کد خبر: ٢٤٢٥٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/12/16-٠٩:٢٧

شاید برای گشت و گذار چند روزه در تعطیلات کمی فکر کنید که واقعا شیراز بهتر است یا مازندران؟ نه سال پیش به مازندران رفتیم الان فرصت خوبی برای به اصفهان رفتن است! اما شاید بهتر باشد این تعطیلات به کیش برویم؟ بله این مسائل معمولا برای انتخاب مکان مناسب گردش پیش می آید، اما این مطالب و تصاویر و توضیحات به شما کمک میکند که راحت تر تصمیم بگیرید و برای مسافرت خود اولویت بندی و برنامه ریزی کنید.

 

 

۱- منطقه توریستی کلیبر آذربایجان شرقی

99 جای دیدنی ایران بهمراه تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و بکر مناطق

به گزارش آبادان خبر؛ کلیبر هم در شمال غرب کشور مانند نگینی میدرخشد و مردم آذربایجان شرقی علاقه و تعصب زیادی به جاذبه های طبیعی این منطقه دارند. البته نباید از این موضوع که آذربایجان شرقی اماکن تاریخی، مذهبی و طبیعی زیادی دارد غافل شویم و یک یا چند روز برای گشتو گذار این منطقه کافی نیست. برای لذت بردن از از جاذبه های این منطقه باید ماه ها وقت گذاشت.

۲- میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش جهان اصفهان ، قلب مجموعه تاریخی نقش جهان

میدان نقش جهان با نام تاریخی میدان شاه و پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران با نام رسمی میدان امام، میدان مرکزی شهر اصفهان است که در قلب مجموعه تاریخی نقش جهان قرار دارد.

بناهای تاریخی موجود در چهار طرف میدان نقش جهان شامل عالی‌قاپو، مسجد شاه (مسجد امام)، مسجد شیخ لطف‌الله و سردر قیصریه است. علاوه بر این بناها دویست حجره دو طبقه پیرامون میدان واقع شده‌است که عموماً جایگاه عرضهٔ صنایع دستی اصفهان می‌باشند.

۳- گردنه حیران جاده آستارا به اردبیل

گردنه حیران ، یکی از زیباترین جاده های ایران

حیران نام روستایی در گیلان و بدلیل طبیعت زیبایی که دارد از جاهای دیدنی پر طرفدار ایران محسوب می شود. از طرفی کوه و از طرفی رود آق چای این گردنه را احاطه کردند.

گردنه حیران بدلیل ارتفاعی که دارد در فصول سرد سال پوشیده از برف و مه می باشد.

۴- قلعه تاریخی بیرجند خراسان جنوبی

قلعه تاریخی بیرجند، بزرگترین و قدیمی‌ترین بنای تاریخی بیرجند

قلعه تاریخی بیرجند بر روی بلندترین نقطه در غرب تپه ماهور‌های این شهر که به نامهای قلعه ته ده و یا قلعه پایین شهر معروف است اسن قلعه از با قدیمی ترین و زیباترین قلعه های ایران زمین است که در دوران صفویه بنا گذاشته شده است.

۵- سازه های آبی شوشتر خوزستان

سازه های آبی شوشتر ،

سازه‌های آبی تاریخی شوشتر مجموعه‌ای به هم پیوسته که در دوران هخامنشیان تا ساسانیان، جهت بهره‌ بیشتر از آب ساخته شده‌اند و سفرنامه نویسان و باستان‌شناسان نامدار از این محوطه به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی یاد شده‌است.

۶- جزیره هرمز

جزیره هرمز ، پر از شگفتی سرزمین خاک ها رنگی

هُرمُز جزیره‌ای بیضی‌شکل و گنبدی نمکی در خلیج فارس نام بندری معتبر که در مصب رود میناب با خلیج فارس بوده‌است. جزیره هرمز مشتمل بر بخش‌های مختلف است.

۷- حافظیه شیراز

حافظیه شیراز یکی از پرطرفدارترین اماکن گردشگری شیراز

حافظ شیرازی از پر آوازه ترین شاعران دنیا که گردشگران زیادی به شوق دیدن آرامگاهش به شهر شیراز سفر می کنند. معمولا بیشتر گردشگران در سفر به این شهر از آن بازدید می کنند.

حافظیه مجموعه آرامگاهی است که در سمت شمال شهر شیراز و در جنوب دروازه قرآن قرار دارد و در خود مقبره یکی از بزرگ ترین شاعران دنیا را جای داده است.

۸- ساحل زیبای بوشهر

راهنمای سفر به بوشهر ، شهری ساحلی در حاشیه‎ی خلیج فارس

یکی از مکان‌هایی که گردشگران از سفر به آن غافل هستند  که در حاشیه‎ی خلیج فارس قرار دارد،‌ با برخورداری از جاذبه ‎های بی ‎شمار طبیعی و فرهنگی، به یکی از مقاصد جذاب گردشگری تبدیل شده است.

بوشهر شبیه یک شبه جزیره‎ی کوچک است که از سه طرف به خلیج فارس محدود شده و از طرف دیگر، توسط رشته کوه‎های زاگرس محصور شده ‎است.

۹- دهکده جهان نما

دهکده جهان نما ، دهکده ای بسیار زیبا و دیدنی

این مکان در دشتی وسیع در میان جنگل‌های چند ده میلیون ساله هیرکانی و رشته کوه‌های البرز احاطه شده و یکی از زیباترین و تماشایی‌ترین مناطق حفاظت شده استان گلستان و ایران است. این دهکده یکی از جاذبه های شهر کردکوی است.

۱۰- مقبره الشعرا تبریز

مقبره الشعرا آرامگاه شاعران در تبریز

مقبره الشعرا مکانی امروزی با باطنی تاریخی و غنی است که شما را وادار می کند تا قدم در راه شهر تبریز گذاشته و از آن بازدید نمایید. کوی سرخاب به جهت انتساب به شاعران نامی، ارج و قرب بسیاری در بین مردم داشته است.

۱۱- شهر کومله در 6 کیلومتری جنوب شرقی لنگرود

99 جای دیدنی ایران بهمراه تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و بکر مناطق

کومله يکی از شهرهای استان گيلان در شمال ايران است.این شهر زیبا در ۶ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان لنگرود است که به وفور می‌توان زمینهای کشت برنج و چای را در اطراف آن مشاهده کرد و از مراکز مهم تهیه چای در ایران است.

۱۲- جزیره زیبای قشم

راهنمای سفر به قشم ، سفر به جزیره جادویی ایران

هرمزگان استانی در جنوب ایران است که در شمال تنگه هرمز قرار دارد. قطعا وجود جزایر توریستی بسیاری در نزدیکی آن تاثیر بسزایی در محبوبیت این استان دارد. در خلیج فارس و دریای عمان جزایر متعددی وجود دارند که بیشتر آن ها جنبه تفریحی دارند.

۱۳- آتشکده زرتشتیان در یزد

آتشکده زرتشتیان یزد وجود آتش مقدس 1500 ساله

از دیر باز کسانیکه با دین و آیین  زرتشت آشنایی نداشته اند متاسفانه لقب آتش پرست را به پیروان این آیین داده اند، در صورتی که کاملا خلاف واقع بوده و زرتشتیان بنا بر عقاید خود آتش را مقدس میپندارند و  مکانهایی را به نام آتشکده برای نگهداری و حفظ آن بنا نهاده اند و دین خود را بر سه اصل پندار نیک ،گفتار نیک و کردار نیک استوار دانسته اند.

۱۴- طرقبه مشهد

دره ارغوان مشهد ، جاهای دیدنی طرقبه مشهد

دره ارغوان طرقبه مشهد یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد می باشد که از مناظر طبیعی این شهر است که در طول سال گردشگران داخلی و خارجی زیادی به خود می بیند.

این دره چون از درختچه‌های ارغوان پوشیده شده، دره ارغوان نامیده‌اند. ارغوان نام درختی است بومی مناطق شرق مدیترانه، ولی بیشتر به صورت درختچه می‌روید و خاک‌های خشک آهکی و گرمای تند آفتاب را به آسانی تحمل می‌کند.

۱۵- پارک جنگلی گیسوم

99 جای دیدنی ایران بهمراه تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و بکر مناطق

امروز می خواهم برایت از جاده ای رویایی بگویم که با گذر از آن دل وجانت آرام می گیرد. جاده ای که برایت از عشق و زیبایی می گوید. به خیالت برای این سفر باید با جیبی پر از پول راهی دوردست های دور شوی؛ اما نه!

مقصدمان در همین نزدیکی است و تنها برای سفر دلی شاد و مهربان می خواهد، که با دیدن این همه زیبایی لبخندی از سر شوق زند و یاد معشوق کند و از دالانی سبز گذر کرده و به ساحل امن و آرامی رسد و مملو از آرامش شود.

۱۶- آبشار مارگون استان فارس

99 جای دیدنی ایران بهمراه تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و بکر مناطق

استان فارس به غیر از شیراز تاریخی، شاعرانی مثل حافظ و سعدی و آثار تاریخی باشکوه، طبیعی دلفریب را هم در خود جای داده است. در گوشه و کنار این استان، طبیعتی بهشتی را می بینید که در کنار هم استانی تماشایی را پدید آورده اند. یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی فارس آبشار مارگون است آبشاری که علاقمندان به طبیعت را در فصل های بهار و تابستان به خود جذب می کند.

۱۷- آبشار نره گر روستای اسبو خلخال-کلور استان اردبیل

آبشار نره گر روستای اسبو خلخال-کلور

آبشار نره‌ گر اسبو در ۳۷ کیلومتر جنوب شرقی خلخال واقع شده که علاوه بر زیبایی در دل طبعیت یکی از مقصد‌های طبعیت‌ گردی شهرستان خلخال است.

۱۸- جزیره کیش

جاهای دیدنی جزیره زیبای کیش

جزیره زیبای کیش به دلیل آب و هوای خاص و دارا بودن جاذبه های گردشگری فراوان، یکی از توریستی ترین جزیره های ایران به شمار می آید. در این جزیره زیبا و دیدنی، انواع تفریح ها و همچنین محیط ها برای گذراندن تعطیلاتی آرام و دلنشین وجود دارد.

۱۹- شیطان كوه لاهیجان در استان گیلان

شیطان کوه ، جاذبه ای زیبا در لاهیجان

یکی از جاهای دیدنی لاهیجان کوهی است در شرق شهر لاهیجان و در استان گیلان به نام شیطان کوه که از زیباترین کوه آبشارهای ایران است. در گذشته به این منطقه شاه‌نشین کوه می‌گفتند و برکه‌ای که ۲۰۰ متر عرض و ۷۰ متر طول داشت در جلوی آن بود که برای انبار کردن آب در امر آبیاری از آن استفاده می‌شد.

۲۰- هتل ترنج کیش

هتل ترنج کیش از لوکس ترین هتل های ایران

اگر پیگیر هتل‌های لوکس و گران هستید، یکی از جاهای دیدنی ایران به نام هتل ترنج که در لیست ۹۹ جای دیدنی ایران قرار گرفته را ببینید. حتما عکس‌هایی از هتل‌های مالدیو دیده‌اید؛ هتل‌هایی که روی آب ساخته‌ شده‌اند و مهمانانشان می‌توانند از کف اتاق دریا را ببینند.

۲۱- ییلاق اولسبلانگاه

روستای اولسبلنگاه ، بهشتی در جنوب ماسال

اولسبلنگاه نام روستایی بهشتی در استان گیلان و در شهر ماسال و جایی ییلاقی با طبیعت دلفریب و چشم نواز است. اولسبلنگاه که از جاذبه های گردشگری ماسال است ، در زبان تالشی به معنای «درخت ممرز روی ارتفاع» است. روستای اولسبلنگاه این منطقه شکل قدیمی خود را حفظ کرده است و از هجوم امروزی سنگ ها و سیمان ها به روستا در امان مانده و هنوز با خانه های چوبی و تخته ای و سقف های رنگارنگ خود دلبری می کند.

۲۲- برج آزادی تهران

برج آزادی نماد تهران بزرگ

برج آزادی نماد شهر تهران است که در سال ۱۳۴۹توسط معمار ایرانی، حسین امانت به یادبود جشن‌های ۲۵۰۰ساله شاهنشاهی ایران طراحی و ساخته‌شد. این برج، تا قبل از انقلاب ۱۳۵۷ به نام «برج شهیاد» معروف بود هم اکنون به «برج آزادی» معروف گردیده‌است.

۲۳- پلاژ، دریاچه و سد دز اندیمشک

99 جای دیدنی ایران بهمراه تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و بکر مناطق

سد دز سازه ‌ای عظیم بتنی که در سال ۱۳۳۸ در سه سال توسط مهندسین ایتالیایی بر رودخانه دز ساخته شد. جزیره‌های کوچک و بزرگ مختلفی در دریاچه آن شکل گرفته که پلاژ بزرگ‌ترین آن‌ها و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری اندیمشک به شمار می‌رود.

۲۴- آبشار جواهرده رامسر

99 جای دیدنی ایران بهمراه تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و بکر مناطق

آبشار جواهرده هم در دل این همه جاذبه های دیدنی استان مازندران و در شهر زیبای رامسر عروس مازندران و ایران جای گرفته است. این همه جای دیدنی در ایران وجود دارد و آبشار جواهرده هم در دل ۹۹ جای دیدنی ایران قرار گرفته است. پس جواهرده را در برنامه های سفر خود جای دهید.

۲۵- باغ عباس آباد بهشهر

99 جای دیدنی ایران بهمراه تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و بکر مناطق

مجموعه تاریخی عباس‌آباد از آثار تاریخی استان مازندران و از بهترین جاهای دیدنی بهشهر است. باغ عباس آباد بهشهر هم از قسمت کمربندی بهشهر راه دارد و هم از مرکز شهر. دسترسی به باغ عباس آباد بسیار آسان است و تنها ۵ کیلومتر از جاده اصلی فاصله دارد.

۲۶- محوطه تاریخی پاسارگاد

جاذبه های گردشگری پاسارگاد ، جاهای دیدنی محوطه تاریخی پاسارگاد

محوطه تاریخی میراث جهانی پاسارگاد در استان فارس، شهرستان پاسارگاد، بخش هخامنش، و در کنار روستای مادر سلیمان در محدوده ای به مساحت 120 هکتار واقع شده است. فاصله پاسارگاد تا شیراز 135 کیلومتر به سمت اصفهان می باشد.

  معرفی بهترین باغ های گیاه شناسی ایران

۲۷- پل معلق پیر تقی

پل معلق پیرتقی در دره‌های عمیق و زیبای شهر هشتجین

پل معلق پیر‌تقی تنها یکی از دیدنی‌های بی‌شمار استان اردبیل است که در دره‌های عمیق و زیبای شهر هشتجین در شهرستان خلخال واقع شده است و محل اتصال دو رودخانه گیوی چای و قزل اوزن است.

۲۸- روستای گشانی همدان

روستای طبیعی و بکر گشانی با معماری قدیمی

روستای گشانی یکی از روستاهایی زیبای ایران است و در شهر تویسرکان که یکی از توابع استان همدان است، قرار دارد. مردم این روستا با زبان ترکی صحبت می کنند و یکی از مهمترین محصولات شان گردو است. طبیعت روستای گشانی استان همدان بسیار بکر و بی نظیر است و نوع معماری خانه هایش به صورت پلکانی می باشد.

۲۹- تخت جمشید شیراز

تخت جمشید شیراز

تخت جمشید شکوه و عظمت ایران بزرگ در دوران پادشاهی کوروش کبیر بود. تخت جمشید یا پارسه (به پارسی باستان: 𐎱𐎠𐎼𐎿، Pārsa) (یا پرسپولیس، پرسه‌پلیس، هزارستون، صدستون (به پهلوی: 𐭮𐭲𐭮𐭲𐭥𐭭𐭩,sadstūn) یا چهل‌منار) نام یکی از شهرهای باستانی ایران است که طی سالیان، پیوسته پایتخت باشکوه و تشریفاتی پادشاهی ایران در زمانامپراتوری هخامنشیان بوده‌است.

۳۰- نمک آبرود مازندران

دیدنی های نمک آبرود از بلندترین تله کابین ایران تا شمشادهای ۷۰۰ ساله

به چالوس که نزدیک می‌شوید، تابلوی راهنمای شهرک توریستی نمک‌آبرود را خواهید دید. اگر به‌طور دقیق بخواهید بدانید این شهرک کجاست، باید بگوییم در استان مازندران و ۱۲ کیلومتری جاده‌ چالوس به سمت تنکابن. این شهرک به دلیل جاذبه‌ها و تفریح‌های زیادش مثل بلندترین تله کابین ایران جزو پرمسافرترین شهرک‌های شمال است.

تا اینجا ۳۰ جاذبه از مجموع 99 جای دیدنی ایران بهمراه تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و بکر را ملاحظه کردید

در ادامه با ۶۹ جاذبه دیگر آشنا میشوید

۳۱- خلیل شهر مازندران

شهر زیبای خلیل شهر با چشم انداز های طبیعی و جاذبه های گردشگری فراوان از دیرباز مقصد تفریحی مسافران بسیاری از سراسر کشور بوده است و هم اکنون به عنوان یکی از شهرهای شرقی استان مازندران دارای اماکن تاریخی، مذهبی مناسبی میباشد.

جاهای دیدنی خلیل شهر در مازندران

۳۲- ماسوله بهشت طبیعت ایران

سفر و دل کندن از خانه و کاشانه، تنها راه جدا شدن و رهایی از دغدغه ها و روزمرگی هاست؛ پا نهادن به مناطق جدید و تجارب ناشناخته، بی شک یکی از لذت بخش ترین تجربه های زندگی هر فرد می تواند باشد و به انسان فرصت قوی تر شدن و نفسی تازه کردن می دهد.

ماسوله بهشت طبیعت شمال ایران

۳۳- روستای تنگ کنارک سیستان و بلوچستان

شهرستان کنارک که در جنوب شرق ایران و در سواحل زیبای دریای عمان قرار گرفته است، از دیرباز با اسکله صیادی بزرگ و فعالش یاد می ‌شود. سواحل شنی و ماسه ای و صخره ای، درخت انجیر معابد و تپه‌ های گل افشان از جاذبه‌ های دیدنی کنارک هستند.

روستای تنگ کنارک از زیباترین روستاهای ساحلی کشور

۳۴- جهنم دره آذربایجان غربی

اگر از شهر خوی در استان آذربایجان غربی به سمت چالدران از جاده زرآباد حرکت کنید در بین راه به منطقه‌ای خواهید رسید به نام جهنم دره. در نزدیکی روستای قریس که منطقه‌ای کوهستانی است جهنم دره یکی از جاذبه های خوی، واقع شده است. کمتر کسی به سمت جهنم دره می‌رود جز کسانی که به قصد کوهنوردی و شکار به این منطقه کوهستانی نزدیک می‌شوند.

جهنم دره یکی از سرمایه های طبیعی ایران

۳۵- آرامگاه عطار نیشابوری

با سفر به نیشابور شما پا به شهری می‌گذارید که سنگ‌های فیروزه‌ای آن شهرتی جهانی دارد. عطار نیشابوری با نام اصلی فریدالدین ابوحامد محمد عطار نیشابوری در یکی از روستاهای نیشابور به دنیا آمد، پدرش به کار عطاری مشغول بود، او نیز بعد از مرگ پدر، شغل وی را ادامه داد.

آشنایی با آرامگاه عطار نیشابوری

۳۶- روستای فیلبند مازندران

در ۸۶ کیلومتری بابل یکی از قشنگترین مناطق ایران قرار گرفته، روستای فیلبند یا به قول محلی‌ها فلبند، بلندترین روستای ییلاقی مناطق جنوبی آمل و بابل است و به خاطر ارتفاع زیادش از سطح دریا به بام شرقی مازندارن هم معروف استو

فیلبند ، یکی از قشنگترین مناطق ایران

۳۷- جاده توسکستان گرگان

جاده ارتباطی گرگان به شاهرود که تقریبا ۱۰۰ کیلومتر با دیگر مسیرها تفاوت دارد . جاده توسکستان گرگان به صورت مارپیچ و بسیار زیبا ساخته شده است که در میان جنگل های انبوه نشان داده می شود . فضای زیبا و لذت بخشی که میتواند سفر مخصوصا تابستانه دلچسب تری را بدنبال داشته باشد.

99 جای دیدنی ایران بهمراه تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و بکر مناطق

۳۸- غار علیصدر همدان و بزرگترین قندیل های طبیعی

غارها ازجمله اماکن گردشگری طبیعی خاص هستند چراکه باورود به غار میتوان عجایب گوناگون خلقت خداوند را نظاره کرد.نیاکان ما زندگی خودرا از دل این غار های بزرگ وکوچک آغاز کرده اند و ما اکنون ازاین مکان های با ارزش که غار علیصدر همدان هم یکی از آنهاست میتوانیم بازدید ونگه داری کرده وآنهارا به نسل های بعدی برسانیم .

غار علیصدر یکی از غارهای تالابی ایران و از معدود غارهای آبی جهان است. علیصدر همچنین دارای طولانیترين مسير قايقراني درون غار در جهان است.

99 جای دیدنی ایران بهمراه تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و بکر مناطق

۳۹- آبشار شوی دزفول

تقریبا می‌توان با اطمینان گفت که محیط‌های آبی پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری در جهان هستند. حال هر مقصدی که محیط آبی قابل توجهی مانند دریا، دریاچه، رودخانه، چشمه یا آبشار داشته باشد بسیار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌‌گیرد.

99 جای دیدنی ایران بهمراه تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و بکر مناطق

۴۰- کاخ صفی آباد بهشهر

به محض ورود به بهشهر کاخ صفی‌آباد را در نگاه اول می‌توانید ببینید. این کاخ، عمارتی زیبا و باشکوه بر فراز کوهی است که هم از پایین از جای جای شهر دیده می‌شود و هم نمایی فوق‌العاده برای تماشای تمام شهر در بالای کاخ فراهم کرده است. این کاخ یادگاری به جای مانده از دوران باشکوه صفویه است و در زمان پهلوی و به دستور رضاشاه نیز بازسازی شده است.

کاخ صفی آباد بهشهر ، در دل طبیعت سرسبز مازندران

۴۱- کاخ عالی قاپو اصفهان

عالی قاپو یکی از شاهکارهای معماری و از زیباترین جاذبه های گردشگری اصفهان است.کاخ عالی قاپو در ضلع غربی میدان نقش جهان و روبه‌روی مسجد شیخ لطف‌الله واقع است. ساخت این کاخ طی ۵ مرحله معماری و در زمان جانشینان شاه عباس اول بخصوص شاه عباس دوم و شاه سلیمان در ۷۰ تا ۱۰۰ سال انجام شد.

کاخ عالی‌ قاپو یکی از شاهکارهای معماری دوران صفوی

۴۲- چشمه باداب سورت ساری

برای مدتی کوتاه میخواهیم شما عزیزان را با یکی از زیباترین مناطق طبیعی شمال ایران آشنا بسازیم که مکان زیبایی برای تفریح همگان است. این چشمه دیدنی با رنگ های طبیعی و آب هایی با مزه های متفاوت چشم اندازی بکر را بوجود آورده است. سورت ریشه در زبان روسی دارد و به معنای شدت اثر است.

چشمه باداب سورت ساری

۴۳- آبشار چم او ایلام

در فاصله ۱۸ کیلومتری مسیر ایلام – صالح آباد و درحد فاصل روستای چم آو و منطقه عمومی ماربره، آبشار بلند و پرآبی به نام چم آو از میان تخته سنگ ها به پایین سرازیر شده است.

آبشار چم او که در جنوب غرب شهرستان ایلام قرار دارد، یکی از جاذبه‌ های طبیعی و گردشگری این شهرستان می‌ باشد که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌ کند.اين آبشار بلند از جاذبه های صالح آباد،يکی از زيبايی های طبيعت ايلام است.

آبشار چم او يکی از زيبايی های طبيعت استان ايلام

۴۴- طبیعت جوانرود کرمانشاه

جوانرود در فصل بهار همچون نگینی درخشان بر دامنه کوه های زاگرس و کنار کوهستان زیبای شاهو می درخشد. این شهرستان از مناطق خوش آب و هوای استان کرمانشاه، دارای موقعیت جغرافیایی خاص و  جاذبه های گردشگری متعدد که موجب شده است سالیانه  تعداد زیادی از گردشگران این شهرستان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.

۴۵- دریاچه اوان قزوین

بزرگترین و زیباترین دریاچه در منطقه قزوین ، دریاچه ” اوان ” نام دارد كه به فاصله هفتاد و پنج كیلومتری شهر قزوین در جاده قزوین – معلم كلایه قرار گرفته است .این دریاچه که از جاذبه های گردشگری قزوین میباشد،در مختصات جغرافیایی N۳۶۲۸۵۸   E۵۰۲۶۳۷ واقع شده است.

دریاچه اوان ، دریاچه ای شگفت انگیز در استان قزوین

۴۶- آبشار منج چهارمحال و بختیاری

آبشارمنج  از آبشارهای طبيعی و معروف شهرستان دنا و جاهای دیدنی ایران محسوب می شود. آبشاری واقع در قلب کوهها “دو شاخه ای”که پس از طی مسیری طولانی و عبور از روستای منج به رودخانه بشار می ریزد. اين آبشار فصلی در منطقه سادات محمودی در شصت کيلومتری شمال غرب ياسوج و در نزديکی روستای منج(مونج) واقع است.

آبشار منج ، آبشاری واقع در قلب کوهها

۴۷- میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش جهان هم‌چنین معروف با نام تاریخی میدان شاه و پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران با نام رسمی میدان امام، میدان مرکزی شهر اصفهان است که در قلب مجموعه تاریخی نقش جهان قرار دارد.

میدان نقش جهان اصفهان ، قلب مجموعه تاریخی نقش جهان

۴۸- کلوت شهداد

در سرزمین کلوت‌ها باد نرمی در گوش زمزمه می‌کند و آدمی را به تماشای وقار کویر لوت می‌خواند. اگر هنگام طلوع یا غروب آفتاب در میان کلوت‌ها باشید، محال است چیزی جز  تحسین این شگفتی به ذهن‌تان خطور کند. آفتاب که رو به غروب می‌گذارد، آرام آرام ستاره‌ها پیدا می‌شوند تا پهنه‌ی سیاه آسمان را به زیبا‌ترین تصویر در دنیا بدل کنند.

کلوت شهداد ، کویر گرم اما زیبا در کرمان

۴۹- معبد داش کسن زنجان

شهر سلطانیه در استان زنجان مملو از آثار تاریخی و گردشگری است و در حاشیه روستای “ویر”، جایی که می‌توانی سه غار سنگی را ببینی که در دل صخره‌هایی بزرگ شکل گرفته‌اند هر کدام نقش‌های زیبایی دارند که همه از سنگ و در دل همین صخره‌ها تراشیده شده‌اند.

معبد داش کسن بنایی تاریخی اسرار آمیز و اژدهای خفته آن

۵۰- آرامگاه خیام نیشابوری

حکیم ابوالفتح عمرابن خیام نیشابوری منجم، ریاضیدان، دانشمند و متفکر بزرگ، در اوایل قرن پنجم هجری تولد یافت و در زمان سلطان سنجر، پسر ملکشاه را که به بیماری آبله دچار بود، درمان کرد. اگرچه مقام علمی خیام خیلی بالاتر از مقام ادبی او در نظر گرفته می‌شود، اما شهرت وی بیشتر به‌واسطه وجود رباعیات حکیمانه او است.

جاذبه های دیدنی نیشابور

۵۱- پارک جنگلی سراوان رشت

کسـانی که اهل گـشت و گذار هستند، حتما مرداب سـراوان را دیده‌اند. مـردابی که با نگاه اول متـوجه واقعیـت و زیبایی آن نمی‌شـوید؛ و احتمالا فکر می‌کنیـد که وسـط آن را چمن پوشـیده‌اســـت. اما وقتی قایق‌های قو شـکل را مـشاهده کنید، تازه متوجه تالاب سبز رنگ و بسـیار زیبای آن می‌شـوید.

۵۲- جنگل سیاه خانی سمنان

جنگل سیاه خانی در حدود ۳۵ کیلومتری شمال غرب دیباج قراردارد.این جنگل که بین دامنه‌های جنوبی و شمالی البرز قرار دارد،در بخشی از محدوده استان سمنان و شهرستان دامغان واقع شده است.جنگل سیاه‌خانی در بخش جنوبی،دارای درختان ارس و در مناطق شمالی دارای درختان جنگل‌های خزری است.

جاذبه گردشگری جنگل سیاه خانی

۵۳- دشت لاله های واژگون

گلستان کوه کوهی است که در ۱۵ کیلومتری خوانسار با ارتفاع ۳۶۳۱ متر از سطح دریا که برای لاله‌های واژگونش شهره است. گلستان کوه در جنوب شهرستان خوانسار و ۱۵۰ کیلومتری شمال غرب اصفهان، منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا می‌باشد که سراسر آن، پوشیده از گون‌های گزنگبین، پیاز وحشی (موسیر) و انواع گل‌های زیبا است و از نظر پوشش گیاهی دارای ۷۰ گونه گیاهی می‌باشد.

  سفری لذیذ به جنوب ایران

جاهای دیدنی خوانسار ، شهر مملو از چشمه‌های پرآب

۵۴- مجموعه امیر چقماق یزد

امیر چخماق نام میدانی در بافت تاریخی شهر یزد از جمله جاهای دیدنی ایران است که مجموعه ای از بناهای مختلف از جمله بازار، تکیه، مسجد، دو آب‌انبار و یک بقعه را در خود جای داده است.میدان امیرچخماق یا به قول ساکنان شهر یزد، میرچخماق یا میرچماق در زمان های مختلف یکی از میدان های اصلی برای تجمع مردم یزد بوده و بعد از انقلاب نیز به مرکز تجمعات مردمی در راهپیمایی ها، تظاهرات ها، تشییع شهدا و علما و … تبدیل شده است.

مجموعه امیرچخماق ، مجموعه‌ای بی نظیر در بافت تاریخی شهر یزد

۵۵- دریاچه ارومیه

از دیگر مکان های دیدنی ارومیه دریاچه ارومیه است که همه ما ایرانیان با این دریاچه آشنا هستیم، بزرگترین دریاچه شور ایران و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ارومیه و تبریز است.

این دریاچه بین آذربایجان غربی و شرقی قرار دارد. به علت بی توجهی ها به این دریاچه بخشی از آن خشک شده است و باعث خیلی مشکلات برای مردم آن منطقه شده است اما بازهم زیبا است و بسیار دیدنی پس اگر ارومیه رفتید به این دریاچه معروف و دوست داشتنی سر بزنید.

جاهای دیدنی ارومیه

۵۶- قلعه بمپور سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان رازهای زیادی را در دل خود پنهان دارد که شاید بهتر باشد بسیاری از آن ها هنوز هم به صورت یک راز در دل خاک باقی بمانند.این سرزمین کهن، به سرزمین اسطوره ها و افسانه های کشور نیز شهرت دارد.سرزمینی که رستمِ پهلوان از آن سر بر آورده است.امروز قصد داریم تا به گوشه ای از این سرزمین به نام شهر بمپور قدم بگذاریم.

قلعه بمپور ، یکی از معروف ترین قلعه های باستانی کشور

۵۷- باغ هشت بهشت اصفهان

باغ هشت ‌بهشت که در بافت شهری اصفهان و از جاهای دیدنی برتر ایران قرارگرفته در غرب خیابان چهارباغ پایین، شرق به خیابان متأخری و جنوب به بازارچه بلند (بازار هنر) واقع‌شده است.

کاخ هشت بهشت در دوره‌ی زمامداری شاه سلیمان صفوی و در سال 1080 هجری در باغ بلبل بنا گردید. پس از این نیز در پایتخت- های پیشین صفویه، تبریز و قزوین نیز بناهایی به این نام وجود داشت که اکنون اثری از آن‌ها باقی نیست. لیکن هشت بهشت اصفهان با دنیایی از تخیلات هم چنان باقی مانده است.

باغ هشت بهشت اصفهان در دوره‌ی زمامداری شاه سلیمان صفوی

۵۸- سرپوش تنگه و جاده چالوس

جاده چالوس فقط مخصوص عبور و مرور برای رسیدن به تهران نیست جاهای دیدنی این جاده برای نشتن و رفع خستگی بسیار مناسب است و می توانید ساعت ها در این مکان مشغول خوش گذرانی و تفریح باشید.

اما در صورتی که کمی حوصله داشته باشید و از جاده به دل جنگل های هیرکانی بزنید تا به مناطق بکر طبیعی جنگلی برسید .

99 جای دیدنی ایران بهمراه تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و بکر مناطق

۵۹- کوه و دریاچه برم فیروز فارس

کوه برم فیروز نام یکی از کوه‌های‌ استان فارس است که در شهرستان سپیدان و در ۹۰ کیلومتری شمال غرب شیراز واقع شده است.این کوه به خاطر دریاچه ای که با همین نام در دامنه های آن واقع شده همه ساله به خصوص در اواخر بهار مورد توجه گردش گران قرار می گیرد.این کوه در فاصله ۱۴ کیلومتری شمال اردکان مرکز شهرستان سپیدان و در ۵۰ کیلومتری جنوب شرق کوه دنا قرار دارد.

جاذبه گردشگری کوه و دریاچه برم فیروز

۶۰- رود کارون خوزستان

رود کارون پرآب‌ترین و بزرگ‌ترین رودخانه ایران است.این رود با طول ۹۵۰ کیلومتر طولانی‌ترین رودی است که تنها در داخل ایران قرار دارد و در عین حال تنها رودخانه ایرانی است که به آبهای بین‌المللی و اقیانوس‌های جهان ارتباط دارد.کارون از جاذبه های گردشگری اهواز،تنها رود ایران است که بخشی از آن قابل کشتیرانی است و آب آشامیدنی ‌شهر اهواز از رودخانه کارون تامین می‌شود.

99 جای دیدنی ایران بهمراه تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و بکر مناطق

تا اینجا ۶۰ جاذبه از مجموع 99 جای دیدنی ایران بهمراه تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و بکر را ملاحظه کردید

در ادامه با ۳۹ جاذبه دیگر آشنا میشوید

۶۱- کویر مرنجاب اصفهان

کویر مرنجاب به فاصله ۶۰ کیلومتری کاشان در بخش شمالی شهرستان آران و بیدگدل در استان اصفهان قرار گرفته است. این کویر از جاذبه های آران و بیدگل،از سمت شمال به دریاچه نمک آران بیدگل، از سمت شرق به کویر بندریگ و پارک ملی کویر، از جنوب  به شهرستان آران بیدگل و از غرب به منتهی می شود.

کویر مرنجاب ، یکی از دل‌انگیزترین کویرهای ایران

۶۲- موزه حمام قجر قزوین

یکی از جاذبه های دیدنی در شهر قزوین،حمام قجر و یا به عبارتی دیگر؛ موزه ی مردم شناسی است.حمام قجر در سال ۱۵۰۷ هجری در این شهر و به دستور پادشاه معروف صفویان، شاه عباس صفوی و به دست یکی از اقوام قاجار تا قبل از به قدرت رسیدن آنان یعنی امیر گونه خان قاجار ساخته شد.از ساخت این حمام نزیدک به ۳ قرن است که می گذرد اما همچنان استوار و زیبا به رسم قدیمش باقی مانده است.

حمام قجر ، یکی از بزرگ ترین موزه های شهر قزوین

۶۳- بندر عباس و سواحل خلیج فارس

سفر به جنوب کشور همیشه مخاطبین و طرفداران خود را داشته و افراد زیادی آن را برای سفر انتخاب می کنند. البته انتخاب بیشتر افراد معمولا یکی از جزایر خلیج فارس است. این مسافران با پشت سر گذشتن بندر عباس، خود را به جزیره هایی مانند کیش و قشم میرسانند.

99 جای دیدنی ایران بهمراه تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و بکر مناطق

۶۴- قله دماوند

دَماوَند کوهی در شمال ایران است که با ارتفاع ۵۶۱۰ متر از سطح دریا، بلندترین کوه ایران و بلندترین آتشفشان آسیا و خاورمیانه است. دماوند در پارهٔ مرکزی رشته‌کوه البرز در جنوب دریای خزر جای دارد.کوه دماوند در تاریخ سیزدهم تیرماه سال ۱۳۸۷ به عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملّی ایران ثبت شد.

قله دماوند ، نخستین اثر طبیعی ایران

۶۵- روستای درکی کردستان

روستای ده رکی از توابع شهرستان سروآباد به فاصله ۵۰ کیلومتری روستای سروآباد قرار دارد. روستای ده رکی در محدوده کوهستانی استقرار یافته و ارتفاعش از سطح دریا حدود ۱۱۰۰ متر است. این روستا با اقلیمی مدیترانه ای در فصل بهار، آب و هوایی معتدل و مطبوع و در تابستان هوایی نسبتا گرم و در پاییز و زمستان بسیار سرد دارد.

روستای درکی کجاست؟

۶۶- آرامگاه فردوسی طوس

آرامگاه فردوسی در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر مشهد در شهر توس قرار گرفته است. این بنا از جاهای دیدنی مشهد، با الهام از معماری دوره هخامنشی، توسط هوشنگ سیحون بر پایه طرحی از کریم طاهرزاده طراحی و بازسازی شد. بازسازی و ساخت این بنا در سال ۱۳۴۳ به دستور انجمن آثار ملی آغاز شد و در سال ۱۳۴۷ به پایان رسید.

آرامگاه فردوسی از جاذبه های پربازدید و دیدنی مشهد

۶۷- آبشار کشیت کرمان

کویر لوت با جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز و منحصر به فردی که دارد دنیایی اسرارآمیز به شمار می‌آید. آبشار کشیت یکی از جاذبه‌های خاص در کویر است. در ۴۰ کیلومتری شهر گلباف در روستایی به نام کشیت منطقه‌ای پُر دار و درخت به چشم می‌خورد که با رودخانه‌ای پر آب و نخلستانی زیبا شما را مسحور خود می‌کند.

آبشار کشیت ، آبشاری زیبا در دل کویر لوت

۶۸- باغ ارم شیراز

باغ ارم یک باغ ایرانی تاریخی در شهر شیراز است و شامل چند بنای تاریخی و باغ گیاه‌شناسی می‌شود.اریخ ساخت و بنیان‌گذار اولیه باغ ارم شیراز، به‌درستی مشخص نیست؛ ولی توصیف‌هایی از آن در سفرنامه‌های متعلق به قرن دهم و یازدهم هجری آمده‌است. این باغ در روزگار سلجوقیان و آل اینجو پابرجا بوده‌است.

باغ ارم شیراز،تکه ای از بهشت در شیراز

۶۹- چشمه ریزه کرمانشاه

چشمه شفابخش چشمه‌ریزه ، اصلی‌ترین جاذبه گردشگری تازه آباد شهرستان ثلاث‌باباجانی است که در مسير جوانرود به ثلاث باباجانی قرار دارد.این چشمه در ۲۰ کیلومتری شرق شهر تازه آبادقرار دارد . برای رسیدن به این چشمه باید نزديك به ۵ كيلومتر جاده شنی را ادامه داد.

چشمه ریزه

۷۰- باغ دلگشا

شیراز، شهر بهار نارنج، همواره به باغ‌های گسترده و زیبایش می‌نازد. باغ‌هایی که یادگار نیاکان ما در قرون و اعصار مختلف بوده و یادآور بهشت موعود. باغ دلگشا یکی از زیباترین نمونه‌های باغ ایرانی است که گردشگران به هنگام قدم زدن در آن می‌توانند از تماشایِ مناظرش لذت ببرند و به نظاره معماری بی‌‎نظیر عمارتی که در وسط باغ قرار گرفته است، بنشینند.

باغ دلگشا ، یکی از زیباترین نمونه‌های باغ ایرانی

۷۱- گلمکان مشهد

گلمکان،شهری است از توابع بخش گلبهار شهرستان چناران در استان خراسان رضوی ایران. شهر گلمکان منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر واقع در دامنه شمالی رشته کوه بینالود که شامل چندین روستا و به مرکزیت شهر گلمکان می باشد.

گلمکان مشهد ، منطقه‌ کوهستانی و سردسیر

۷۲- برج میلاد تهران

فقط کافی است که چشمتان به برجِ خوش قد و بالای میلاد بیافتد، تا تصور دیدن سرتاسر تهران از بالای برج، وجودتان را از شادی لبریز کند و شما را وسوسه کند تا سری هم به داخل برج بزنید.

برج میلاد و تفریحات بلند

۷۳- روستای کریک کهگیلویه و بویراحمد

روستای کریک از توابع بخش مرکزی شهرستان دنا، با مختصات جغرافیایی ۵۱ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی و ۳۰ درجه و ۴۸ دقیقه عرض شمالی، در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی سیسخت و ۲۵ کیلومتری یاسوج قرار گرفته است. این روستا از اطراف به ارتفاعات بلند دنا محدود می شود. روستای کوهستانی کریک، در حدود ۱۷۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

معرفی روستای کریک ، ماسوله ای در جنوب

۷۴- آبشار خان ببین گلستان

طبیعت هزاران نقش و نگار دارند و هر جلوه‌ای از آن تصویری تازه را اذهان ما تداعی می‌کند؛ ایران سرشار از این تصویرهاست که برای دیدن همه آنها کافی است قدم در راه بگذاریم و به گوشه و کنار این مرز و بوم سر بزنیم، کوهستان‌های تماشایی، بیابیان‌هایی سرشار از سکوت، تنگه‌هایی مملوء از رمز و راز و هزاران جاذبه دیگری که می‌توانیم لحظات خوشی را در آنها تجربه کنیم، آبشارها هم جزیی از این طبیعت شگفت‌انگیز هستند که با به نمایش گذاشتن سقوط آب بسیاری را به سوی خود می‌کشانند.

جاذبه گردشگری آبشار خان ببین

۷۵- غار آویشوی گیلان

یکی از جاذبه ها و پدیده های طبیعی استان گیلان غار آویشوی است که از جاهای دیدنی زیبای استان گیلان در 40 کیلومتری جنوب غربی شهر شاندرمن شهرستان ماسال قرار گرفته است. این غار که در میان جنگل‌های منطقه ماسال قرار دارد، قندیل های گوناگون و آبشارهای زیبای آن گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است.

غار آویشوی پیشنهاد گردشگری استان گیلان

۷۶- مهراب کوه لرستان

دلفان را باید سرزمین گنج های پنهان دانست چون هنوز بسیاری از آثار طبیعی و تاریخی این دیار ناشناخته مانده است.سرزمین آبشارهای خروشان، پل های تاریخی، چشمه های اعجاب آور و غارهایی كه هر كدام تابلوی زیبای طبیعت را كامل كرده اند.

99 جای دیدنی ایران بهمراه تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و بکر مناطق

۷۷- دریاچه چورت مازندران

در این دنیا جاهایی هست که قبل از ترک دنیا باید آنها را ببینیم، جاهایی که می‌توانند حالمان را عوض کنند و این خود، اصلی‌ترین  دلیل رفتن به آنهاست. گاهی برای دیدنشان هم لازم نیست تا آن سر دنیا برویم و در همین ایران خودمان هم تا دلتان بخواهد از این جاها هست. مثلا کجا؟ دریاچه چورت در مازندران که در ۷۱ کیلومتری ساری  و ۳۰۹ کیلومتری تهران قرار گرفته.

  جاهای دیدنی ایران در فصل بهار

معرفی دریاچه چورت بهمراه آدرس و تصاویر

۷۸- غار کهک مرکزی

غار کهک در استان مرکزی، در ۸۶ کیلومتری جنوب شهر قم، ۶۵ کیلومتری غرب شهر دلیجان، و در نزدیکی روستای کهک واقع است.

نام غار از کوهی منفرد و کم ارتفاع گرفته شده که قلعه قدیمی روستا در قله آن بنا شده است.این کوه کم ارتفاع، کوه کوچک یا کوهک نامیده و به اختصار کهک تلفظ میشود.

غار کهک ، غاری منحصربه فرد و زیبا

۷۹- چاه های طلا در لافت

چاه‌های تلا لافت یا چاه های تلا آب که در بخش مرکزی شهرستان قشم جای گرفته، از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. در سمت شمال غربی این جزیره جایی در کنار خلیج زیبای فارس و در مجاورت جنگل های حرا، روستایی زیبا را می بینید که بادگیرهای باشکوهش زبانزد خاص و عام است. این روستا که در میان درختان سرسبز و نخلستان های تماشایی قرار دارد روستای زیبای لافت است.

آشنایی با چاه های طلا در لافت ، قشم

۸۰- موزه فسیل های دریایی همدان

موزه فسیل های فیل دریایی جزو ۹۹ جای دیدنی ایران از مناظر طبیعی و بکر یکی از جاذبه های گردشگری شهر شیرین سو است. این موزه جذاب داخل شهرداری شهر شیرین‌سو قرار دارد، که با مرکز شهرستان کبودرآهنگ ۴۰ کیلومتر فاصله دارد. فسیل فیل دریایی که در منطقه شیرین‌سو کشف شده است و به دوره میوسین مربوط می‌شود در این موزه نگهداری می‌شود. پیشینه این فسیل به ۱۵/۹۷ تا ۲۰/۴۳ میلیون سال پیش بر می‌گردد.

جاذبه گردشگری موزه فسیل‌های دریایی

۸۱- سنگ آب های ندوشن یزد

سنگ آب‌های ندوشن پدیده‌ای جذاب، نادر، بكر و زیبا در دل طبیعت مناطق كوهستانی و در 18 كیلومتری رشته‌كوه‌های غرب ندوشن قرار دارد كه در نوع خود بی‌نظیر است و نظر هر بیننده‌ای را به ‌سوی خود جلب می‌كند.این سنگ آب های معروف از جاذبه های ندوشن،درواقع چشمه های آبی هستند که به صورت پلکانی شکل گرفته اند و نمایی فوق العاده زیبا به وجود آورده اند.

سنگ آب های ندوشن از بی‌نظیرترین آثار طبیعی در قلب کویر

۸۲- آبشار آسیاب خرابه آذربایجان شرقی

رویای دست ‌نیافتنی هر انسانی حضور در بهترین جاهای دیدنی ایران است که نسیم روح‌نوازی صورتش را نوازش کند و قطرات باران گونه‌ای روحش را تازه کند.

اگر به دنبال مکانی هستید تا این رویای دل‌انگیز را به واقعیت بدل کنید پیشنهاد ما این است که در سفر خود به جلفا از آبشار آسیاب خرابه دیدن کرده و سفری بی‌نظیر را تجربه کنید. بی‌شک یکی از زیباترین مناطق دیدنی آذربایجان شرقی و شهر جلفا آبشار آسیاب خرابه از جاذبه های جلفا است.

آبشار آسیاب خرابه یکی از قشنگ‌ترین جاهای دیدنی آذربایجان شرقی‌

۸۳- آبشار بدلان آذربایجان غربی

آبشار بدلان در ۳۵ کیلومتری خوی و ۱۰ کیلومتری روستای بدلان، در مسیر کوه‌های اورین قرار دارد. این آبشار از جاذبه های گردشگری خوی را به نام آبشار قزل چیر نیز می‌شناسند. اهمیت گردشگری و توریستی آبشار بدلان از مدت ها پیش مورد توجه ایرانگردان و مسافران این منطقه قرار گرفته است که حضور رو به رشد گردشگران در این منطقه شاهدی برای این موضوع است.

آبشار بدلان ، جاذبه ای زیبا از طبیعت سرسبز خوی

۸۴- روستای کزج اردبیل

روستای کزج اردبیل از بهترین جاهای دیدنی ایران در 15 کیلومتری شمال‌غربی هشجین در استان اردبیل واقع است که بافت سنتی، معماری خاص اماکن مسکونی، قرار گرفتن در کوهپایه، بهره مندی از طبیعت بکر و زیبا، جاری شدن رودخانه قزل اوزن درست از بین باغات روستا، قدمت و پیشینه تاریخی و صنایع دستی موجب گردیده است که این روستا به یکی از جاذبه های توریستی استان اردبیل تبدیل شود.

معرفی روستای کزج بهمراه تصاویر آن

۸۵- اکو کمپ کویری متین آباد

اکو کمپ کویری متین آباد از جاذبه های نطنز،در ۲۵ کیلومتری جنوب نطنز  و ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر کاشان قرار گرفته است. برادران «اشرف واقفی» از اهالی نطنز هستند، در سال ۱۳۸۵ این برادران شروع به ساخت کمپی برای گردشگران افسون شده‎ی کویر کردند.این اقامتگاه در جنوب دریاچه نمک مسیله در ابتدای رمل های شنی بزرگ کویر پشت ریگ و در نزدیکی قلعه کرشاهی قرار دارد.

اکو کمپ کویری متین آباد کجاست؟

۸۶- آبشار هفت چشمه البرز

آبشار هفت چشمه در لیست 99 جای دیدینی ایران از آبشارهای استان البرز است که در کیلومتر ۱۷ جاده‌ی کرج-چالوس و در نزدیکی روستای ارنگه و بالادست رودخانه ارنگه قرار دارد.ارتفاع آبشار هفت چشمه حدود ۹۰ متر است و از این نظر یکی از مرتفع ترین آبشارهای کشور و از جاذبه های گردشگری کرج محسوب می شود.

آبشار هفت چشمه ، آبشاری زیبا در جاده‌ چالوس

۸۷- تنگه کافرین ایلام

تنگ کافرین در55 کیلومتری مسیر جاده ایلام /دره شهر و 15 کیلومتری شهرستان بدره واقع است در 3کیلو متری شمال شهرک ولیعصر بطرف تنگه سنگ شکنی قرار دارد که مسیر تنگه از کنار آن می گذرد که جاده آن خاکی و شنی است و چند بار باید از رودخانه ای که به تنگه می رسد عبور کرد.اب این رودخانه از کوهای سر به فلک کشیده کبیرکوه تامین میگردد و پس از عبور از تنگه کافرین در شمال تنگه به رودخانه سیمره می ریزد.

تنگه کافرین یکی از زیباترین مقاصد گردشگری ایران

۸۸- رودخانه اَرمند چهارمحال و بختیاری

رودخانه اَرمند یا کارون علیا یکی از رودخانه‌های مهم استان چهارمحال و بختیاری و از بهترین جاهای دیدنی ایران است. این رودخانه در بخش‌های کوهستانی فلات مرکزی ایران واقع هست و یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که علاقمند به تفریحات هیجان انگیز نظیر رفتینگ در رودخانه ای خروشان هستند، به شمار می رود.

رودخانه اَرمند ، قایقرانی در آب های خروشان رودخانه ارمند

۸۹- روستای شیوند خوزستان

شیوند روستایی با جمعیت تقریبا 5 هزار نفر در شمالی‌ترین نقطه شهرستان ایذه، در بین چند قله از کوه برف‌گیر منگشت قرار گرفته است.روستای شیوند از جاذبه های گردشگری دهدز، به دلیل همجواری با دریاچه سد و رودخانه کارون از یکسو و رشته کوههای زاگرس با جنگلهای بلوط، رودخانه ها، آبراهها، آبشارها، صخره‌‎ها و نیز برخورداری از طبیعت مطلوب از سوی دیگر از جذابیتهای بی نظیری برای گردشگری برخوردار است.

روستای زیبای شیوند کجاست؟

۹۰- غار کتله خور زنجان

غار کتله‌خور، غاری است خشکی – آبی، واقع در استان زنجان، شهرستان خدابنده و در ۸۰ کیلومتری جنوب قیدار و ۱۷۳ کیلومتری شمال همدان و ۴۱۰ کیلومتری تهران و ۵ کیلومتری شهر کوچک گرماب واقع است.

غار کتله خور غارِی شگفت‌انگیز و منحصر به فرد

تا اینجا ۶۰ جاذبه از مجموع 99 جای دیدنی ایران بهمراه تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و بکر را ملاحظه کردید

در ادامه با ۹ جاذبه پایانی آشنا میشوید

۹۱- جنگل رودبارک مهدیشهر

منطقه رودبارک در شمال شهرستان مهدیشهر واقع شده و از جمله جاهای دیدنی ایران و دارای پوشش گیاهی و جنگل مشجر به مساحت  ۸۰۶۰ کیلومتر می باشد. جنگل رودبارک در مسیر راه مهدیشهر به شهمیرزاد به فولادمحله و در۸۴ کیلومتری شمال شرقی سمنان قرار دارد.جنگل رودبارک مهدیشهر بخشی از منطقه حفاظت شده پرور است و به دلیل وجود جنگل های پهن برگ و آب و هوای خنک به ویژه در فصل تابستان مورد توجه گردشگران قرار دارد.

جاذبه گردشگری جنگل رودبارک مهدیشهر

۹۲- آبشار پالیزوک سیستان و بلوچستان

آبشار پالیزوک از جاذبه های سراوان در استان سیستان و بلوچستان واقع است.آبشار پالیزوک یکی از جاذبه های گردشگری ناهوک می باشد که درغرب ناهوک ودر ۱۲کیلومتری آن قرار دارد.روستای ناهوک از توابع بخش جالق شهرستان سراوان، با مختصات جغرافیایی 62 درجه و 20 دقیقه طول شرقی و 27 درجه و 37 دقیقه عرض شمالی، در فاصله 25 کیلومتری شمال غربی جالق و در 35 کیلومتری سراوان قرار گرفته است.

جاذبه طبیعی آبشار پالیزوک

۹۳- روستای قلات فارس

روستای قلات در 36 کیلومتری شهر شیراز قرار دارد که آب‌و‌هوای خنک و مطبوع آن حتی در روزهای گرم سال گردشگران و بازدیدکنندگان زیادی را از شهر شیراز و سایر نقاط ایران به سوی خود می‌کشاند.این روستای خوش آب و هوا حدود ۷۰۰۰ نفر جمعیت دارد و در بهترین گزینه برای گذراندن اوقات فراغت در شیراز می باشد.

روستای قلات یکی از زیباترین روستاهای استان فارس

۹۴- عمارت چهل ستون قزوین

همواره همگان با شنیدن نام چهلستون به یاد بنای زیبای چهل ستون اصفهان میفتند، اما جالب است بدانید که عمارتی با شکوه و دیدنی با همین نام در استان قزوین نیز وجود دارد و قدمت آن چند ده سال بیشتر از هم نام اصفهانی آن است.

عمارت چهل ستون که معروف به عمارت کلاه فرنگی نیز بوده به صورت هشت ضلعی ساخته شده و از آثار مهم دوره صفوی به حساب می آید.

عمارت چهل ستون قزوین ، هنر معماری دوران صفوی

۹۵- عمارت خسروآباد سنندج

این عمارت که در مرکز شهر سنندج قرار داد سال‌ها پیش توسط امان‌الله خان اردلان حاکم مشهور و نامی کردستان در ۶۰۰۰ متر مربع بنا شد. اینجا از بدو افتتاح مرکز حکومت اردلان‌ها به ویژه خسروخان اردلان بوده است. جالب است بدانید عروسی تنها دختر فتحعلی‌شاه قاجار با خسروخان اردلان در این کاخ برگزار شد.

عمارت خسروآباد در سنندج

۹۶- آبشار راین کرمان

آبشار راین که به نام « زر رود » هم شناخته می شود در ۱۴ کیلومتری جنوب غربی راین و بر دامنه های جبهه ی شرقی کوه هزار فرو می ریزد. آبشار زر رود که از جاذبه های گردشگری شهر راین می باشد ، از ریزش رودخانه ای پدید می آید که سرچشمه های آن در ارتفاعات بالادست و از دل دامنه ها و دیواره های برف گیر هزار همچون تاج خروس جریان می یابد.

آبشار راين ، آبشاری زیبا در دل کویر کرمان

۹۷- آبشار الوان طسوج کهگیلویه و بویراحمد

آبشار الوان طسوج از جاذبه های گردشگری شهرچرام در استان  کهگیلویه و بویراحمد است. این آبشار چرام را به صورت یکی از اعجاب آورترین موقعیتهای زیست محیطی درآورده است که در جنوب غربی کشور بی نظیر است و برای شهرهای اطراف خود محوریت جذب گردشگری دارد.

جاذبه گردشگری آبشار الوان طسوج

۹۸- پارک جنگلی خرما گیلان

پارک جنگلی خرما یکی از مناظر و طبیعت زیبا و دیدنی میباشد که توریستهای زیادی را به این منطقه بکر جذب کرده است .پارک جنگلی خرما که از جاذبه های لنگرود است دارای طبیعتی بکر است که از طریق جاده (اطاقور –لیل- خرما) می‌توان به این مکان رفت.

طبیعت زیبا و دیدنی پارک جنگلی خرما

۹۹- پارک جنگلی مهربان رود مازندران

پارک جنگلی مهربان رود هم در لیست 99 جای دیدنی ایران قرار دارد. مردم منطقه بهشهر و رستمکلا تا نکا علاقه شدیدی به مهربان رود دارند و یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری منطقه می باشد چراکه واقعا از جنگل های بکر و طبیعت زیبایی برخوردار است.

جاذب گردشگری پارک جنگلی مهربان رود یا میروون

خب حتما ایران عزیز بیش از اینها جای دیدنی حتی طبیعی دارد. و این لیست می تواند با نظرات شما بیشتر شود. بنظر شما بهترین جاهای دیدنی ایران کجا هستند؟

 

 

 

گردشگری،ایرانگردی،جاهای دیدنی ایران،آبادان خبر،آبادان نیوز

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: