کد خبر: ٢٧٨٠١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/08/25-١٢:٢٦

دبیر کانون جهانگردی آبادان:

زنگ خطر برای گردشگری پرنده نگری آبادان

یک دوستدار میراث فرهنگی: وضعیت زیست‌ محیطی فلامینگو های مهاجر آبادان در خطر است و گردشگری پرنده‌ نگری این منطقه را تهدید می‌کند.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از ایسنا، احمد امیری، دوستدار میراث فرهنگی و دبیر کانون جهانگردی شهرستان آبادان با اشاره به مهاجرت پرندگان فلامینگو به تالاب شادگان و خورهای حوزه آبادان در فصل زمستان گفت: وضعیت زیست‌محیطی فلامینگو های مهاجر آبادان در خطر است و گردشگری پرنده‌نگری این منطقه را تهدید می‌کند.

این دوستار میراث فرهنگی تصریح کرد: نبود مدیریت درست بر رفت‌وآمد گردشگران و سایر افراد باعث شده وضعیت جوجه آوری و امنیت فلامینگو های آبادان در معرض خطر باشد.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

امیری تاکید کرد: گردشگری پرنده‌ نگری به دلیل جذب گردشگر پتانسیل بالقوه‌ای در فصل زمستان است اما متاسفانه تا به حال اقدام مدیریتی درست برای محافظت از این جاذبه گردشگری انجام نشده است.

دبیر کانون جهانگردی آبادان گفت: برای صیانت از تالاب شادگان و توسعه بیشتر این جاذبه گردشگری باید ه‍ر چه زودتر اقدامات حفاظتی در این منطقه اعمال شود.

تالاب شادگان به دلیل هوای معتدل در فصل زمستان محل زیست بیش از ۱۱۰ گونه گیاهی، ۱۷۴ گونه پرنده بومی و مهاجر، ۳۶ گونه پستاندار، سه گونه دوزیست و ۹ گونه خزنده است.

انواع مرغابی‌، اردک، لک‌لک، فلامینگو و انواع پرندگان آبزی از مهم‌ترین پرندگان مهاجر به تالاب بین‌المللی شادگان برای زمستان گذاری هستند که خورهای آبادان بخش قابل‌توجهی از آن است.

تماشای زیبایی پروبال پرندگان، گوش دادن به صدای طبیعت از حنجره آنها و لذت بردن از ساختار زندگی و روابط‌شان باعث شده این منطقه طیف خاصی از گردشگران را با سلایق تقریبا خاص به خود جذب کند.

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

 

در مقایسه با سایر انواع گردشگری در استان خوزستان گردشگری پرنده‌ نگری نسبتا ناشناخته باقی‌مانده و کمتر روی آن سرمایه‌گذاری شده است./ اخبار آبادان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: