کد خبر: ٢٧٧٢٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/08/18-١٦:٠٥

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز از برگزاری جشنواره ملی رویش طی روزهای ۲۳ تا ۲۵ آبان به میزبانی این دانشگاه خبر داد.

 

به گزارش برکه به نقل از ایسنا، مهدی مؤمن‌ زاده، مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز امروز (چهارشنبه 18 آبان ماه) در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره رویش گفت: این جشنواره هرسال با هدف کمک به شناسایی و شکوفایی استعدادهای ارزشمند فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشجویان مستعد برگزار می‌شود.

او با اشاره به اینکه روز بیست و سوم آبان، پذیرش دانشجویان، افتتاحیه‌ی جشنواره و نمایشگاهِ رویش برنامه‌ریزی شده است، گفت: روز دوم به برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌ها با حضور کارشناسان فرهنگی دانشگاه‌ها و دبیران کانون‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی دانشگاه‌های کشور اختصاص دارد و اختتامیه نیز روز سوم برگزار می‌شود.

مؤمن زاده با بیان اینکه این جشنواره ویژه‌ی دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی دانشگاه‌های سراسر کشور است، گفت: کانون‌های دانشجویی‌فرهنگی یکی از مجموعه‌های کارآمد است که نقش مهمی در حیات و سرزندگی محیط‌های دانشگاهی ایفا کرده و همواره به‌عنوان یکی از مصادیق بارز شکل‌گیری «دانشگاه اجتماعی» به شمار می‌رود.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: برگزاری جشنواره‌ ملی رویش با انگیزه‌ی معرفی دستاوردها و توانمندی‌های این مجموعه و نیز نوعی ارزیابی فعالیت‌های کانون‌های دانشجویی فرهنگی به‌صورت سالیانه، می‌تواند گام مؤثری در ارتقای کانون‌های دانشجویی فرهنگی به شمار آید. به همین منظور معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با درک ضرورت ایجاد چنین بستری، نسبت به برگزاری جشنواره‌های ملی رویش که دستاورد فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و اجتماعی است اهتمام ورزیده است.

او اظهار کرد: باتوجه به کم‌رنگ شدن بیماری کرونا و حضور پررنگ دانشجویان در محیط دانشگاه‌ها، برگزاری این رویداد در سطح دانشگاه شیراز و استان فارس و خروجی آن در سطح ملی می‌تواند موجب تقویت پیوند دانشجویان با دانشگاه و ایجاد شور و نشاط و شادابی در بین دانشجویان شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف برگزاری جشنواره‌ی ملی رویش اشاعه‌ی فرهنگ و هنر در سطح کشور است، گفت: محورهای متنوعی برای شرکت در جشنواره در نظر گرفته شده است و دستاوردهای فرهنگی می‌تواند به‌صورت فردی یا گروهی تولید و در جشنواره شرکت داده شود.

مومن‌زاده گفت: دبیرخانه‌ جشنواره‌ ملی رویش، دانشگاه‌ها را موظف کرده تا براساس دستورالعمل اعلام شده، موارد ارسالی را از نظر کمی و کیفی بررسی کنند. دانشگاه‌ها ملزمند مستندات و اطلاعات ارائه‌شده طی یک سال گذشته (در طی بازه‌ی زمانی خرداد۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱) که ازسوی شرکت‌کنندگان ارسال شده را بررسی کرده و موارد برتر را به جشنواره‌ی ملی ارجاع دهند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: