ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوز : معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل تاکید کرد که روسیه به تلاش‌ها برای احیای روند حل و فصل در خاورمیانه ادامه خواهد داد و خاطرنشان کرد که واشنگتن علاقه‌ای به این موضوع ندارد.

 دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز سه شنبه در جریان نشست شورای امنیت این سازمان گفت: ما دائماً خواستار آغاز مجدد مذاکرات مستقیم فلسطین و اسرائیل هستیم که نتیجه آن باید ایجاد یک کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی باشد و نگرانی اسرائیلی‌ها در مورد امنیت‌شان را در نظر بگیرد.

وی افزود: ما متقاعد شده‌ایم که باید تلاش‌های چندجانبه از جمله در کمیته چهارجانبه بین‌المللی صلح خاورمیانه را تشدید کنیم. لذا بر عزم خود برای تعامل با شرکای خود در این کمیته که هدف آن افزایش اثربخشی کار این ساختار مورد توافق شورای امنیت سازمان ملل است، تاکید می‌کنیم.

پولیانسکی با اشاره به اهمیت هماهنگی تلاش‌ها با شرکای خود در منطقه، افزود: این مبنای ابتکارعمل روسیه برای برگزاری نشستی گسترده از وزرای کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه با حضور بازیگران اصلی اتحادیه عرب است. 

وی افزود: اما متأسفانه به دلیل عدم علاقه آمریکا به از سرگیری کار کمیته چهارجانبه، این موضوع هنوز حل نشده است. روسیه به تلاش های خود برای هماهنگی تلاش‌های مشترک در راستای احیای روند صلح خاورمیانه به منظور یافتن راه حلی عادلانه برای مسئله فلسطین ادامه خواهد داد.

او گفت: تلاش برای تحمیل صلح اقتصادی به جای برآورده کردن آرمان‌ و خواسته‌های مردم فلسطین درباره ایجاد کشور مستقل، نتیجه‌ای نداشته و نخواهد داشت.

عراق

درخصوص عراق نیز معاون نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین اعلام کرد که مسکو از تبعات منفی اوضاع سیاسی عراق و تلاش برای کشاندن آن به یک رویارویی منطقه‌ای نگران است.

وی گفت: ما وضعیت عراق را به عنوان یک کشور دوست دنبال می‌کنیم و به خانواده‌های قربانیان حمله 20 ژوئیه در استان دهوک در شمال این کشور تسلیت می‌گوییم و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم.

پولیانسکی گفت: عراق نباید به عرصه‌ای برای تسویه حساب‌های بین المللی تبدیل شود. ما معتقدیم که جایگزینی برای تقویت امنیت منطقه و برقراری روابط حسن همجواری وجود ندارد و از قصد عراق برای توسعه روابط با همسایگان خود استقبال می‌کنیم.

در جریان حمله به یک تفرجگاه کوهستانی عراق در دهوک دستکم ۹ غیرنظامی از جمله چند کودک کشته شدند.

لیبی

نماینده روسیه در شورای امنیت همچنین با تمدید یکساله ماموریت هیات سازمان ملل در لیبیUNSMIL مخالفت و تاکید کرد که تمدید سه ماهه این ماموریت کافیست.

وی ایالات متحده را متهم کرد که منافع نفتی خود را بالاتر از منافع مردم لیبی قرار می دهد.

دیمیتری پولیانسکی درباره منافع تجاری بر سر راه حل سیاسی در لیبی گفت: ما نمی‌توانیم نگرانی شدید همکاران غربی‌مان به‌ویژه ایالات متحده را برای ازسرگیری سریع تولید نفت از بزرگترین میادین لیبی که با توجه به تنش‌ها در بازار جهانی نفت و نوسانات قیمت نفت، آنها خود را نشان می‌دهند، نادیده بگیریم.

وی افزود: «لازم است از اعتراضات لیبی برای اهداف سیاسی استفاده نشود» و خواستار حل اختلافات بین نیروهای سیاسی از طریق گفتگو و دستیابی به آشتی ملی فراگیر شد.

این مقام روس با اشاره به اینکه "وضعیت در لیبی به دلیل عدم ادغام و یکپارچگی نهادها پیچیده شده است و منجر به وخامت سطح زندگی مردم لیبی شده"، از همه خواست تا صلح را حفظ کنند و از هرگونه اقدامی که ناقض آن است خودداری کنند.

وی همچنین بر لزوم حمایت از غیرنظامیان و ایجاد فضای مناسب برای توافق طرف‌های سیاسی برای اتحاد از طریق یک فرآیند سیاسی جامع که همه طرف‌ها را در بر می‌گیرد، تاکید کرد و از تلاش‌های اتحادیه آفریقا و فرستاده ویژه آن در لیبی استقبال کرد.

این دیپلمات روس حمایت کشورش از ابتکارعمل اتحادیه آفریقا برای برگزاری کنفرانس آشتی لیبی را اعلام و خاطرنشان کرد که همه طرف های لیبیایی از خطرات بازگشت به درگیری های مسلحانه بر وحدت کشور کاملا آگاه هستند.

نگرانی‌ها مبنی بر بازگشت لیبی به جنگ داخلی افزایش یافته است، پارلمان شرق لیبی(طبرق) اوایل ماه مارس به دولت فتحی باشاغا رای اعتماد داد اما دولت وحدت ملی لیبی به ریاست عبدالحمید الدبیبه از واگذاری قدرت خودداری کرده و اعلام کرد قدرت را جز به دولتی که از طریق پارلمان منتخب مردم روی کار بیاید تحویل نمی‌دهد.


مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی از آمادگی ارتش این رژیم برای مقابله با حملات احتمالی حزب الله علیه میدان گازی کاریش خبر دادند

مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی خود را برای مقابله با حملات احتمالی حزب الله علیه میدان گازی کاریش آماده می‌کند.

پایگاه خبری عبری زبان "واللا" در این باره گزارش داد که مسئولان اسرائیلی در واکنش به تهدیدات شب گذشته سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، تاکید کردند که حزب الله ممکن است نه فقط میدان گازی کاریش، بلکه هر یک از میادین گازی رژیم صهیونیستی که در فاصله ۸۰ کیلومتری غرب حیفا واقع شده، را هدف قرار دهد.

این در حالی است که رسانه‌های عبری زبان امروز اذعان کردند که نیروهای زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی برای ورود به جنگ آمادگی ندارند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای زمینی ارتش به دلیل وجود مشکلات عدیده، آمادگی جنگ با حزب الله را ندارند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: