کد خبر: ٢٧٦٣٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/08/09-٢٣:٥٩

سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از همکاری ایران و روسیه برای تشکیل مناطق آزاد مشترک خبر داد.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، نصر الله ابراهیمی، سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری _ صنعتی و ویژه اقتصادی درباره حضور دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در شانزدهمین نشست کمیسیون اقتصادی روسیه و ایران گفت: حضور این شورا به‌منظور ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مشترک بین دو کشور است.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

ابراهیمی درباره مشروح مذاکرات این شورا با طرف روس اظهار کرد: دو سند مادر برای اقدام ایجاد مناطق آزاد مشترک و صنعتی وجود دارد؛ یکی عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای ایجاد مناطق آزاد مشترک بین کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا شامل قرقیزستان، قزاقستان، ارمنستان، بلاروس، روسیه و ایران که بر این اساس دو کشور به توافق رسیدند هر دو کشور در بین مناطق آزاد، منطقه آزاد مشترک یا ناحیه سرمایه‌گذاری مشترک بین مناطق آزاد دو کشور ایجاد کنند تا بتوانند سطح تعاملات و همکاری‌های اقتصادی، تجاری و صنعتی را در هاب‌های انرژی، صنعت، گردشگری، ترانزیت و لجستیک، حمل‌ونقل و مؤسسات پولی، بانکی، مالی، بورس بین‌الملل و تماماً ارزی توسعه دهند.

او درباره دومین سند شانزدهمین نشست کمیسیون دائمی کشورهای عضو نیز تصریح کرد: این سند بین جمهوری اسلامی ایران و کشور فدراسیون روسیه منعقد می‌شود که در این زمینه نیز بر ایجاد مناطق آزاد مشترک تأکید شده است  و در سفر معاون اول رئیس‌جمهوری ایران و هیئت همراه به‌ویژه در حوزه دریای خزر به این موضوع پرداخته شد. در این اجلاس یادداشت تفاهمی را با آلکسی اولیوکایف، وزیر توسعه اقتصادی فدراسیون روسیه مبنی بر ایجاد منطقه آزاد مشترک امضا می‌کنیم.

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

 

شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از امروز (هشتم آبان‌ماه) تا روز سه‌شنبه (دهم آبان‌ماه) به میزبانی روسیه برگزار می‌شود. جواد اوجی، وزیر نفت ریاست هیئت ایرانی این کمیسیون مشترک و الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه هم رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه از سوی روسیه را برعهده دارد.

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: