کد خبر: ٢٣٨٢٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/11/08-١١:٥٣

جاذبه‌ های دیدنی کرمان به حدی زیبا و چشم ‌نواز هستند که چشم هر بیننده‌ ای را به خود جذب می‌ کنند که در ادامه با تعدادی از آن‌ ها آشنا خواهیم شد.

 

به گزارش آبادان خبر، این استان در همسایگی استان ‌های سیستان و بلوچستان از شرق، استان یزد از شمال، استان فارس از غرب و استان هرمزگان از جنوب قرار دارد. با توجه به موقعیت جغرافیای این استان که در فلات مرکزی ایران واقع شده است که همسایگی آن با یکی از خشک ‌ترین و گرم‌ ترین مناطق روی کره زمین یعنی کویر لوت، نشان از اقلیم خشک و بیابانی استان کرمان دارد.

اما با این حال کرمان یکی از مناطق مهم گردشگری در ایران است که از جاذبه‌ های طبیعی و تاریخی فراوانی برخوردار است که گردشگران زیادی را برای دیدن این جاذبه‌ ها روانه استان کرمان می‌ کند.
گردش شبانه در کرمان
با توجه به وضعیت آب و هوایی کرمان که در اقلیم بیابانی، گرم و خشک واقع شده است، شاید بهترین زمان بازدید از جاذبه‌ های دیدنی کرمان هنگام شب باشد که با غروب خورشید و تاریک شدن هوا از شدت گرمای روز کاسته شده و هوا مطبوع‌ تر است.

جاذبه‌ های دیدنی کرمان که در هنگام شب می‌ توانند پذیرای حضور گردشگران برای گذران وقت و تفریح باشند.

جاذبه‌ های دیدنی کرمان برای گردش شبانه مناسب هستند به ۴ دسته تقسیم می‌شوند:

  1. دیدنی‌ های تاریخی
  2. بازار گردی شبانه
  3. رستوران ‌ها
  4. پارک ‌ها و بوستان ‌ها

دیدنی‌های تاریخی

کرمان یکی از شهرهای بزرگ تاریخی در ایران است که با توجه به پیشینه تاریخی خود مکان‌ های دیدنی تاریخی متعددی دارد که برای بازدید در شب و فرار از گرمای هوا در روز، مناسب هستند و زیبایی ‌های خاص خود را دارند.

  • جاذبه‌ های دیدنی کرمان | عمارت باغ فتح آباد

این عمارت که در فاصله ۲۵ کیلومتری از مرکز شهر فتح آباد واقع شده است، مربوط به دوران حکومت شاهان قاجار در ایران است؛ این باغ زیبا دارای ۱۳ هکتار مساحت است که ۱۵۰۰ متر آن به بنای ساختمان عمارت اختصاص یافته است.

عمارت باغ فتح آباد یک بنای دو طبقه بوده که در اطراف آن طاق‌ نماهایی قرار گرفته، در ساخت این عمارت زیبا از خشت خام استفاده شده است.
عمارت باغ فتح آباد

یکی از جاذبه‌ های زیبای این عمارت حوض جلوی آن است که تصویر عمارت را در آب حوض انعکاس داده می شود و زیبایی آن را دو چندان می‌ کند، به خصوص در شب هنگامی که به واسطه نور پردازی بر روی نمای خارجی آن زیبایی فوق‌ العاده‌ ای را رقم زده می زند.

  • باغ شازده ماهان

جاذبه ی دیدنی بعدی کرمان در شهر ماهان که به باغ شهر کرمان معروف است قرار دارد.

باغ شازده ماهان که نگینی درخشان در میان منطقه کویری ماهان و کرمان است و یکی از مهم ترین جاذبه‌ های دیدنی کرمان محسوب می شود؛ این باغ که بر اساس الگوی باغ‌ های ایرانی طراحی شده است دارای فضای دلنشین و بسیار سرسبز است که فواره‌ های آب و حوض‌ هایی که در باغ وجود دارند زیبایی منحصر به فردی به این باغ بخشیده‌اند، در داخل باغ شازده ماهان عمارتی وجود دارد که قدمت آن به دوران حکومت قاجار باز می‌ گردد و با معماری کاملا ایرانی خود جذابیت بی‌ نظیری را برای گردشگران خلق کرده است.

این باغ در حدود ۵.۵ هکتار وسعت دارد که در ۳۰ کیلومتری شهر کرمان در شهر ماهان واقع شده است. نورپردازی‌های زیبایی که در این باغ بر روی درختان، عمارت، فواره‌ها و حوض‌های آب انجام شده است زیبایی بصری فوق‌العاده‌ای به این باغ زیبا بخشیده است که می‌تواند یکی از بهترین مکان‌ها برای گردش شبانه در کرمان باشد.

  • موزه مردم‌شناسی زرتشتیان

در جهان تنها یک موزه برای اقلیت‌ های زرتشتی وجود دارد که در کرمان واقع شده است.

این موزه که از جاذبه‌ های دیدنی کرمان است قبل از تبدیل به موزه، آتشکده زرتشتیان بوده، مساحت این موزه در حدود ۸۰۰۰ متر مربع است که اشیاء تاریخی و کهن بسیاری در آن به نمایش گذاشته شده است به طوری که قدمت برخی از این اشیا به حدود ۲۰۰۰ سال می‌ رسد و به همین دلیل یکی از مکان‌ های خوب برای گردش شبانه در کرمان خواهد بود.

  • جاذبه‌ های دیدنی کرمان | موزه حمام کرمان

این موزه که به حمام گنجعلی خان معروف است جذاب‌ ترین و زیباترین آثار تاریخی در کرمان است که به هنگام شب زیبایی منحصر به فرد و خاص خود را دارد.

این موزه که در مرکز شهر کرمان در منطقه بازار سنتی واقع شده است مربوط به دوران صفویه است که به دستور حاکم وقت کرمان که گنجعلی خان نام داشته، ساخته شده است. نکته مهم در مورد این بنا این است که معماری آن کاملا ایرانی بوده و با هیچ سبک دیگری تلفیق نشده است.

 

موزه حمام کرمان

از جاذبه‌ های دیدنی این حمام تاریخی می‌ توان به گچ‌ کاری‌ های کم‌ نظیر، نورگیر ‌های طبیعی حمام‌ و نقاشی ‌های عصر صفویه اشاره کرد که زیبایی این بنای تاریخی را دوچندان کرده است.

  • گنبد جبلیه کرمان

یکی دیگر از جاذبه‌ های دیدنی کرمان که میعادگاه خوبی برای گردش در شب است، گنبدی زیبا به نام گنبد جبلیه است.

این گنبد که دوران حکومت سلجوقیان ساخته شده است معماری به سبک پلان چند ضلعی همراه با سقف گنبدی دارد که بسیار زیبا و منحصر به فرد است. برای ساخت گنبد این بنا از سنگ استفاده شده است که کتیبه ‌های باستانی متعددی را در خود جای داده است. نورپردازی زیبای آن در هنگام شب جلوه‌ ای بی ‌نظیر و زیبا به آن بخشیده است که توجه ببیندگان و گردشگران را می دزدد.

  • جاذبه‌ های دیدنی کرمان | میدان گنجعلی خان

بافت قدیمی شهر کرمان میزبان یکی از جاذبه‌ های دیدنی کرمان هستند که مجموعه‌ ای از آثار تاریخی را در خود جای داده است.

این بنای تاریخی میدان گنجعلی خان نام دارد که سه ضلع آن به بازار اختصاص یافته و ضلع چهارم مختص سرای گنجعلی خام است.

از جذابیت ‌های این میدان تاریخی می توان به کاشی‌ کاری، فضای سبز و حوض آب زیبای آن اشاره کرد، این میدان تاریخی که مکان مناسبی برای پیاده‌ روی لذت بخش شبانه در هوای مطبوع شهر کرمان است، بنایی است که تمامی شاخصه های معماری یک میدان استاندارد را دارد.

  • بازارگردی شبانه در کرمان

یکی دیگر از کارهایی که شبانه در کرمان در پیش روی گردشگران و مسافران قرار دارد گشت و گذار در بازارها و مراکز خرید است.

افراد با حضور در این مراکز ضمن خرید لوازم مورد نیاز خود می ‌توانند از امکانات تفریحی و رفاهی موجود بهره‌ مند شوند.

بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن گزینه‌ های در دسترس برای گردشگران و مسافران می ‌باشد که بر حسب سلیقه و نیاز می ‌توانند یکی از آن‌ ها را برای گشت و گذار انتخاب کنند.

  • جاذبه‌ های دیدنی کرمان | بازار سنتی کرمان

یکی از جاذبه‌ های دیدنی کرمان مانند اکثر شهرهای قدیمی در ایران بازار سنتی بوده، بازار سنتی کرمان که دارای سبک معماری ایرانی بوده و با آجر ساخته شده است طولانی‌ ترین بازار شهر می‌ باشد.

 

بازار سنتی کرمان

این بازار که حدود ۲۰۰۰ متر مساحت دارد بسیار شبیه به بازارهای ساخته شده در عصر قاجار می‌باشد. بازار سنتی کرمان از میدان ارگ شروع شده و تا خیابان میرزای کرمانی امتداد یافته است که این امکان را فراهم کرده که مسافران و گردشگران بتوانند در هر ساعتی از معماری و فضای این بازار دیدن کنند.

اما اگر قصد خرید از بازار را داشته باشید به ناچار تا قبل از اذان مغرب باید به بازار رفته و خرید کنید زیرا نزدیک به اذان مغازه دارن برای نماز مغازه های خود را بسته و به مسجد محل می روند.

جاذبه‌ های دیدنی کرمان | مراکز خرید کرمان

تعدادی مراکز خرید مدرن در کرمان وجود دارند که برای گردش شبانه مکان مناسبی هستند که در کنار فراهم کردن فضای خرید، امکانات تفریحی و رفاهی خوبی را برای مسافران و گردشگران فراهم می‌ کند برخی از این مراکز تجاری و خرید به این شرح می‌ باشد:

  • مرکز خرید فایتون:

این مجموعه به فایتون سنتر معروف است به عنوان بزرگ ترین مرکز خرید در جنوب شرق ایران شناخته می‌ شود، این مرکز خرید شامل واحد های تجاری برای خرید انواع وسایل می‌باشد.

  • بازار بزرگ ستاره:

به جرأت می‌توان گفت که مدرن‌ ترین مرکز تجاری و بازار در کرمان بازار ستاره بوده که از محبوبیت زیادی بین مسافران و گردشگران برخوردار است و یکی از بهترین گزینه‌ های برای بازارگردی شبانه در شهر کرمان است.

متنوع‌ ترین اجناس از جمله لباس، کیف و کفش گرفته تا مواد غذایی و لوازم دیجیتال و همچنین لوازم کودک در این بازار مدرن و بزرگ به مشتریان عرضه می‌شود. در کنار واحدهای تجاری در این بازار، امکانات رفاهی و تفریحی خوبی در این بازار فراهم شده است که این امکان را فراهم می‌کند تا مسافران اوقات خوبی را در این مرکز بگذرانند.

  • مرکز خرید اطلس:

اگر به دنبال خرید پوشاک و تجهیزات آرایشی، ورزشی و هنری هستید مرکز خرید اطلس بهترین انتخاب خواهد بود.

این مرکز خرید به مرکز خرید گران در کرمان مشهور است چون قیمت کالاهایی که در آن عرضه می‌شود نسبت به سایر مراکز بالاتر است. نمای و معماری خاص و زیبای این مرکز خرید و همچنین امکانات تفریحی و رفاهی موجود در آن از عوامل جذابیت این مرکز برای مردم و مسافران است.

 

مجتمع تجاری اطلس

  • مجتمع تجاری شفا:

علاقه‌مندان به صنایع چرمی برای خرید مصنوعات و لوازم چرمی می ‌توانند به این مجتمع تجاری مراجعه کرده و خرید خود را انجام بدهند. با توجه به امکانات رفاهی و تفریحی که در این مرکز فراهم شده است، یکی از مکان‌های مناسب برای شب‌ گردی در کرمان است.

جاذبه‌ های دیدنی کرمان | رستوران‌ها در کرمان

یکی از بهترین مکان‌ های که برای گردش شبانه در هرجایی مناسب است رفتن به رستوران و صرف شام در کنار خانواده یا دوستان است. در شهر کرمان نیز رستوران‌ های خوبی وجود دارد که به عنوان یکی از جاذبه‌ های دیدنی کرمان برای گردش شبانه و گذران اوقات در کنار خانواده و دوستان ایده‌آل است که برخی از بهترین رستوران‌ های این شهر عبارتند از:

  • رستوران سنتی مکث:

اگر به خوردن غذاهای سنتی کرمان علاقه دارید و می‌ خواهید که یک شب رویایی را در کنار خانواده و دوستان خود تجربه کنید بهترین انتخاب برای شما رستوران سنتی مکث است که غذاهای سنتی کرمان را با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه می‌کند.

  • رستوران پالیز:

یکی از ویژگی‌ های شاخص این رستوران که مورد استقبال مسافران و گردشگران در شهر کرمان است فضای زیبا، جذاب و هیجان‌ انگیز آن است.

از امکانات این رستوران می‌ توان به تالار پذیرایی، سالن تشریفات و سفره‌خانه سنتی برای علاقه‌ مندان به فضاهای سنتی و سرای عارف و کافی‌شاپ برای علاقمندان به فضاهای مدرن اشاره کرد که انواع غذاهای ایرانی، سنتی و فست فود را به مشتریان ارائه می‌ کند.

  • رستوران وکیل:

این رستوران زیبا و دیدنی که از جاذبه‌ های دیدنی کرمان به شمار می‌ رود در بازار سنتی کرمان واقع شده که فضای سنتی و ایرانی بسیار زیبایی دارد که به همین خاطر نه تنها در بین گردشگران ایرانی بلکه در بین گردشگران خارجی نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است.

رستوران وکیل

  • رستوران سالسا:

اگر از علاقمندان به غذاهای فرنگی و بین‌المللی هستید این رستوران بهترین انتخاب برای شما خواهد بود زیرا انواع غذاهای ایتالیایی، یونانی، هندی در این رستوران برای مشتریان سرو می‌ شود.

همچنین افرادی که گیاه‌ خوار هستند می‌ توانند در این رستوران غذاهای مورد علاقه خود را پیدا کنند؛ یکی از ویژگی‌ های این رستوران اجرای موسیقی زنده است که شب خاطره‌ انگیز و به یاد ماندنی را برای شما در کنار دوستان و خانواده رقم خواهد زد.

  • رستوران اسپاخو:

این رستوران به صورت شبانه‌ روزی به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می کند، این رستوران که نمای بیرونی زیبا و دکوراسیون داخلی چشم‌ نوازی دارد انواع غذاهای ایرانی را به صورت ۲۴ ساعته به مشتریان ارائه می‌کند که می‌ تواند یک شب رویایی را برای شما در کنار خانواده و دوستان رقم بزند.

 پارک‌ ها و بوستان ها

یکی دیگر از مکان‌ های مناسب برای گردش شبانه در کرمان و فرار از گرمای هوا در روز، رفتن به پارک ها و بوستان‌ های این شهر و لذت بردن از هوای مطبوع و فضای زیبای این پارک‌ها و بوستان‌ها می‌باشد.

برخی از بوستان‌ های کرمان عبارت اند از:

  • جاذبه‌ های دیدنی کرمان | بوستان انقلاب:

در نزدیکی قلعه دختر واقع شده است، مجهز به دریاچه مصنوعی و یک رستوران بزرگ در کنار آن برای صرف غذا است، موزه دیرینه شناسی کرمان نیز در این بوستان قرار دارد.

طبیعت زیبای این بوستان در شب هنگام نورپردازی زیبایی آن دوچندان می شود و فضایی آرام برای سپری کردن اوقات در کنار عزیزان است.

  • بوستان جنگلی شهید باهنر:

این بوستان دارای طبیعت زیبایی است که از درختان نارون، کاج، سرو و زیتون پوشیده شده است، این بوستان مجهز به امکانات رفاهی و تفریحی متعددی است که می‌ توان به آلاچیق، مهمان‌ سرا، رستوران، کافی‌شاپ، تجهیزات ورزشی، زمین فوتبال، والیبال و تنیس اشاره کرد.

  • جاذبه‌ های دیدنی کرمان | بام کرمان:

این منطقه در کنار جنگل پردیسان قائم و بر روی ارتفاعات اطراف شهر کرمان واقع شده است. به دلیل اشرافی که بر شهر کرمان دارد به نام بام کرمان شناخته می‌ شود. نمای شهر کرمان در شب از این منطقه چشم ‌انداز جذابی است که شبی خاطره ‌انگیز برای گردشگران رقم خواهد زد.

 

 

کرمان،رستوران،جاذبه گردشگری،جنگل پردیسان،بازارگردی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:الی گشت

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: