مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، گفت‌:واکسیناسیون برای هیچ یک از گروه‌های سنی تا به حال اجباری نبوده است، اما این امکان وجود دارد که ارائه خدمات به افراد واکسینه نشده با محدودی هایی مواجه باشد.

 

به گزارش آبادان خبر؛ محمد محسن بیگی مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در مورد دانش آموزانی که خارج از کشور واکسن دریافت کرده اند گفت: تا به حال نه فقط برای دانش آموزان بلکه هیچ یک از گروه‌های سنی واکسینه شده در خارج از کشور از سوی وزارت بهداشت تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از واکسن‌های فیک نیز در این خصوص تزریق شده است، از این رو واکسن‌های تزریقی خود وزارت بهداشت که کد تایید دارند تا به حال به عنوان واکسن‌های مورد استفاده مورد تایید گرفته شده است.

وی در پاسخ به این سوال که احتمال دارد گروه سنی دانش آموزانی که در خارج از کشور واکسینه شده اند به صورت مجدد با واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت واکسینه شوند، گفت: تا کنون در مورد واکسیناسیون مجدد افرادی که خارج از کشور واکسینه شده اند بحثی طرح نشده است و این موضوع تا به حال مورد بحث قرار نگرفته است.

محسن بیگی در پاسخ به این سوال که آیا واکسیناسیون دانش آموزان اجباری است یا خیر گفت: واکسیناسیون برای هیچ یک از گروه‌های سنی تا به حال اجباری نبوده است، اما این امکان وجود دارد که ارائه خدمات به افراد واکسینه نشده با محدودی هایی مواجه باشد.

وی گفت: این احتمال نیز وجود دارد که افراد غیر واکسینه مجبور باشند همواره برای دریافت برخی خدمات تست منفی کرونا ارائه دهند، اما تا پایان واکسیناسیون مرحله اول همه دانش آموزان و به طور کل واکسیناسیون عمومی در مصوبات ستاد کرونا این موضوعات مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که تا کنون چند درصد از دانش آموزان واجد شرایط واکسن دریافت کرده اند گفت: آمار اعلامی دانش آموزان واجد شرایط در مرحله اول از سوی آموزش و پرورش به وزارت بهداشت اعلام شد که درحدود یک میلیون دانش آموز بود. اما با توجه به اینکه بحث واکسیناسیون دانش آموزان در اختیار وزارت بهداشت است آمار دانش آموزان واکسینه شده نیز در اختیار آنان است.

وی در مورد نوع واکسن مورد استفاده در گروه سنی ۱۷ تا ۱۸ سال گفت: در حال حاضر بنا به اعلام وزارت بهداشت واکسن مورد استفاده در این گروه سنی واکسن سینوفارم است.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی واکسیناسییون دانش آموزان به اتمام خواهد رسید گفت: همه چیز به سرعت واکسیناسیون در کشور بستگی دارد، و واکسیناسیون شرط مطلق نیست شرط نسبی برای برگزاری آموزش حضوری است.

وی ادامه داد: در حال حاضر خیلی از مشاغل خدماتی و ارگان‌ها به طور کامل واکسینه نشده اند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند، در موضوع واکسیناسیون و آموزش حضوری نیز باید این نکته را مد نظر قرار دهیم که واکسیناسیون شرط نسبی است.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که چه تدابیری برای برگزاری آموزش حضوری در مدارس اندیشیده شده است گفت: ما دستورالعمل‌ها را به مدارس ابلاغ کردیم در حوزه اقناع افکار عمومی نیز کار رسانه‌ها است که با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و کمیته رسانه‌ای آن دیگر موارد انجام گیرد.
آبادان خبر،آبادان نیوز،واکسیناسیون،دانش آموزان
منبع : میزان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: