کد خبر: ٢٥٥٧٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/03/27-١٣:٤٨

طبق به روز رسانی دستورالعملی در اتحادیه اروپا، متا، گوگل، توئیتر و مایکروسافت توافق کرده اند موضع سختگیرانه تری نسبت به اخبار جعلی اتخاذ کنند.

 

آبادان نیوز _ به گفته کمیسیون اتحادیه اروپا بیش از ۳۰ شرکت از جمله سازمان‌های تبلیغاتی دستورالعمل به روز رسانی شده مربوط به اخبار جعلی را امضا کرده‌اند.

به گفته یک مقام ارشد اتحادیه اروپا امضا کنندگان توافق کرده‌اند اقدامات بیشتری برای مقابله با دیپ فیک، حساب‌های کاربری جعلی و تبلیغات سیاسی انجام دهند.

عدم پیروی از این دستورالعمل جریمه ای تا ۶ درصد درآمد جهانی شرکت را در پی خواهد داشت. همچنین ممکن است شرکت‌های متخلف از فعالیت در اتحادیه اروپا منع شوند.

این شرکت‌ها که تیک تاک و پلتفرم بازی رایانه‌ای توییچ (متعلق به آمازون) را نیز شامل می‌شوند، ۶ ماه فرصت دارند تا به تعهد خود عمل کنند. همچنین آنها باید گزارشی از میزان پیشرفت خود در ۲۰۲۳ میلادی ارائه کنند.

ورا یوروا معاون رییس کمیسیون اتحادیه اروپا در این باره می‌گوید: دستورالعمل جدید نشان می‌دهد اروپا به خوبی از گذشته درس گرفته و ما دیگر ساده انگارانه با چنین موضوعاتی برخورد نمی‌کنیم.

به گفته او حمله روسیه به اوکراین، پاندمی کووید ۱۹ و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اقدامات این منطقه برای مقابله با اخبار جعلی را سرعت بخشیده است.

منبع:مهر

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: