کد خبر: ٢٥٧٤٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/04/06-١٦:٢٧

محققان موسسه ETH Zurich یک جلیقه هوشمند ابداع کرده اند که به عنوان یک لایه ماهیچه اضافی برای افرادی عمل می کند که به آن نیاز دارند.

 

آبادان نیوز _ماری گورگاراکیس یکی از دانشجویان سابق آزمایشگاه سیستم های موتور حسگری انستیتو ETH Zurichمی گوید: هرچند بیمارستان ها دستگاه های تراپی خوبی دارند، اما بیشتر اوقات آنها پر هزینه هستند.

گجت پوشیدنی جدید Myoshirt نام دارد و در توضیح آن آمده است: این گجت نوعی جلیقه با بازوبندهایی است که روی قسمت بالای بازو بسته می شوند و دارای یک جعبه کوچک با فناوری خاصی است. این جلیقه مجهز به یک الگوریتم هوشمند است که از طریق حسگرهای تعبیه شده در پارچه کار می کند و با ردیابی حرکات عمدی کاربر میزان نیروی مورد نیاز را تشخیص می دهد.

در مرحله بعد یک موتور، کابلی در پارچه را کوتاه می کند که به طور موازی با ماهیچه های کاربر قرار دارد و در حقیقت نوعی تاندون مصنوعی است. به این ترتیب از انجام حرکت مورد نظر توسط کاربر پشتیبانی می شود.

گجت پوشیدنی مذکور همیشه با حرکات کاربر همخوانی دارد و می تواند با توجه به ترجیحات فردی وی شخصی سازی شود.

محققان پژوهشی روی ۱۲ نفر انجام دادند که ۱۰ نفر آنها هیچ گونه معلولیت فیزیکی نداشتند. یکی از افراد دچار دیستروفی عضلات و فرد دیگ دچار جراحت نخاعی بود. آنها متوجه شدند تمام شرکت کنندگان توانستند با کمک جلیقه بازو یا اشیایی برای مدت طولانی بلند کنند.

داده های این پژوهش نشان داد قدرت تحمل افراد سالم یک سوم و در فرد مبتلا به دیستروفی عضلات حدود ۶۰ درصد افزایش می یابد. در این میان فرد با جراحت نخاعی توانست تمرین های ارائه شده در آزمایش را ۳ برابر بیشتر انجام دهد.

اکنون محققان تصمیم دارند جلیقه مذکور را حالت استفاده روزمره آزمایش کنند.
منبع:مهر

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: