کد خبر: ٢٣٧٢٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/11/01-٠١:٥٩

داود مختاریانی

 

آبادان خبر - جامعه ورزش مرد بزرگی را از دست داد. یزدانی خرم به معنای واقعی پاکدست بود و منطق ذاتی‌اش از او مدیری لایق ساخته بود. مدیری که تحصیلات آکادمیک مدیریت نداشت ولی بینش و تجربه زیاد لقب معمار والیبال نوین ایران را برایش به ارمغان آورد.
چند ماه مستقیم با وی همکاری داشتم و بیشتر از اینکه از روش مدیریتش درس بگیرم، شیفته مرام و شخصیت والایش شدم. مدیری که در کارها هیچگاه منطق را با احساس و شعار عجین نمی‌کرد. هنر یزدانی خرم این بود که توانست والیبالی را به قلل جهانی برساند که جزو رشته‌های ورزشی تیمی بود و نیاز به کار گروهی داشت. قبل از یزدانی خرم، ما بر خلاف رشته‌های انفرادی، در هیچ رشته ورزشی گروهی نتوانسته بودیم تا جایی رشد کنیم که بتوانیم ادعای بزرگی در جهان را داشته باشیم.

خیلی از اهالی ورزش یزدانی خرم را به عنوان مدیری موفق می‌شناسند ولی کسانی که از نزدیک با وی آشنا بودند و همکاری داشتند، بیشتر از مدیر موفق، او را به عنوان مرد اخلاق می‌شناختند.

مرد مؤمنی بود که اعتقاداتش را برای کسب آبرو صرف می‌کرد و شهرت و پول هیچگاه نتوانست اخلاق را در او کمرنگ کند.

زمانی که رئیس فدراسیون کشتی بود، یکی از کشورهای همسایه تیم کشتی‌اش را به عنوان میهمان فرستاده بود ایران تا در کنار ورزشکاران ایرانی اردوی آمادگی داشته باشند.

از مسئول تدارکات پرسید، برای تغذیه میهمانان چه اقدامی کرده است؟ مسئول تدارکات گفت: «چون فدراسیون کشور میزبان هزینه زیادی برای این اردو در نظر نگرفته بود، ما هم در همان حد برایشان امکانات آماده کردیم.»

مرحوم یزدانی خرم عصبانی شد و گفت: «با فدراسیون آنها چه‌کار دارید؟ آنها میهمان ما هستند و باید بهترین امکانات را برایشان فراهم کنید. هر کدام از این ورزشکاران در بازگشت به شهر خود باید از ایران و ایرانی فقط خاطره خوش داشته باشند و به خانواده و هموطنان خود از خوبی ما تعریف کنند.»

یکی از دغدغه‌های همیشگی او تهیه بسته غذایی در ماه مبارک رمضان بود. بهترین مواد غذایی را تهیه می‌کرد و می‌گفت:« ماه رمضان ماه میهمانی خداست. در این جشن باید خانواده کارکنان هم سهیم باشند».

با اینکه در هزینه‌ها دقت می‌کرد ولی همیشه به کارکنان فدراسیون می‌گفت: «جایی که پای آبروی مردم و کشور مطرح است، صحبت از پول نکنید. من اعتبارم را خرج می‌کنم و قرض می‌گیرم، شما هم آبروداری کنید»

یک روز بعد از اتمام جلسه‌ای، چون اتومبیلش به دلیل خرابی در تعمیرگاه بود او را با اتومبیل خودم به منزلش رساندم. خانه‌ای داشت در نهایت سادگی. به شوخی گفتم: «حاج آقا فکر می‌کردم منزل یزدانی خرم یکجور دیگر باشد». خندید و گفت: «من بیشتر به فکر منزل آنطرف هستم. امیدوارم بتوانم آن دنیا منزل خوبی درست کنم».

مدیریت در ورزش چالش‌های زیادی برای خطا کردن در هر زمینه‌ای دارد ولی یزدانی خرم هیچگاه تسلیم بی اخلاقی نشد و راه درست را انتخاب کرد. جای خالی مردانی مثل او در مدیریت ورزش، به سختی پر می‌شود.

 

 

فدراسیون کشتی،یزدانی خرم،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:اطلاعات 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: