد کودک، افزایش اشتها و همچنین تقویت سیستم ایمنی کودک بسیار مؤثر است. اغلب مادران در دوران شیردهی از مکمل زینک استفاده می کنند و به محض عبور کودک از 6 ماهگی مکمل های مناسب را به برنامه غذایی آنها اضافه می کنند تا از سلامت جسمی کودک، رشد کافی، وزن ایده آل و همچنین رشد هوش او اطمینان خاطر کسب کنند.

تفاوت زینک پلاس و زینک چیست؟
حال بهتر است بدانیم قرص زینک چیست و چه کارایی دارد. مکمل های زینک تنها شامل همین عنصر می شوند و برای تأمین سایر ویتامین ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن لازم است از سایر مکمل ها و مواد غذایی استفاده کرد. اما زینک پلاس با ترکیبات بیشتر تولید شد تا سایر مواد مورد نیاز را نیز برای بدن تأمین سازد. زینک پلاس معمولا حاوی ویتامین های گروه ب همچون ویتامین های B1، B2، B3، B5، B7، B9 و ویتامین C، املاح معدنی چون آهن و کلسیم می باشد. ترکیب این ویتامین ها و املاح معدنی در کنار باعث هم افزایی اثرات مثبت آن می گردد.

تفاوت یونی زینک و زینک پلاس
یونی زینک نیز نوع دیگر از مکمل های حاوی زینک است. در این محصول علاوه بر زینک ویتامین ها و املاح دیگری چون، سولفات مونوهیدرات، ویتامین های ب نظیر، بیوتین، فولیک اسید، ب1، ب2، ب6 و ب12، املاح معدنی کلسیم و دی پنتوتنیت وجود دارد. این مکمل نیز با خواصی مشابه محصولات حاوی زینک برای تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود رشد در کودکان و نوجوانان، بهبود جسمی زنان باردار، رفع خستگی و افزایش قدرت تمرکز ذهنی اثر می گذارند. همچنین می توان از یونی زینک برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش غیرطبیعی موها نیز استفاده کرد.

دوره مصرف زینک پلاس
استفاده از مکمل زینک پلاس جنبه تقویتی دارد. بنابراین نمی توان گفت که گذراندن یک دوره برای تأمین زینک بدن کافی است. مکمل زینک پلاس را می توان برای دوره های طولانی و مادام مورد استفاده قرار داد. بدن انسان روزانه به زینک و سایر ویتامین ها و املاح مدنی نیاز دارد. به این نحو لازم است که از طریق مواد غذایی و یا مکمل های تقویتی ویتامین های مورد نیاز به بدن وارد شود. مکمل زینک پلاس حاوی ویتامین های روی، ویتامین های ب و C است که با مصرف مداوم آن زینک و سایر ویتامین های مهم و مفید بدن را تأمین می کند. شما صرفا پس از پایان اولین دوره مصرف می توانید اثرات مثبت آن را برروی عملکرد جسمانی و حس نشاط و سلامتی ببینید.

در عین اینکه استفاده کافی و مناسب از قرص زینک پلاس مفید است. استفاده بیش از اندازه و بدون برنامه نیز ممکن است همراه با عوارض باشد. بنابراین، توصیه می شود پیش از خرید و پیش از اقدام به مصرف قرص زینک پلاس حتما با پزشک درباره اثرات و نحوه صحیح مصرف مشورت کنید. تا کمترین عوارض و پیامد منفی را پس از مصرف قرص زینک پلاس تجربه کنید و شما می توانید از مشاوران داروخانه آنلاین باهمانه نیز استفاده نمایید.

 

قرص زینک،آهن،مکمل،زینک پلاس،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:ایسنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: