کد خبر: ٢٣٥٣٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/18-١٠:٠٩

یکی از زیباترین ییلاق های ایران که بر فراز ابرها واقع شده است روستای فیلبند (Filband) در استان مازندران است. این روستا فوق العاده تماشایی و بی نظیر است و منظره ای که از ابرها به شما می دهد، حس نشاط و انرژی زیادی را به شما تزریق می کند و حال و هوایتان را دگرگون می کند. دراین مطلب می خواهیم تا همه چیز را درباره ی ییلاق زیبای فیلبند و رزرو هتل در این ییلاق زیبا با شما صحبت کنیم. از خصوصیات طبیعی گرفته تا بهترین زمان سفر به آن و راه های دسترسی به آن را برایتان توضیح دهیم.روستای فیلبند یکی از معروف ترین ییلاق های ایران است که مردم از هر گوشه و کناری برای دیدن آن می روند. اگر شما هم قصد سفر به این منطقه ی خوش منظره و بسیار زیبا را دارید.

 

به گزارش آبادان خبر، یکی از قشنگ ترین دیدنی هایی که خیلی وقت نیست از آن حرف به میان آمده است، روستای شگفت انگیز فیلبند است که از توابع دهستان خوشرود شهرستان بابل محسوب می گردد. حتی محلی های این منطقه نیز در ماه های گرم سال به ییلاق فیلبند می روند و از هوای خنک این منطقه استفاده می کنند. اما برعکس در زمستان به دلیل سرما و بارش برف شدید از سکنه خالی می شود و تنها تعداد کمی از اهالی در این ییلاق باقی می مانند. یکی از جذابیت های روستای فیلبند دریای ابری ست که اکثر مواقع آن را در بر می گیرد و چشم انداز فوق العاده ای را تشکیل می دهد. می توان گفت یکی از انگیزه های حضور طبیعت گردان و گردشگران به این روستای زیبا همین مسئله و دیدن منظره خارق العاده گذر ابرها از زیر پای شان است. از این ها گذشته، در اطراف فیلبند روستایی قرار گرفته که سنگ چال نام دارد. جاذبه ی مسیری که در هنگام بروز مه در بین این روستا و فیلبند مازندران به وجود می آید، صحنه ای بسیار شگفت انگیز به وجود می آورد.

ابرهای روستای فیلبند
روستای فیلبند در بهار و تابستان تا سه و چهار برابر ظرفیت خود پذیرای میهمان می شود و به همین علت یافتن جایی به منظور اقامت در این دو فصل کار آسانی نیست و علاوه بر این، روستای فیلبند دارای هتل و یا مهمانخانه نیست و این کار را سخت تر می کند. اما با این حال با اجاره خانه های محلی و ویلاهای محلی ها می توانید شب را در روستا سپری کنید. هر چند که می توان حدس زد قیمت کرایه این خانه ها از ارزش واقعی آنها به دلیل موقعیت خاصش بسیار بیشتر است. در صورتی هم که کمپبنگ نیز در فصل های گرم سال در اطراف روستا امکان پذیر است. اما در هر صورت و در هر فصل هوای شب روستای فیلبند بسیار سرد است.

روستای فیلبند به خدماتی مانند آب لوله کشی مجهز است و خانه ها و ویلاهایی نسبتا دارای امکانات را در خود دارد. در بخش غرب روستا هم تکیه ای به نام تکیه غرب در روستا وجود دارد که برای موارد مختلفی از جمله اجاره اتاق و استفاده از سرویس بهداشتی و ... می توانید بهره مند شوید. اما در برخی از اوقات به ویژه در تابستان به دلیل ازدیاد حضور گردشگران ممکن است با کم آبی و در ساعاتی نیز با قطع آب روبرو شوید. از همه ی این ها گذشته پیشنهاد می کنیم که در مطلب غذاهای محلی مازندران، با خوشمزه ترین خوراک های این استان آشنا شوید و در سفرتان به فیلبند از آن ها میل نمایید.

راه های دسترسی به فیلبند
اگر می خواهید به این روستا سفر کنید، باید درباره ی آدرس روستای فیلبند بیشتر بدانید. یکی از ساده ترین راه ها برای سفر به این روستا سفر با قطار است چرا که شما می توانید قسمت زیادی از مسیر خود را در قطار بگذرانید. در مرحله ی اول، مقصد شما جاده هراز است و بعد از حدودا ۱۴۰ کیلومتر که از تهران دور شدید از فرعی روستای فیلبند مسیر تان را به سمت روستای فیلبند تغییر دهید. روستای فیلبند در حدود ۸۶ کیلومتر با بابل و ۵۶ کیلومتر هم با آمل فاصله دارد. کیفیت این جاده فرعی چندان مناسب نیست اما کوتاه است و حدود ۳۰ کیلومتر از جاده هراز تا این ییلاق بیشتر فاصله نیست. اما در راه رسیدن به فیلبند با مناظر و چشم انداز هایی بسیار دیدنی و شگفت انگیز روبرو خواهید شد، تا جایی که ممکن است شما را مبهوت خود کند و از مسیر منحرف شوید، برای اینکه این مشکل برایتان رخ ندهد تا حد امکان از محلی ها مسیر صحیح را سوال کنید تا مسیر درست را از دست ندهید. درخت های تنها در میان دشت سرسبز و چشمه های کوچک و بزرگ در این مسیر از زیباترین مناظر پیش روی شماست که نام یکی از معروفترین این چشمه ها، لار است. نام دیگر این روستا بام شرقی مازندران است و آن هم به این دلیل است که با ۲۳۰۰ متر ارتفاع، مرتفع ترین روستای بخش شرقی مازندران است. دوست دارید تا با دیگر مناطق ابری و مه آلود ایران آشنا شوید؟ در مطلب اقیانوس های ابری ایران با آن ها آشنا شوید.

مسیر فیلبند
بهترین زمان برای سفر به فیلبند مازندران
در روز هایی که هوای شهر بسیار گرم است، روستای فیلبند اما این گونه نیست به طوری که معمولا با نسیمی خنک همراه است و احساس بسیار خوشایدنی را به شما هدیه خواهد داد تا جایی که دوست دارید کدت زمان بسیار بیشتری را در این روستای زیبا سپری کنید. آب و هوای روستای فیلبند در فصول مختلف به شرح زیر است.

فیلبند در بهار: با وجود ویژگی های جذاب روستای فیلبند آب و هوای این ییلاق در فصل بهار آن را بسیار دوست داشتنی کرده است. چرا که در این فصل ، فیلبند دارای بارش باران و برف، تگرگ و تابش آفتاب، رنگین کمان و وزش باد است به گونه ای که از طبیعت بکر این منطقه در استان مازندران در شگفت می مانید.
فیلبند در تابستان: اما در تابستان، روستای فیلبند دارای هوای بسیار خوش و در برخی مواقع حتی سرد است. منظره ابرها و هوای تازه روستا، شما را از فکر گرمای هوای شهرتان در فصل تابستان خارج می کند.

ییلاق زیبای فیلبند
فیلبند در پاییز: اما هوا در فصل بهار روستای فیلبند سرد است و تحمل این سرما برای مردم عادی و گردشگران کمی مشکل به نظر می رسد. روستا در این فصل آرام آرام خالی از سکنه می شود.
فیلبند در زمستان: زمستان های فیلبند هوا بسیار سرد و استخوان سوز است. به همین دلیل معمولا در فصل زمستان کسی مراجعه نمی کند و به ندرت می توان کسی را برای این منظور پیدا کرد.
روستای فیلبند
در این مطلب همه چیز را برای شما درباره ی روستای فیلبند از جمله راه های دسترسی به آن و بهترین زمان سفر به فیلبند را برایتان مورد بررسی قرار دادیم. ضمن این که ایران ما مناطق زیبا کم ندارد، سفر به این ییلاق می تواند بسیار روح انگیز و خاطره ساز برایتان باشد.

 

 

مازندران،ییلاق،روستای فیلبند،چشمه لار،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:الی گشت

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: