ناصر اقبالی مشاور رئیس دانشگاه و رئیس پردیس بین المللی منطقه آزاد اروند دانشگاه تربیت مدرس از تصویب تأسیس پردیس بین الملل دانشگاه طی پنجاه و نهمین جلسه هیأت امناء این دانشگاه که با حضور رئیس جمهور در تاريخ 29 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، خبر داد.

 

به گزارش آبادان خبر و به  روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، ناصر اقبالی با اعلام این خبر اظهار داشت: با حمایت‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، طرح تأسیس پردیس بین‌الملل دانشگاه تربیت مدرس در منطقه آزاد اروند طی پنجاه و نهمین جلسه هیأت امناء این دانشگاه با رئیس‌جمهور، به‌تصویب رسید، در این جلسه آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر ضروت همکاری كليه نهادها و سازمان‌های مربوط در تثبیت و گسترش پردیس بین‌الملل دانشگاه تربیت مدرس در این منطقه تأکید کرد.

وی با توضیح اینکه نخستین جلسه هیأت مؤسس پردیس بین الملل اروند دانشگاه تربیت مدرس در آذر ماه سال گذشته در دفتر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند تشکیل شد؛ ادامه داد: آقای اسکندری در این بازه زمانی دستورات لازم برای اختصاص فضای آموزشی مناسب ، پیشرفت کار، تجهیز و پیگیری امور را ابلاغ کرد و خوشبختانه در مدت کوتاهی این واحد آموزشی توانست مراحل تصویب را ابتدا در هيات رئيسه دانشگاه و هم اكنون از ریاست محترم جمهور، اخذ کند.
اقبالی تصریح کرد: دانشگاه تربیت مدرس جزو 500 دانشگاه برتر جهان بوده و تنها دانشگاه جامع تحصیلات تکمیلی کشور است که از جایگاه خاصی برخوردار و تأسیس آن در منطقه آزاد اروند یک موفقیت بسیار مهمی برای سازمان منطقه آزاد اروند و مردم شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، محسوب می‌شود.
این مسئول دانشگاهي با ابراز امیدواری از اینکه شروع و گشایش دانشگاه با سال تحصیلی جدید آغاز شود، گفت: رشته هاي تحصيلي كه در اولویت راه اندازی در منطقه آزاد اروند قرار گرفته‌اند؛ شامل گروهاي آموزشی مدیریت، حقوق، شهر سازی و رشته‌های وابسته به پزشکی نظیر فیزیوتراپی و بهداشت، فنی و مهندسی و علوم پایه است.
مشاور رئیس دانشگاه و رئیس پردیس بین المللی دانشگاه تربیت مدرس ، اذعان داشت: این مرکز مأموريت آموزش تار دوره هاي پست دکترا را دارد . مضاف بر آن به دلیل بین‌المللی بودن آن نه تنها ارائه خدمات آموزشی و تحصیلات تکمیلی برای شهروندان عزیز داخل کشور را انجام می دهد بلكه مجوز آموزش دانشجویان خارجی؛ به‌ویژه دانشجویان کشورهای همسایه را نیز در دستور کار قرار دارد.
اعضای هیأت موسس پردیس بین المللی دانشگاه تربیت مدرس منطقه آزاد اروند عبارتند از: دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه، مهندس محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، دكتراحسان عباس‌پور فرماندار ویژه آبادان و دكتر ناصر اقبالی «به‌عنوان دبیر هیأت مؤسس و رئیس پردیس بین‌المل».

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: