کد خبر: ٢٣٦٨٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/29-١٠:٢٢

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۸۰ درصد ویروس‌های گزارش‌شده در خوزستان در هفته اخیر از نوع اُمیکرون بوده است.

 

به گزارش آبادان خبر؛ علوی گفت: با ویروسی سر و کار داریم که به شدت واگیر است. ابتدا یک مورد ابتلا به اومیکرون در خوزستان گزارش شد و دو روز بعد این مورد به ۱۰ مورد و به فاصله سه روز بعد به ۵۷ مورد رسید.

به گفته او یک هفته از شناسایی نخستین مورد ابتلا به اومیکرون در خوزستان می‌گذرد و اکنون ۹۴ بیمار مبتلا به اومیکرون در خوزستان وجود دارد؛ با توجه به اینکه از یک درصد نمونه‌های مثبت تست شناسایی امیکرون گرفته می‌شود، عدد ۹۴ را باید ۹ هزار و ۴۰۰ مورد بدانیم. از طرف دیگر نیز ممکن است برخی از بیماران مبتلا برای تست مراجعه نکرده باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز می گوید: نباید خوزستان از نظر واکسیناسیون در این جایگاه باشد؛ در حال حاضر خوزستان جزو سه تا چهار استان آخر کشور از نظر پوشش واکسیناسیون است.

این مقام مسئول گفت: مسئولی که جزو اعضای سازمان نظام پزشکی است، نباید مخالف موضع بهداشت که خود عضوی از آن است، باشد. نباید ما را متهم کنند که بین پزشکان و اصناف دیگر تفاوت قائل می‌شویم، زیرا خطر ابتلا در برخی مکان‌ها مانند مطب‌ها که بیماران تردد دارند، بیشتر است.

با شیوع کرونا ویروس شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی ستاد کرونا تنظیم و به همه ابلاغ شد و نظارت‌های بر رعایت آن‌ها انجام می‌شود.

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز،اومیکرون
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: