کد خبر: ٢٢٧٨٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/07/02-٠٩:٠١

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: شیلات و آبزیان از ظرفیت‌های مهم در بحث تامین امنیت غذایی پایدار و اشتغالزایی در کشور به شمار می‌روند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ فتح اله ابوعلی، مدیر کل شیلات خوزستان در جلسه مشترک با مجریان بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان گفت: در حال حاضر شیلات با بهره مندی از نیروی انسانی متخصص و کارآمد، سفیران مجرب و فنی را به منظور شناسایی و بکارگیری ظرفیت‌های اشتغالزایی در مناطق مختلف استان معرفی می‌نماید.

او در این جلسه که با هدف حمایت از اشتغال و کارآفرینی برگزار شد با بیان اینکه امروز شیلات و آبزیان از ظرفیت‌های مهم در بحث تامین امنیت غذایی پایدار و اشتغالزایی در کشور به شمار می‌روند، افزود: طرح‌های زود بازده شیلاتی فرصتی است که با اعمال مدیریت و برنامه ریزی اصولی ضمن فراهم ساختن زمینه‌های شغلی مستقیم و غیرمستقیم علاوه بر توسعه شیلات استان در شکوفایی اقتصادی منطقه‌ای و ملی نقش ارزشمندی ایفا می‌کنند.

ابوعلی رشد و توسعه آبزی پروری در خوزستان با توجه به ظرفیت‌های خوب، شرایط اقلیمی و محدودیت‌ها در تامین آب شیرین در این استان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرا عنوان کرد و بیان داشت: پرورش ماهی در قفس روش جدیدی است که در سال‌های اخیر رونق پیدا کرده و امسال برای نخستین بار این طرح در سد مارون و در منطقه هندیجان (در دریا) عملیاتی خواهد شد، ضمن اینکه طرح‌های مشابه‌ای نیز در دست مطالعه و پیگیری است.

پرورش ماهی یک کسب و کار مطمئن است

مدیر کل شیلات خوزستان پرورش ماهی یک کسب و کار مطمئن دانست و تصریح کرد: با حداقل سرمایه گذاری و بهره گیری از دانش و مهارت فنی می‌توان مشاغل خُرد و خانگی متنوع و زیادی در شهرستان‌ها و روستا‌های کم برخوردار استان فراهم کرد، البته باید در زمینه جذب سرمایه‌گذار در استان مقررات زدایی و موانع جذب سرمایه‌گذار برطرف شوند.

ابوعلی اظهار داشت: برای جذب سرمایه‌گذاران باید فضای کسب و کار را در درون استان بهبود بخشیم و بخش عمده‌ای از مشکلات موجود در اقتصاد و صنعت شیلات استان با تسهیل در روابط برای جذب سرمایه گذار و رونق تبادلات کالایی برطرف می‌شود.

دزفولی، نماینده بنیاد برکت در این نشست گفت: توسعه و پیشرفت همه‌جانبه و پایدار خوزستان به ویژه محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش رضایتمندی و امید به زندگی در مردم و کاهش مهاجرت از روستا‌ها و شهرستان‌های کم برخوردار از جمله اهداف عمده بنیاد برکت محسوب می‌شوند.

او به حمایت ویژه از اشتغال و کارآفرینی از طریق اعطای تسهیلات در منطقه اشاره کرد و خواستار تسهیل صدور مجوز‌های تامین آب از سوی سازمان آب و برق در برخی از شهرستان‌ها شد.

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،شیلات،آبادان خبر،آبادان نیوز
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: