ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوز : تعدادی از آوارگان اردوگاه «الهول» سوریه فاش کردند که عناصر داعش با آموزش جاسوسی به کودکان، اخبار و اطلاعات را از طریق آن‌ها دریافت می‌کنند و افرادی را که از دستوراتشان سرپیچی می‌کنند، سر می‌برند.

زنان داعش

خبرگزاری کُردی «هاوار»، در گزارشی میدانی گوشه‌ای از جنایات عناصر سازمان تروریستی داعش در اردوگاه «الهول» (شمال شرق سوریه) از زبان آوارگان این اردوگاه روایت کرد.

اردوگاه الهول اردوگاهی در استان الحسکه سوریه واقع در شمال شرق این کشور است که آوارگان و بستگان عناصر داعشی در آن نگهداری می‌شوند.

هاوار می‌نویسد: «مانند خفاش‌هایی که تنها در تاریکی نمایان می‌شوند، عناصر مزدور داعش به دور از دیدگان در اردوگاه الهول به این طرف و آن طرف می‌روند و ابزارهای وحشتناکی را برای کشتار توسعه می‌دهند. از ابتدای سال جاری، ۴۴ نفر با استفاده از تفنگ و کُلت‌های مجهز به صداخفه‌کن و اجسام تیز کشته و اعدام شده‌اند. پس از شکنجه قربانی، آثار جرم با انداختن اجساد در کانال‌های فاضلاب پاک می‌شود.»

این خبرگزاری کُردی اضافه می‌کند: «پیش از آغاز کارزار «انسانیت و امنیت» (کارزار شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه) که نیروهای امنیت داخلی آن را به راه انداختند، بسیاری از ساکنان اردوگاه قبول‌ نمی‌کنند درباره حقایق خطرناک زندگی صحبت کنند اما برخی سکوت خود را شکستند و آنچه را که پنهان می‌شد، فاش کردند.»

هاوار با اشاره به اینکه موفق شده با تعدادی از زن‌های نقابدار اردوگاه مصاحبه کند، گفت که این افراد به علت در خطر بودن جانشان هویتشان را فاش نکردند.

در اردوگاه چه می‌گذرد؟

هاوار می‌افزاید: «هنگام پیگیری فرایند پاکسازی در روز اول کارزار انسانیت و امنیت، وارد یکی از چادرها شدیم. سه زن در چادر بودند که ما از آن‌ها درباره ترورها در اردوگاه سؤال کردیم. یکی از آن‌ها گفت ما چیزی ندیدیم که در همین لحظه دیگری نتوانست خودش را کنترل کند و به لهجه محلی گفت: اون‌ها رو می‌بینیم و فقط می‌توانیم بگویم حسبنا الله و نعم الوکیل. چی می‌خواهیم بگوییم مگر.»

یکی دیگر از آوارگان درباره کشتارها به لهجه محلی می‌گوید: «آره والله، درسته این‌ها انسان نیستند.»

یکی از آوارگان درباره وضعیت امنیتی اردوگاه و جنایت عناصر داعش با صدایی آرام و لرزان می‌گوید: «دخترم را کشتند.». این خانم که کاملا استرس در چهره او مشهود بود، درباره داعشی‌ها گفت: «آن‌ها صورت‌هایشان را نشان نمی‌دهند، به همین خاطر شناسایی آن‌ها دشوار است. زنانی هم هستند که این قتل‌ها را انجام می‌دهند.»

هاوار در ادامه می‌نویسد: «با یکی دیگر از آوارگان دیدار کردیم. قبل از آنکه با او گفت‌وگو کنیم، از ما خواست که کودکان را از محل دور کنیم تا صحبت‌ها را منتقل نکنند زیرا برخی از آن‌ها آموزش دیده‌اند تا جاسوسی کنند و ریز و درشت مسائل را انتقال دهند.»

وی پس از دور کردن کودکان با خوشحالی گفت: «زمانی که این کارزار آغاز شد، خوشحال شدیم. هر کسی که اینجا با مدیریت اردوگاه تعامل داشته باشد، تهدید به قتل می‌شود. آن‌ها شب‌ها ظاهر می‌شوند و به اردوگاه می‌آیند تا جنایت کنند.»

این خانم در ادامه می‌افزاید: «ده روز پیش، یک گروه داعشی یکی از دخترها را سر برید و سرش را از تنش جدا کرد. آن‌ها سرش را یک جا و تنش را جایی دیگر انداختند و چون نقاب داشتند، امکان شناسایی آن‌ها وجود نداشت.»

او اضافه می‌کند که اگر کسی از آن‌ها اطاعت نکند و زیربار دستوراتشان نرود، پیامی با لکه خون با این محتوا برای او می‌فرستند: «در روزهای آینده حسابت را خواهیم رسید.»

این خانم می‌گوید: «در مرحله اول کارزار امنیتی، احساس آسایش کردیم و امور به خوبی جریان داشت. حتی کودکان ما بیرون می‌رفتند و بدون هیچ ترسی بازی می‌کردند؛ اما سپس قتل‌ها دوباره بیشتر شد. امیدوارم که گروه‌های داعشی در اردوگاه در این مرحله ریشه‌کن شوند و امنیت به اردوگاه بازگردد.»

یکی دیگر از آوارگان اردوگاه نیز به نوبه خود همین آرزو را می‌کند و می‌گوید که امیدوار است پس از آغاز عملیات پاکسازی نیروهای داخلی، آرامش و امنیت در اردوگاه الهول برقرار شود.

خبرگزاری هاوار پایان این گزارش می‌نویسد: «با یکی دیگر از آوارگان دیدار کردیم و او گفت: موارد قتلی هستند که ما نمی‌توانیم درباره آن‌ها صحبت کنیم. چرا این جنایت‌ها صورت می‌گیرد؟! هر کسی که دست از پا خطا کند، حسابش را می‌رسند. مردم اینجا می‌ترسند.»


مقامات آمریکایی در حال تحقیق یک زن اوکراینی هستند که با معرفی کردن خود به عنوان وارث خاندان ثروتمند روتشلید توانسته بود به استراحتگاه مارالاگو در فلوریدا که محل سکونت دونالد ترامپ است، راه یابد.

Inna Yashchyshyn

به نقل از گاردین این دومین تبعه خارجی است که مقامات امریکا درباره دسترس‌اش به مارالاگو، استراحتگاه دونالد ترامپ در فلوریدا تحقیق می‌کنند که اخیرا صحنه جستجوی ناگهانی ماموران اف‌بی‌آی برای یافتن اسناد محرمانه مفقودشده از کاخ سفید بود و نگرانی‌ها را درباره لغزش‌های امنیتی حین و پس از دوران ریاست‌جمهوری او افزایش می‌دهد.

بر اساس مقاله‌ای که «پروژه گزارش جنایات و فساد سازمان‌یافته» (OCCRP) منتشر کرده است یک زن اوکراینی که خودش را به عنوان عضوی از خاندان بانکدار روتشیلد معرفی می‌کرده، به علت از نفوذ کردن به میان اعضای خصوصی باشگاه مارالاگو با عنوان دروغین تحت تعقیب قرار دارد.

اینا یاشچیشین ۳۳ ساله ظاهرا به دروغ به اعضای باشگاه گفته بود که یکی از ارث‌برندگان خاندان روتشیلد است و با ترامپ، لیندسی گراهام، سناتور کارولینای جنوبی و دیگران در ضیافت‌های مارالاگو معاشرت کرده است.

OCCRP که با همکاری نشریه پیتسبورگ گازت، گزارش کردند که یاشچیشیان نشان داده است که به چه آسانی شخصی با هویت دروغین و سابقه نامعلوم می‌تواند از حلقه‌های امنیتی در باشگاه ترامپ بگذرد.

مقامات آمریکا در حال تحقیق درباره وارث قلابی نفوذ کرده به استراحتگاه ترامپ در فلوریدا هستند

ورودی استراحتگاه مارالاگو

اف‌بی‌آی در این ماه برای جستجوی مارالاگو به عنوان بخشی از تحقیقات جنایی درباره نگهداری بدون مجوز اسرار دولتی بوسیله ترامپ و همکارانش که علیرغم درخواست‌های مکرر این اسناد را باز نمی‌گرداندند، حکم قضایی گرفت.

روز شنبه، اعضای کنگره آدام شیف و کارولین مالونی به ترتیب روسای کمیته اطلاعاتی و نظارت مجلس نمایندگان گفتند که آوریل هینس، اداره‌کننده اطلاعات ملی آمریکا تایید کرده است که سازمان‌های اطلاعاتی زیر سرپرستی او به همراه وزارت دادگستری آمریکا به ارزیابی این موضوع خواهند پرداخت که آیا نگهداری نادرست اسناد محرمانه در مارالاگو باعث به خطر افتادن یا آسیب زدن به امنیت ملی شده است یا نه.

این جستجو یک ماه پس از آن انجام شد روسای اف‌بی‌آی و سازمان امنیت داخلی انگلیس (MI5) درباره چالش‌های سیستمیکی که اقتصادها و دولت‌های غربی در برابر فعالیت‌های خرابکاری مخفی چین با آن روبرو هستند، صریحا هشدار دادند.

یاشچیشین که دختر یک راننده کامیون در ایلینوی است، در هنگامی که مقامی به عنوان رئیس شرکت  United Hearts of Mercy، بنیانگذاری‌شده بوسیله والری تاراسنکو، ثروتمند روس‌تبار در کانادا در سال ۲۰۱۵ داشت، اظهار کرده بود که وارث خاندان روتشیلد است.

هم شعبه اف‌بی‌آی‌ در میامی فلوریدا و هم پلیس ایالت کبک کانادا تحقیقاتی را درباره این معاملات این زن آغاز کرده‌اند.

زن چینی که به مارالاگو نفوذ کرد

سه سال پیش نیز یک زن تبعه چین به یکی از ماموران «سرویس مخفی» (که مسئول حفاظت از رئیس‌جمهور و مقامات آمریکا هستند) در بیرون مارالاگو گفت که عضو این باشگاه است و می‌خواهد از استخر استفاده کند. یوجینگ ژانگ، پس از عبور از ایست بازرسی به یک مامور پذیرش گفت برای حضور در مراسمی که انجمن آمریکا و چین سازمان ملل برگزار می‌کند، به آنجا  آمده است.

اما چنین رویدادی در تقویم کاری وجود نداشت و ماموران بعدا کشف کردند که او دو گذرنامه چینی، ۸۰۰۰ دلار پول نقد، چهار تلفن همراه، یک لپ‌تاپ، یک هارد اکسترنال و یک فلش مموری دارای بدافزار دارد- اما هیج لباس شنایی به همراه ندارد.

این تبعه چین همچنین مدعی شده بود که انگلیسی‌اش خوب نیست، اما ماموران بعدا شهادت دادند که ژانگ به خوبی انگلیسی را صحبت می‌کند و می‌خواند. ژانگ با اتهام دروغگویی به ماموران فدرال و ورود غیرقانونی به منطقه تحت حفاظت به هشت ماه زندان محکوم و بعد به چین فرستاده شد.

اسناد سری در استراحتگاه ترامپ

جزئیات جدید از جستجوی اف‌بی‌آی در مارالاگو که استشهادنامه بسیار ویرایش و سانسورشده دلایل آن اخیر با موافقت وزارت دادگستری آمریکا منتشر شد، نشان می‌دهد که چگونه بازبینی اف‌بی‌آی از اسناد بازگردانده شده بوسیله ترامپ به سازمان بایگانی ملی آمریکا در ماه مه ۲۰۲۲ به این نتیجه رسیده بود که او اسناد سری دولتی را در استراحتگاه مارالاگو نگهداشته است.

وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید در میان اسناد بازگشته داده شده به بایگانی ملی ۱۸۴ سند مهر طبقه‌بندی محرمانه داشتند. برخی از آنها مهر SI به معنای اطلاعات ویژه، مهر HCS به معنای اطلاعات به دست آمده از منابع انسانی پنهانی (یا به عبارت دیگر جاسوسان) و مهر NOFORN به معنای غیر قبال‌دسترسی برای اتباع خارجی داشتند.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: