کد خبر: ٢٥٩٥٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/04/22-١٠:٢٦

یک شاعر و منتقد ادبی معتقد است: امروزه مفاهیم قرآنی در ادبیات فارسی به شرطی می‌تواند موثر واقع شود که بتواند مفاهیم وحیانی را به شکل ساده و روان و با اعتقاد بدون تعصب بیان کند.

 

آبادان نیوز : احمد امیری اظهار کرد: برخی نویسندگان و شاعران تلاش می‌کنند از غرب تقلید غرب تقلید کنند و انعکاس روح مفاهیم قرآنی در آثارشان بسیار کمرنگ است و در برخی موارد هم اصلا مشاهده نمی‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه اکثر مردم در ایران و سایر جهان علاقه شدیدی به آشنایی با گذشته و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی دارند انتشار این گونه آثار ادبی با عدم استقبال مواجه می‌شود.

امیری با تاکید بر اینکه بهره‌مندی از روح، علم و فرهنگ قرآن در ادبیات فارسی امری مهم و ضروری است گفت: روح مفاهیم ژرف و عمیق قرآن کریم در ادبیات فارسی همواره گسترده و عمیق بوده است. بنابراین این منبع مهم اخلاقی باید در همه معاملات و اقدامات زندگی‌مان استفاده و به کار برده شود.

وی یادآوری کرد: از دیرباز مهمترین ویژگی زبان و ادبیات فارسی استفاده از منابع و وحی قرآن کریم  است و این پیوند همواره در لفظ و ساختار و بیان معانی و مفاهیم وحیانی در آثار ادبیات فارسی مشاهده می‌شود.

این شاعر با بیان اینکه مفاهیم قرآن و تاثیر آن همواره در ادبیات کلاسیک و معاصر فارسی مشاهده می‌شود افزود: همین مساله سبب شده تا بازتاب روح مفاهیم قرآنی جایگاه ویژه‌ای در اجتماع، فرهنگ، سیاست و...  ایران زمین داشته باشد

منبع : ایسنا

 

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: