کد خبر: ٢٥٤٥٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/03/17-١٧:٤٤

ستاد توسعه زیست فناوری و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در زمینه حمایت از فعالیتهای زیست فناوری این مرکز بر اساس تقسیم کار ملی حوزه زیست فناوری، توافقنامه منعقد کردند.

 

آبادان نیوز _ دکتر رضا آذربایجانی، معاون علمی و فنی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در خصوص توافق نامه همکاری با ستاد توسعه زیست فناوری گفت: ۳ محور اصلی در این توافق نامه «تولید و تامین کلونها و رده های سلولی انسانی و جانوری راهبردی»، «تولید و تامین میکروارگانیسمهای فراسودمند مورد استفاده در صنایع و با قابلیتهای زیست فناورانه» و «تولید و تامین سویه های صنعتی استراتژیک با استفاده از فناوری های نوین ژنتیکی» به شمار می رود.

وی گفت: در قالب این توافق نامه از طرحها ، مقالات، رساله ها و فرصت های مطالعاتی و ... در راستای محورهای ذکر شده حمایت می شود.

آذربایجانی افزود: این حمایت بر اساس تعاملات گسترده و بلند مدت ستاد توسعه زیست فناوری با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی زیست فناوری برای پیشبرد و توسعه بیوتکنولوژی کشور در چارچوب چشم انداز سند توسعه زیست فناوری انجام می شود.

منبع:مهر

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: