رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، گفت : حمایت از شرکت های دانش بنیان منطقه با تشکیل ناحیه علمی و فن آوری اروند محقق خواهد شد.

 

آبادان نیوز _ محمد رضا اسکندری بعد از ظهر روز (هشتم تیرماه ) در نشست هم اندیشی با تشکل های دانشجویی که بصورت مستمر و هر 45 روز یکبار در این سازمان برگزار می شود؛ افزود: منطقه آزاد اروند از زمان شکل گیریش تا کنون در حوزه علمی اقدامات قابل توجه ای را رقم نزده است.

این مقام مسئول تصریح کرد : درتلاش هستیم تا ناحیه علمی و فن آوری را در منطقه ایجاد کنیم که لازمه این امر تشکیل پردیس های علم و فناوری است؛ دانشگاه های منطقه عموما مراکز رشدی دارند که فعال نشده است تا بتواند دانشجویان و نخبگان علمی منطقه را زیر پوشش ببرند در همین راستا با پیگیری هایی انجام شده با دانشگاه تربیت مدرس وارد مذاکره شدیم.

اسکندری با اشاره به ایجاد این ناحیه علمی در اروند، بعد از تهران و اصفهان ادامه داد: با توجه به استقرار پردیس بین المللی تربیت مدرس درمنطقه و پذیرش دانشجو از مهرماه سال جاری در جلسه هیات امنای این دانشگاه مصوب و پس از مکاتبات با تربیت مدرس تصمیم بر آن شد تا از گروه ها و شرکت های دانش بنیان حمایت شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، خاطر نشان کرد: مقرر شده است؛ محلی جهت ایجاد پارک علمی فناورانه در نظر گرفته شود تا گروه ها و شرکت های دانش بنیان را تحت پوشش برده و علم و دانش به دست آمده را در تولید به کارگیریم و بتوانیم ظرفیت های موجود در منطقه را به مرحله اجرا درآوریم.

وی با اشاره به فراهم شدن شرایط مناسب در این خصوص، افزود: یکی از عمده مشکلات شرکت های دانش بنیان تامین منابع مالی است که می بایست برای پرداخت تسهیلات مالی صندوق حمایتی را ایجاد کنیم.

محمد رضا اسکندری تصریح کرد: مصوب شده است تا در مناطق آزاد دو صندوق برای مناطق آزاد شمال غرب و جنوب کشورایجاد شود که طی مکاتبات و پیشنهادات انجام شده؛ درخواست دادیم که محوریت صندوق جنوب کشور در منطقه آزاد اروند باشد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه با محقق شدن این مهم صندوق سهام دار اصلی منطقه آزاد اروند می شود؛ گفت : آورده این صندوق با همکاری دیگر سهامداران در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار خواهد گرفت ؛ که زمانبندی برای رسیدن به این موضوع در یک بازه زمانی 4 ماهه خواهد بود.

منبع:روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند

 

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: