کد خبر: ٢٧٢٧٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/07/05-١٢:٤٤

وزیر آموزش و پرورش از صدور احکام رتبه بندی معلمانی که مدارک خود را در سامانه رتبه بندی بارگزاری کرده اند در مهرماه خبر داد.

 

آبادان نیوز : یوسف نوری ، وزیر آموزش و پرورش امروز(سه شنبه) در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه برکت آبادان گفت : بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته احکام رتبه بندی همکارانی که تاکنون بارگذاری مدارک خود در سامانه رتبه بندی تکمیل کرده باشند در مهرماه صادر خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز تغدیه رایگان دانش آموزان مناطق محروم از هفته آینده بیان کرد : ابلاغ اعتبار تغدیه رایگان دانش آموزی انجام گرفته است و هفته آتی روند توزیع آن به صورت ۲ روز در هفته آغاز می‌شود که اولویت با دانش آموزان مناطق محروم خواهد بود و برای این امر تاکنون یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است‌.

نوری افزود : با استخدام ۳۴ هزار و ۸۱۳ معلم، تبدیل وضعیت ایثارگران و قانون تامین تکلیف با جذب ۲۰ هزار نفر ، تعدادی از طریق اضافه تدریس و دبیران بازنشسته و بخش دیگری نیز با بکارگیری ۱۵ هزار دانشجوی سال چهارم تربیت معلم پایه ابتدایی ، بخشی از کمبود معلم جبران شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اولویت داشتن مسئله نیروی انسانی و تأمین نیروی‌های تحولی در آموزش و پرورش اظهار کرد : احیای تربیت معلم ۲ ساله برای تأمین نیروی انسانی مناطق مرزی، عشایری و روستایی، استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های جامع به صورت دو در سه و ۳ به اضافه یک و همچنین استفاده از تربیت شدگان دانشگاه‌های برتر در قالب اعطای بورس معلمی از جمله مهمترین برنامه‌های مجموعه تعلیم و تربیت کشور در راستای ارتقای شاخص نیروی انسانی است.

وی ادامه داد : یکی دیگر از برنامه‌ های آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی توجه به جذب نیرو بر اساس پنجره جمعیتی است و تأمین نیروی انسانی ماندگار ، توانمند ، تحولی و بر مدار سند تحول بنیادین است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت : در بحث دانش آموزان اتباع نیز در سال گذشته بالغ بر ۵۶۰ هزار دانش آموز تحت پوشش خدمات آموزشی تربیتی قرار داشتند که امسال نیز دانش آموزانی که دارای تاییدیه هستند بدون هیچ مشکلی در مدارس ثبت نام شدند و در حال دریافت خدمت هستند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: