کد خبر: ٢٥٧٧٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/04/08-١٤:٣٧

به هر جای ایران که بروید با روستاهای زیادی روبرو می شوید که به دلیل فضای سالم و آب و هوای پاکشان حال و هوای خاص و متفاوتی به نسبت شهرها دارند. این بار می خواهیم به شمال ایران برویم و یکی دیگر از مناطق خوش آب و هوای ایران به نام روستای کندلوس در نوشهر به شما معرفی کنیم. روستایی ییلاقی که تاریخی ۴ هزار ساله را با خود یدک می کشد.

 

آبادان نیوز _ برای رسیدن به این بهشت کوچک باید راه استان مازندران را در پیش بگیرید و به شهر نوشهر بروید. بعد به یکی از زیباترین روستاهای ایران می رسید، روستایی که نه تنها مانند نگینی پر فروغ با طبیعتی باورنکردنی در بین بقیه ی روستاهای ایران خودنمایی می کند، بلکه ارزش تاریخی مثال زدنی ای هم دارد.

روستای کندلوس در نوشهر قدمتی ۴ هزار ساله دارد، اشیایی که به زمان های دور برمی گردند را می توانید در موزه ی این روستا پیدا کنید، موزه ای که آثار بسیار پر قدمت این منطقه را در خود جای داده است. پیشنهاد می کنیم حتما به این روستا سفر کنید و آن را به عنوان یکی از مقاصد سفری ارزشمند در کنار خانواده یا دوستان، در برنامه تان بگنجانید.

چرا باید به روستای کندلوس در نوشهر برویم؟
روستای کندلوس علیرغم کوچک بودنش، دنیایی از جاذبه ها را در خود جای داده است، می خواهیم تعدادی از این جذابیت ها را به شما هم معرفی کنیم:

از آنجا که روستای کندلوس در خطه ی سرسبز شمال قرار گرفته است، طبیعی است که طبیعیتی تا این اندازه سحرانگیز داشته باشد. کندلوس در کوه های البرز و در دره ای به نام زانوس قرار گرفته است، دره ای که در آن انواع گونه های گیاهی و جانوری به چشم می خورد و چشمه سارهای بیشمار، زیبایی آن را چندین برابر می کند.

کندلوس در نوشهر
دیدن معماری روستا و خانه های روستایی و زندگی اهالی شیرین روستای کندلوس از نزدیک، یکی دیگر از پوینت های مهم در بازدید از این روستا است. روستایی که اخنه های چوبی قدیمی با ایوان های کاه گلی اش خودنمایی می کند و اهالی روستا هم جان تازه ای به این همه زیبایی می بخشند.

جدای از طبیعت بکر و سیری ناپذیر، اولین موزه روستایی دنیا هم در کندلوس واقع شده است، موزه ای که ۲ طبقه دارد اما شهرتش جهانی است و اولین موزه روستایی جهان است. جالب است بدانید که در این موزه، آثار و اشیا از هزاره دوم قبل از میلاد تا دوران قاجار نگهداری می شود.

آبشار کندلوس
در ۵ کیلومتری روستا آبشاری ۱۰ متری قرار دارد که با جنگل محصور شده است. برای رسیدن به آبشار کندلوس حدود ۱ ساعت پیاده روی لازم است.

آرامگاه امامزاده فضل و فاضل
یکی دیگر از دیدنی های این روستا، آرامگاه امامزاده فضل و فاضل است که از مکان های زیارتی روستا هم محسوب می شود. آرامگاهی ساده و چوبی که قدمت آن به ۱۰۰ سال پیش بر می گردد.

منبع:الی گشت

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: