کد خبر: ٢٧٨١٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/08/26-١٤:٢٩

مدیر توسعه فرهنگی منطقه آزاد اروند از اجرای ویژه برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در این منطقه خبر داد.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حسین قانعیان، مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: در راستای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و هم زمان با هفته کتاب و کتابخوانی، ویژه برنامه های متنوعی در منطقه آزاد اروند اجرا می شود.

قانعیان با بیان اینکه ویژه برنامه های مختلفی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با هدف ایجاد و فراهم سازی فرصت و زمینه مطالعه در گروه‌های سنی مختلف در نظر گرفته شده، اظهار داشت: برنامه های این هفته را از امروز با برپایی«کاروان دانایی» که با مشارکت اداره کتابخانه های آبادان و خرمشهر در ۸ روستای این دو شهرستان با اجرای برنامه های شاد و مفرح اهداء کتاب، قصه گوی و... در حال برگزاری است، آغاز نمودیم.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

راه اندازی کتابخانه ویژه ناشنوایان

وی از دیگر اقدامات مهم و اثرگذار انجام شده در این هفته را راه اندازی کتابخانه ویژه ناشنوایان، عنوان کرد و افزود: بخش ویژه ناشنوایان کتابخانه «حداد عادل» با اعتبار پانصد میلیون ریال توسط معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، با هدف عدالت اجتماعی راه اندازی شد.

 

ساخت کتابخانه مینوشهر

مدیر توسعه فرهنگی منطقه آزاد اروند از ساخت کتابخانه مینو شهر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: طی یک تفاهمنامه با اداره کل کتابخانه های استان خوزستان، ساخت بنای این کتابخانه با سازمان منطقه آزاد اروند خواهد بود و تجهیز آن برعهده اداره کل کتابخانه های استان.

او ادامه داد: معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در فاز نخست و تا پایان سال جاری مبلغی معادل پانزده میلیارد ریال هزینه ساخت کتابخانه مینوشهر را خواهد داد و مابقی طرح از بودجه سال آینده این معاونت تأمین می شود.

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

 

قانعیان از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده جهت ارتقای فرهنگ کتابخوانی در منطقه را تجهیز و مرمت کتابخانه شطیط با اختصاص مبلغی معادل ۵ میلیارد ریال توسط این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری اولین جایزه کتاب سال اروند و لیگ کتاب نیز از جمله برنامه های پش بینی شده هفته مذکور است که در نوع خود یک اقدام شایسته و مهم تلقی می شود.

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: