کد خبر: ٢٧٣٣٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/07/11-١١:٢٤

جاذبه های گردشگری

باغ موزه دفاع مقدس آبادان

در این گزارش ، با یکی از جاذبه های گردشگری منطقه آزاد اروند آشنا می شویم.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند ، باغ موزه دفاع مقدس آبادان در محله بریم و همجواری با اروند رود و «فاو» عراق، دارای آثار بکر و دست نخورده از عملیات های دفاع مقدس می باشد که با توجه به اینکه هر ساله جمع کثیری از کاروان های راهیان نور برای بازدید از مناطق عملیاتی راهی خوزستان می شدند نیاز به یک مرکز فرهنگی همچون باغ موزه دفاع مقدس در آبادان جهت نمایش رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام سبب شد تا با مشارکت استانداری خوزستان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و وزارت نفت، این باغ موزه تکمیل و جهت ارائه خدمات به گردشگران راه اندازی شود. این مکان بعنوان یکی از خطوط مقدم جبهه در دوران دفاع مقدس، مکانی بکر و بسیار قابل توجه در زمینه گردشگری دفاع مقدس است.

باغ موزه دفاع مقدس آبادان در سطحی معادل سه هزار مترمربع شامل دو بخش سخت افزاری (ادوات و غنایم جنگی، ساختمان های مخروبه باقی مانده از زمان جنگ) و نرم افزاری ( فیلم مستند و کتاب) دایر گردیده است.

نکته قابل توجه اینکه در اسفند ماه ۱۳۹۴ پیکر مطهر ۸ شهید گمنام در این باغ موزه به خاک سپرده شد و یادمانی جهت این شهدا در این محل بنا گردید.

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: