کد خبر: ٢٥٩٧٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/04/23-١٢:٢٩

نمایشگاه گروهی عکس " آبادان روایت همدلی" با نمایش آثاری با موضوع ساختمان متروپل آبادان در گالری انجمن هنرهای تجسمی خوزستان در اهواز گشایش یافت.

 

آبادان نیوز : در این نمایشگاه آثار ثبت‌ شده سه عکاس خوزستانی شامل علی معرف، مرتضی یاقوتی و محمد آهنگر که در روز های سخت آواربرداری از ساختمان متروپل آبادان حضور داشتند به نمایش گذاشته شده است.

علی معرف یکی از عکاسان شرکت‌کننده در نمایشگاه "آبادان روایت همدلی" گفت: با توجه به زندگی روزمره و مشکلات موجود معمولا چنین حوادثی پس از مدتی فراموش می‌شود که با برپایی این نمایشگاه آن روزهای تلخ و غم انگیز را که با همدلی مردم روبرو بود یادآوری خواهیم کرد.

وی با اشاره به نمایش گذاشتن قسمت‌هایی از متروپل در نمایشگاه ادامه داد : تعداد حدود ۳۵ عکس از روایت ساعات اولیه، حضور نیروهای امدادی، انتظامی، مردم و تشییع مراسم جانباختگان این حادثه در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

این عکاس خوزستانی با بیان اینکه متروپل به تنهایی ریزش ساختمان چند طبقه در آبادان نبود، بیان کرد: حادثه متروپل جدای از رنج و غم ابدی که به خانواده های جانباختگان داد نشانه همدلی مردم در شرایط بحرانی بود.

مرتضی یاقوتی یکی دیگر از عکاسان شرکت‌کننده در نمایشگاه "آبادان روایت همدلی" اظهار داشت: به تصویر کشیدن این حادثه باعث می‌شود تا این اتفاق غم انگیز فراموش نشود.

وی ادامه داد: حادثه متروپل از غم انگیزترین حوادث تاریخ آبادان است زیرا تعداد زیادی خانواده براثر این حادثه داغدار و تعدادی دچار نقص عضو شدند که باید آثار این حادثه را سالیان دراز تحمل کنند.

محمد آهنگر دیگر عکاس خوزستانی شرکت کننده در این نمایشگاه اظهارداشت : وظیفه عکاسان در این چنین حوادثی ثبت لحظه‌ها در تاریخ است که خوشبختانه عکاسان خوزستانی نشان دادند در چنین حوادثی پا به پای مردم به وظیفه خود عمل می‌کنند.  

وی افزود: بحران به سه قسمت قبل حادثه، حین حادثه و پسا حادثه تقسم می‌شود که یکی از کارهای پسا حادثه می‌تواند همین‌ برپایی نمایشگاه باشد زیرا وقایع حادثه متروپل آبادان را به روایت تصویر نشان می دهد.

آهنگر با بیان اینکه این حادثه برای خبرنگاران و عکاسان تمام نشده است، بیان کرد: ضمن ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان سعی داریم در  این‌ نمایشگاه عمق فاجعه و همدردی و همدلی مردم را نشان دهیم که در سراسر کشور چنانچه اگر حادثه ای رخ دهد مردم در صحنه حوادث حضور دارند.

نمایشگاه گروهی عکس "آبادان روایت همدلی" تاکنون در حرم مطهر رضوی مشهد مقدس و میدان ولیعصر تهران برپا شده است.

بازدید از نمایشگاه گروهی عکس "آبادان روایت همدلی" برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان‌ می‌توانند از ۲۳ تا ۳۱ تیرماه همه روزه ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به گالری انجمن هنرهای تجسمی خوزستان در بلوار ساحلی شرقی اهواز ضلع جنوبی موزه هنرهای معاصر مراجعه کنند.

منبع : ایرنا

 

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: